וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו המועמדים לפרסי גילדת המפיקים: אכזבה ל"קרול"

5.1.2016 / 20:53

"קרול", סרט האהבה הלסבי שסומן כאחד המועמדים המובילים של עונת הפרסים, הודר ממועמדויות גילדת המפיקים. גם "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" נדחק החוצה

יח"צ - חד פעמי

גילדת המפיקים האמריקאית הכריזה היום (שלישי בערב שעון ישראל) על המועמדים לפרסיה השנה. מעבר ליוקרה בעצם המועמדות, הגילדה גם נחשבת לאינדיקטורית טובה לקראת האוסקר – בשנים האחרונות, כ-85 אחוז מהסרטים העלילתיים הארוכים שהיו מועמדים אצלה, שיחזרו את ההישג לאחר מכן גם אצל האקדמיה האמריקאית לקולנוע.

ברשימת המועמדים, נפלה הפתעה. מצד אחד, סרט המדע-בדיוני "אקס-מכינה" (שלא הופץ מסחרית בארץ) נכלל בעשירייה, משהו שאיש לא צפה קודם לכן. מצד אחר, "קרול" המדובר לא השתחל אליה, מה שכבר עתה מעלה טענות, מוצדקות כך נראה, שהגילדה הדירה אותו רק בשל העיסוק שלו בסיפור אהבה לסבי. גם "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" נדחק החוצה, למרות השיאים הקופתיים שלו.

לעומת זאת, "ספוטלייט", הפייבוריט הנוכחי לזכייה באוסקר, נכלל בעשירייה, ונוסף לו ול"אקס-מכינה", משלימים אותה "האיש שנולד מחדש" (שבין מפיקיו גם ארנון מילצ'ן), "להציל את מארק וואטני", "מכונת הכסף", "מקס הזועם: כביש הזעם", "גשר המרגלים", "ברוקלין", "סיקאריו" והלהיט הביוגרפי "Straight Outta Compton".

סרטים בולטים נוספים שנשארו בחוץ, אם כי הדרתם פחות מפתיעה משל "קרול" ו"מלחמת הכוכבים": "חדר", "ג'וי", "טראמבו", "שמונת השנואים", "הנערה הדנית", "ג'ובס", "קריד" ו"Beasts of No Nation".

הגילדה הכריזה גם על המועמדים לפרס סרט האנימציה הארוך. כאן, אין הפתעות. המועמדים הם "הקול בראש" ו"הדינוזאור הטוב" של פיקסאר, "אנומליסה" של צ'רלי קאופמן, "המיניונים" ו"סנופי: הסרט". כך, סביר להניח, תיראה גם חמישיית המועמדים לאוסקר בקטגוריה זו.

בקטגוריה הטלוויזיונית, הכוללת סדרות, מיני סדרות וספיישלים באורך מלא, מועמדים "פארגו" ו"בלש אמיתי", וכן "פשע אמריקאי", "אימה אמריקאית: מלון" וספיישל הכריסמס של ביל מוריי.

מוקדם יותר החודש הכריזה הגילדה גם על המועמדים לפרס הסרט התיעודי הארוך, ובראשם שני הפייבוריטים, "איימי" ו"The Look of Silence", סרט ההמשך ל"מעשה בהרג" על רצח העם באינדונזיה. כעת נותר לחכות לטקס חלוקת הפרסים של הגילדה, שיתקיים ב-23 בינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully