וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתמול בלילה: אירועי אמש האפילו על תוכנית הבכורה של "היום בלילה עם גורי אלפי"

31.12.2015 / 1:50

איתרע מזלו של אלפי לפצוח את תוכניתו דווקא בערב עמוס חדשות שהוא לא יכול להתייחס אליהן. כך שהיא נאלצה להשתרך מאחור עם הנושא החם של אתמול

צילום מסך

כשגורי אלפי עזב את "גב האומה" ביוני האחרון היה חשש מה שהתוכנית תתקשה לשרוד בלעדיו. די מהר הוא התבדה. תוכנית הסאטירה הוותיקה (אנחנו מחשיבים את "מצב האומה" לחלק מהעניין) רעננה שורות בעזרת חברים כמו אודי כגן ועידו רוזנבלום, שינתה קצת את ההרכב מדי שבוע כדי לפלפל, ועם או בלי קשר לגורי גם הוסיפה חלק משמעותי וחדש לתוכנית - מונולוג סיום. מדי שבוע נטפל ליאור שליין לנושא גדול אחד ומנתח אותו לעומק ולרוחב. הפינה הזאת התבררה עד מהרה כחלק החזק והחד של "גב האומה", למעין מיני "דיילי שואו" או "השבוע שעבר עם ג'ון אוליבר", שמצליח הן להנגיש נושאים אקטואליים מורכבים והן להיות חד ומצחיק בעודו עושה כן.

הפינה הזו וההשראות לה ללא ספק עומדות לנגד עיניה של תוכנית הלילה החדשה של גורי אלפי בקשת. זה מה שהיא מנסה לעשות - תוכנית סיכום יום סאטירית נשכנית, תוך שימוש במרכיבים המוכרים מהתוכניות המקוריות, בכללם קטעים מהחדשות כדי לתאר מגמות או סתם כדי להתייחס לדיווחים, ריאיון עם דמות משמעותית ולא דווקא פלאפי חנפני.

הגם שאף פעם לא הוגן לשפוט על פי הפרק הראשון תוכנית שרצה למרחקים ארוכים, הבכורה בכל זאת מספקת עדות בסיסית, לפעמים גולמית, של מהי בעצם התוכנית. "היום בלילה", מסתבר על פי פרק הפתיחה, נאבקת על הרלוונטיות שלה. בכל ערב נורמלי הנושא המרכזי בבכורת התוכנית היה פיקחי למדי - שימוש בהרשעת אהוד אולמרט כדי לומר משהו רחב יותר על שחיתויות ברשויות המקומיות, עניין יומיומי שנוגע לחיי אזרחים רבים. אבל מה לעשות שישראל אינה מקום נורמלי, ואיתרע מזלו של גורי אלפי לפצוח את תוכניתו הראשונה דווקא בערב עמוס חדשות שהוא אינו יכול להתייחס אליהן כי היא מצולמת מבעוד מועד. בזמן שכל הכותרות המרכזיות עסקו בדורית רביניאן ומשרד החינוך, "היום בלילה" נשרכה מאחור עם הנושא החם של אתמול, מה שהעמיד באור אירוני במיוחד את שמה (שגם ככה סובל מגנריות יתר). סביר מאוד להניח שהבעיה הזו תשוב גם בעתיד, וזה משהו ש"היום בלילה" תצטרך לראות איך היא מתמודדת איתו.

גורי אלפי. ארוץ 2, צילום מסך
בין מעורר גיחוך לחיוור/צילום מסך, ארוץ 2

גם בהשלת העניינים האלה תוכנית הבכורה היתה לא אחידה ברמתה. בזמן שאלפי עצמו נראה נינוח ולגמרי באלמנט שלו, הכתיבה לא גיבתה אותו. היא נעה בין מעוררת גיחוך לבין סתם חיוורת (הולילנד מטילה צל שדומה לסנטר של שולה זקן? באמת?) והיתה יותר מטיפנית מאשר חדה. אילולא ההגשה המדויקת והחן הטבעי של אלפי המצב היה חמור בהרבה.

מה שבכל זאת עבד בתוכנית הראשונה היה בעיקר שני דברים: הראשון הוא המתיחה הטלפונית של אביתר חלימי (גילוי נאות: קולגה לשעבר בוואלה!) לכנסת, קטע שהתעלה על טרוליזם סתמי והצליח להבהיר מחדש את האבסורד בתפקידיו המרובים של ראש הממשלה. השני הוא הריאיון עם חבר הכנסת הטרי אמיר אוחנה, שבמסגרתו הצליח אלפי להיות גם נוקב וגם משעשע, ולהקנות תחושה שגם ברגעים הפחות קלים האורח שלו לא סובל במיוחד.

כך שנדמה שיש עם מה לעבוד. "היום בלילה" רק צריכה להתפקס, מה שמן הסתם יקרה כשתיכנס לקצב הקבוע שלה, ולמצוא פיתרונות לדברים שפרק הבכורה סבל מהם, בראשם אקטואליה שמתגנבת מאחורי הגב ושיוף בדיחות. עם הכוחות העומדים מאחוריה (בכללם מולי שגב, איש "ארץ נהדרת") ובחזיתה, אין סיבה שלא תהפוך למקבילה ישראלית ראויה לתוכניות שמהן היא שואבת השראה.

"היום בלילה עם גורי אלפי" משודרת בימים רביעי, חמישי ומוצ"ש בערוץ 2

  • עוד באותו נושא:
  • גורי אלפי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully