וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנים תובעים 150 אלף ש"ח מעיריית הוד השרון בשל אי תשלום על מופעים מלפני שנה וחצי

23.12.2015 / 17:49

אורי בנאי, ניצה שאול, מוטי דיכנה ואחרים תובעים 150 אלף ש"ח מעיריית הוד השרון בשל טענתם לאי תשלום על הופעותיהם מלפני כשנה וחצי. "האמנים נותרו עם כיסים ריקים ועם מקררים ריקים לא פחות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עו"ד נילי ורקר: "הכושי עשה את שלו, הכושי יכול ללכת. פשוט זרקו את האמנים לכלבים". אורי בנאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום חמישי התקיים בבית משפט השלום בכפר סבא דיון ראשון בתביעה מצד אמנים ומארגני מופעים כנגד עיריית הוד השרון וגורמים אחרים, לתשלום על סך 150 אלף ש"ח. זאת בעקבות טענתם לאי תשלום על הופעות מלפני כשנה וחצי של האמנים, בהם אורי בנאי, ניצה שאול, ז'אן פול זימבריס, מוטי דיכנה, דורית פרקש, יואל לרנר, גבי שדה ויוני אילת.

התביעה הוגשה ע"י זיו בן מחברת הניהול וההפקה "שמים", יקי הפקות והאמן מוטי דיכנה באמצעות עו"ד נילי ורקר ממשרד בלושטיין-בר קהן-ציגנלאוב, כנגד עיריית הוד השרון, עמותת התיאטרון והתרבות מופ"ת בהוד השרון ובכירים בעירייה ובעמותה. הדיון התקיים בפני השופטת מרב בן ארי. בכתב התביעה נטען כי האמנים קיימו הופעות בשנים 2013 ו-2014 ועד היום לא קיבלו את כספיהם, בין השאר עבור המופעים הבאים הבאים: 15 אלף ש"ח עבור המופע "בואו נרקוד", 15 אלף ש"ח על המופע "צלילי קסם", 12.5 אלף ש"ח עבור המופע "לואי ארמסטרונג וחצוצרת הקסם", 15 אלף ש"ח עבור המופע "חלום ליל קיץ שייקספירי", 10 אלפים ש"ח עבור המופע "זורבה בשניים", 11.8 אלף עבור המופע "פיאסטה", 9.9 אלף ש"ח עבור המופע "זה תמיד אהבה", 10 אלפים עבור המופע "התשמע קולי" ו-10.6 אלף ש"ח עבור מופע "לו הייתי רוטשילד".

בתביעה נטען כי למרות שהאמנים קיימו את התחייבויותיהם להופיע וסיפקו תרבות ובידור לתושבי העיר, הם לא קיבלו תשלום בעד הופעותיהם. "כל הניסיונות לקבל את הכסף, כל התחינות וכל הבקשות עלו בתוהו, והאמנים יצאו וידיהם על ראשם", אומרת עו"ד ורקר לוואלה! תרבות, "את ההופעות הם סיפקו ואילו כסף לא קיבלו וזו התנהגות בלתי ראויה בעליל, בלשון המעטה. העירייה הרוויחה מהופעות אלה שנעשו לרווחת התושבים והיא אף ניתן לומר, גזרה קופון מכך, ואילו עכשיו היא נעלמת ומתעלמת ולא משלמת. על זה נאמר: 'הכושי עשה את שלו, הכושי יכול ללכת'. פשוט זרקו את האמנים לכלבים, כמו תאונת 'פגע וברח'. והאמנים, שגם כך מצבם אינו מזהיר, נותרו עם כיסים ריקים ועם מקררים ריקים לא פחות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בינתיים, העירייה שבעה והאמנים רעבים וכך לא ייעשה במקומותינו". ניצה שאול/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד ורקר טוענת כי ההסכמים נחתמו בין התובעים לבין עמותת מופ"ת-הוד השרון בפיקוחה המלא של עיריית הוד השרון ובניהולה. "אולם למרות שהתובעים עמדו בהתחייבויותיהם והופיעו בפני התושבים, העירייה ועמותת מופ"ת, שהיא זרועה הארוכה של העירייה ויחידת סמך שלה, לא עמדו בהתחייבויותיהם. הנתבעים לא שילמו לאמנים את כספם, כפי שסוכם. הא ראיה, שכל הפעילות האמנותית של העמותה התקיימה בפועל באולמות של העירייה, מבלי שהעמותה נדרשה לשלם דמי שכירות או ארנונה לעירייה בעד השימוש באולם. יש לציין שמייסדי העמותה היו חברי מועצת העיר ואף הלוגו של פרוטוקול ישיבת הרכב המייסדים של העמותה הוא של העירייה. העירייה ראתה בעמותה עמותה עירונית והיא תקצבה אותה. העירייה מתנערת מהחוב, למרות שהיא ייסדה את העמותה ופיקחה עליה, ולמרות שידעה היטב שהעמותה נמצאת בגרעון, אבל לא זו בלבד שהיא ניתקה לה את צינור החמצן פתאום, מסיבות הידועות רק לה, וזאת לאחר 17 שנה שהיא תמכה בה, אלא שלא התריעה על כך בפני התובעים. ברשלנותה המשיכה העירייה לגרום לעמותה להתקשר בחוזים, בעוד שהיה ידוע לה שלא תוכל לעמוד בהם ולשלם לאמנים".

"מפרוטוקול מישיבת מועצת העיר", מוסיפה עו"ד ורקר, "עולה שהעירייה ידעה על מצבה הכלכלי הקשה של העמותה ושהיא לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה ולמרות זאת, המשיכה להזמין מופעים אצל האמנים. חלק מחברי מועצת העירייה היו מעורבים בהתקשרות עם התובעים לגבי העלאת המופעים והיו ממייסדי העמותה ומנהלי המחלקות נכחו בפתיחת המופעים. כל המופעים התקיימו בידיעתם ובאישורם. התובעים טוענים שהעירייה נושאת באחריות יחד עם עמותת מופ"ת, שהייתה תחת פיקוחה והייתה זרועה הארוכה של העירייה וזאת על אף ששתיהן ידעו ידוע היטב שהעמותה לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה כי העירייה הפסיקה לה את התקציב באבחה אחת ולאלוהים פתרונים. בינתיים, העירייה שבעה והאמנים רעבים וכך לא ייעשה במקומותינו ויש לכך פן ציבורי, מעבר לפן המשפטי הצודק!"

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
seperator

מעיריית הוד השרון נמסר בתגובה: "התביעה שהוגשה לבית המשפט עוסקת בשירותי תרבות שהוזמנו על ידי עמותת מופת ולא על ידי עיריית הוד השרון. מדובר בעמותה פרטית שאינה קשורה לעירייה. משנקלעה העמותה לחובות כספיים היא ניסתה לגלגלם לפתח הקופה הציבורית, אך העירייה סבורה כי על העמותה ומנהליה לשאת באחריות לגירעונות הכספיים שיצרו, והנושא יתברר במלואו בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully