וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלתי נשכחת: מתה הזמרת נטלי קול

1.1.2016 / 20:35

הזמרת האמריקאית נטלי קול, זוכת פרס הגראמי ובתו של נט קינג קול, מתה בגיל 65. קול, שזכורה מהדואט שלה "Unforgettable" עם קולו של אביה המנוח, נאבקה לאורך חייה בבעיות סמים ובמחלת הפטיטיס C

נטלי קול. Creative Commons
נטלי קול/Creative Commons

הזמרת והיוצרת האמריקאית נטלי קול, זוכת פרס הגראמי ובתו הבכורה של נט קינג קול האגדי, מתה אתמול (חמישי) בלוס אנג'לס בגיל 65. קול זכורה במיוחד מהדואט שלה לשיר "Unforgettable" עם קולו של אביה המנוח. לאורך חייה, קול נאבקה בבעיות סמים ובמחלת הפטיטיס C שאילצה אותה לעבור השתלת כליה.

"נטלי מתה כמו שחיה – בכבוד", מסרה משפחתה לתקשורת. "נתגעגע מאוד לאמנו ואחותנו האהובה והיא תשאר בלתי נשכחת בלבנו לנצח".

קול החלה את דרכה המוזיקלית כבר בגיל 11. בשנת 1975 הוציאה את אלבום הבכורה שלה, "Inseparable". סינגל מתוכו, "(This Will Be (An Everlasting Love", העניק לה את פרס הגראמי על הופעה ווקלית של B&R ואת תואר "האמנית החדשה הטובה ביותר" בגראמי. לאורך השנים, אלבומיה מכרו מעל 30 מיליון עותקים ברחבי העולם, והיא היתה חתומה בין השאר על הלהיטים "This Will Be", "Inseparable", "Our Love", ועל גרסת הכיסוי המצליחה שלה לשירו של ברוס ספרינגסטין "Pink Cadillac".

בעוד שבתחילת דרכה ביקשה לא לנצל את שמו של אביה כדי להצליח, בשנת 1991 נטלי קול זכתה להצלחה הגדולה ביותר כשהוציאה את אלבומה "Unforgettable... with Love", ובו היא מבצעת את הלהיטים הגדולים ביותר של אביה. האלבום מכר מעל 7 מיליון עותקים וזיכה אותה בפרסי גראמי, בהם אלבום השנה וההופעה הטובה ביותר של פופ מסורתי ווקלי. האלבום כלל דואט של קול עם הקלטת אביה המנוח ללהיט "Unforgettable". הסינגל הגיע למקום ה?14 במצעד בילבורד 100.

הקריירה של קול נפגעה בשנות השמונים בשל בעיית סמים קשה. באוטוביוגרפיה שלה, "מלאך על כתפי" שהפכה מאוחר יותר לסרט טלוויזיה ברשת NBC, סיפרה על השימוש ב-LSD, הירואין וקוקאין. בנה הצעיר רוברט כמעט וטבע בבריכה המשפחתית בעת שהיא ובעלה השתמשו בסמים. באמצע שנות השמונים נגמלה מהסמים.

  • עוד באותו נושא:
  • נטלי קול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully