וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר 2016, מועמדויות הסרט הזר: ישראל בחוץ, ירדן בפנים

18.12.2015 / 10:14

האקדמיה האמריקאית לקולנוע הכריזה על רשימה התחלתית של תשעה מועמדים לפרס הסרט הזר. סרט השואה ההונגרי וירדן שם, "באבא ג'ון" הישראלי לא

יח"צ - חד פעמי

כצפוי, אכזבה לתעשייה הישראלית: האקדמיה האמריקאית לקולנוע הכריזה היום (שישי בבוקר שעון ישראל) על רשימה מקדימה של תשעה סרטים מהם ייבחרו החמישה שיהיו מועמדים לפרס האוסקר לסרט הזר, ו"באבא ג'ון" זוכה פרס האופיר של יובל דלשד אינו ביניהם, בדיוק כפי שהניחו כל ההערכות והתחזיות בארץ ובחו"ל.

לעומת זאת, בין התשעה שכן התקדמו הלאה אפשר למצוא את שני הפייבוריטים הגדולים לזכות בפרס, "הבן של שאול", סרט השואה ההונגרי שהתסריט שלו פותח בירושלים; ו"ילדות פרא" שמתרחש בטורקיה, אך מועמד מטעם צרפת. גם המועמדות של "מבוך השקרים" הגרמני ו"הקומדיה האלוהית" הבלגי היתה צפויה למדי. "מבוך השקרים" ו"ילדות פרא" כבר הופצו בארץ בהצלחה, "הקומדיה האלוהית" יגיע אלינו בסוף השבוע הבא ו"הבן של שאול" במהלך החורף.

לעומת זאת, השמות האחרים מפתיעים יותר, והם כוללים מועמדות היסטורית לירדן על "Theeb", העוסק בקורותיו של ילד בדויי במלחמת העולם הראשונה. יחד עמו, גם "חיבוק הנחש" הקולומביאני, "מלחמה" הדני, "הסייף" הפיני, ו"ויווה" האירי מצאו במפתיע את מקומם בתשיעייה.

ב-14 בינואר תכריז האקדמיה האמריקאית לקולנוע על רשימת המועמדים המלאה, ובתוכה החמישייה הסופית של הסרט הזר, וכרגע נראה כי הנציגים של הונגריה, טורקיה, גרמניה ובלגיה ישתחלו אליה בוודאות, ועל המקום הנוסף יתחרו חמשת המפתיעים.

חוץ מ"באבא ג'ון", נשארו בחוץ עוד עשרות סרטים שהוגשו לאוסקר, ובהם כמה שמות חזקים שהדרתם לא היתה צפויה: "המתנקשת" הטיוואני, "איילים" האיסלנדי, "אל קלאן" הארגנטינאי ו"האם השנייה" הברזילאי הם רק כמה מן המאוכזבים הבולטים.

יש להזכיר כי שליחתו של "באבא ג'ון" לאוסקר באופן אוטומטי, מתוקף היותו זוכה פרס אופיר, עוררה מחלוקת בארץ, וחיזקה את הקולות הקוראים להפריד את בחירת הנציג המקומי לתחרות ההוליוודית, ולעשותה באמצעות ועדת מומחים נפרדת ומיוחדת. לאור העובדה שישראל לא היתה מועמדת לפרס מאז 2012 ("הערת שוליים") והעובדה שברור לכולם כי השיטה הנוכחית לא עובדת, בהחלט מתחזק הסיכוי כי כבר בשנה הבאה, נראה שינוי מהפכה באופי ההחלטה על השליח הכחול-לבן. בדיעבד, ברור כי ל"גננת" של נדב לפיד ול"רבין: היום האחרון" של עמוס גיתאי היו סיכויים טובים יותר להשתחל לתשיעיית המועמדים ההתחלתית ואולי גם לחמישיה הסופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully