וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נעורים" האיטלקי הוא הזוכה הגדול של האוסקר האירופאי

12.12.2015 / 23:42

הדרמה הנוסטלגית בבימויו של פאולו סורנטינו (שזכה גם בפרס הבימוי) קטפה את הפרס היוקרתי של הערב. שרלוט רמפלינג ומייקל קיין זכו בפרסי המשחק

יח"צ - חד פעמי

חודשיים וחצי נותרו עד שהשטיחים האדומים בלוס אנג'לס ייפרשו לקראת טקס האוסקר ה-88, אבל באירופה, כמיטב המסורת, לא מחכים לשנה הבאה כדי לסכם את השנה החולפת. הערב (שבת) הוענקו בברלין פרסי האקדמיה האירופאית לקולנוע בפעם ה-28, בטקס שכבר ידוע בשנים האחרונות בכינוי "האוסקר האירופאי".

הפרס הגדול של הערב, "הסרט האירופאי הטוב ביותר", ניתן ל"נעורים" האיטלקי. סרטו של הבמאי פאולו סורנטינו (שזכה גם בפרס הבמאי הטוב ביותר) מגולל את סיפורם של פרד ומיק (מייקל קיין והארווי קייטל), מנצח בגמלאות ובמאי בשלהי הקריירה שלו שיוצאים יחד לנופש במלון יוקרתי למרגלות הרי האלפים. בין האורחים הצעירים והנלהבים ובני משפחתם האבודים בתוך מערכות היחסים של עצמם, הם מהרהרים על החיים, יופיים וריקנותם.

מייקל קיין ושרלוט רמפלינג, שניים מהשחקנים הוותיקים והמוערכים ביותר בתעשיית הקולנוע, עמדו במוקד של ערב מרגש. האקדמיה האירופאית העניקה לשניהם פרס מיוחד למפעל חיים עבור תרומתם לקולנוע העולמי, ובהמשך הם זכו גם בפרסי המשחק המרכזיים לשנה זו עבור "נעורים" (קיין) ו"45 שנים" (רמפלינג).

פרס הקומדיה הטובה ביותר ניתן לזוכה פסטיבל ונציה "יונה ישבה על ענף ותהתה", בעוד שפרס התסריט הטוב ביותר ניתן ל"הלובסטר" הבריטי. "ילדות פרא" הטורקי, אחד מהסרטים המדוברים והמוערכים של השנה החולפת, לא הצליח לשים את ידו על אחד מהפרסים החשובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully