וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורום מבקרי הקולנוע בישראל: "הקול בראש" ו"הגננת" הם סרטי השנה

20.12.2015 / 16:16

"הקול בראש" ו"הגננת" הם הסרטים הטובים ביותר שהופצו השנה בארץ, כך לפי הפורום המאגד את מבקרי הקולנוע בישראל

יח"צ - חד פעמי

כפי שעשו עמיתיו ברחבי העולם בשבועות האחרונים, גם פורום מבקרי הקולנוע בישראל הכריז היום (ראשון) על הנבחרים שלו לשנת 2015. זאת, לאחר ישיבה מיוחדת ביום שישי האחרון, בה השתתפו 34 המבקרים החברים בו.

מבין הסרטים שהופצו השנה מסחרית בארץ, נבחר "הגננת" של נדב לפיד כסרט הישראלי הטוב ביותר ו"הקול בראש" של פיקסאר כסרט הזר הטוב ביותר. "את לי לילה" זכה בשני פרסים – בימוי (אסף קורמן) ושחקנית (דאנה איבגי). את פרס השחקן קטף אורי קלאוזנר על הופעתו ב"היורד למעלה" של אלעד קידן, ופרס התגלית הוענק ליוני גבע, במאי להיט הילדים המפתיע "אבוללה", והסרט התכבד גם בפרס ההישג האמנותי תודות לאפקטים המיוחדים המרשימים שבו.

כמו כן, נערכו בפורום בחירות פנימיות להנהלתו. פבלו אוטין, היו"ר והמייסד שלו, עבר לתפקיד הסגן, ולראשות הפורום נבחרה יעל שוב, מבקרת הקולנוע המוערכת של טיים-אאוט, שבשנים האחרונות ישבה בחברי שופטים רבים בפסטיבלים בינלאומיים.

הגננת. שי גולדמן,
חביב הביקורת. מתוך "הגננת"/שי גולדמן

בתגובה לזכיית "הגננת" בפרס הסרט הטוב ביותר, הכריז הבמאי נדב לפיד כי "אני מאמין שהשיחה על סרט, הדיון בו, הם המשכו, הם חלק ממימוש הפוטנציאל שלו, חלק מהיופי שבו. שסרט הוא אובייקט שאתה מציב במרכז החדר כדי להצית דיאלוג, בעד, נגד, אהבה והתנגדות. למבקרי קולנוע יש לדעתי חשיבות עמוקה ותפקיד מהותי. לכן הפרס הזה משמח אותי ונוגע לליבי. תודה".

אסף קורמן ולירון בן-שלוש, ש"את לי לילה" שלהם זכה בפרס הבימוי והשחקנית, מסרו "התרגשנו מהבחירות של פורום המבקרים בסרט שלנו. זו זריקת עידוד אמיתית להמשיך לעשות את מה שאנחנו עושים. בדיוק מה שהיינו צריכים לכבוד השנה החדשה". יוני גבע, ש"אבוללה" שלו קטף את פרסי התגלית וההישג האמנותי, הגיב על הפרגון באומרו כי "זה כבוד ענק ומשמח מאוד, במיוחד שבחרו בי אנשים שרואים ומבינים קולנוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully