וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"ל רותם סלע: "הממונה על חוק הסופרים מנסה להכניס אותי לכלא בגין הבעת דעה"

6.1.2016 / 14:43

רותם סלע, הנאבק בחוק הספרים, נחקר הבוקר (רביעי) במשטרה בעקבות תלונת הממונה על חוק הסופרים במשרד הכלכלה בטענה כי העליב איש ציבור. סלע: "מו"לים לא אמורים להיגרר לבתי משפט בגלל הבעת דעתם"

כתב: שגיא בן נון, צילום: אבי כהן, עריכה: מתן חדד

"הממונה על חוק הסופרים במשרד הכלכלה, דני טל, מנסה להכניס אותי לכלא בגין הבעת דעה", כך מאשים המו"ל רותם סלע.

זהו פרק נוסף בסיפור שהגיע לכותרות לראשונה בשבוע הספר האחרון. למרות שחוק הספרים אוסר זאת, המו"ל רותם סלע מכר בשבוע הספר 3 ספרים חדשים ב-100 ש"ח. בדוכן ההוצאה לאור "סלע מאיר" באירוע בכיכר רבין בתל אביב, הופיעה בקדמת השולחן טקסט המכריז "שוברים את ה¤וק" (במקום האות השניה הופיע הסמל ¤ ולכן ניתן לקרוא זאת גם כשוק וגם כחוק. ש"ב), ומתחתיו הכותרות "ספרים במחיר פלילי" ו"-3 ב-100 ¤". בכך סלע לכאורה הפר את החוק להגנת הספרות והסופרים בישראל. חוק הספרים, שנכנס לתוקפו בפברואר 2014, מחייב בין השאר שמירה על מחיר קבוע לספר ישראלי בשנה וחצי הראשונות לצאתו לאור ואוסר להכלילו במבצעים בנוסח "4 ב-100". בשבוע הספר העברי, קובע החוק, מותרת הנחה של עד 20% ממחירו הנקוב של הספר, וההנחה שהציע סלע היא בסביבות 50%. "זה נראה לי משוגע שאני לא יכול למכור ספרים בהנחה", אמר אז סלע לוואלה! תרבות. "קיבלתי פניות מהסופרים שלי שאין להם שום בעיה עם זה והם מבקשים ממני לעשות את זה. הכותרת 'ספרים במחיר פלילי' היא גם כדי ליידע את הציבור שאני מוכר ספרים בהנחה וגם כהתרסה כנגד החוק". בעקבות כך, סלע לדבריו קיבל קנס על סך 12 אלף שקלים על מכירת ספרים במחיר לא חוקי, וקנס נוסף בגובה על 12 אלף שקלים על אי מסירת מידע לממונה על חוק הספרים במשרד הכלכלה.

הבוקר (רביעי) סלע נחקר בתחנת משטרה במבשרת ציון, אליה זומן בעקבות תלונה מצד דני טל, הממונה על חוק הסופרים במשרד הכלכלה, בטענה כי העליב עובד ציבור, בין השאר בסרטון זה. "ביום ראשון קיבלתי טלפון ממשטרת ישראל, שבו אני מתבקש להגיע לחקירה ראשונה בחיי במשטרה, בגין העלבת עובד ציבורי, עבירה שדינה עד 6 חודשי מאסר", אומר לנו היום סלע. "כשהגעתי היום (רביעי) התברר לי שמי שהגיש את התלונה הוא דני טל, הממונה על חוק הסופרים. דני טל טוען שאני רודף אותו ומעליב אותו. מה שאני טענתי ואני אמשיך לטעון זה שהממונה על חוק הסופרים, בין אם מתוך רשלנות פושעת או מתוך כוונת זדון, השמיט נתונים מהדו"ח שהוא הגיש לשרת התרבות ולציבור, נתונים שלמעשה חושפים את המצב האמיתי והמזעזע של שוק הספרים, קריסה של למעלה מ-50 אחוז במכירות הספרים החדשים. למרות פניות של אישים פוליטיים ושל מכון המחקר קהלת שמגיש עכשיו עתירה לבית משפט בעניין, טל לא מפרסם את הנתונים וממשיך למעשה ליצור מצג שווא לגביי מצבו של שוק הסופרים. מצג שווא שהתוצאות שלו הן קטלניות, כי הוא מוביל לכך שהחוק הזה לא יתבטל ולא יעבור שינוי רדיקלי.

"בשבוע הספר האחרון", הוסיף סלע, "שרת התרבות מירי רגב הבטיחה שספר יחזור להיות מוצר שהמחיר שלו שווה לכל נפש. חצי שנה אחרי אנחנו עדיין מחכים. אני קורא לשרה להפסיק להתמהמה. ספרים לא אמורים להיות מוצר שמגיע רק לעשירון העליון ומוציאים לאור לא אמורים להיות אנשים שיושבים בכלא ומטרטרים אותם לבתי משפט בגלל הבעת דעתם. הממונה על חוק הסופרים מנסה להכניס לכלא מו"ל שמתנגד לחוק בגין הבעת דעה".

דני טל, הממונה על חוק הסופרים במשרד הכלכלה, אישר לוואלה! תרבות שהגיש תלונה במשטרה נגד רותם סלע "על הטרדות ועל העלבת עובד ציבור". "מר רותם סלע עובר את כל הגבולות בהתנהלות שלו", אומר טל. "הוא שוכח שאנשים פה עושים את עבודתם, יורד לגופם של אנשים במקום לגופם של דברים. אין לי שום רצון להגיב ולהתייחס לזה. הוא ניזון מהרעש הציבורי שהוא מייצר ואני לא מעוניין להשתתף בחגיגה הזאת. הגשתי תלונה במשטרה נגד רותם סלע על הטרדות והעלבת עובד ציבור. אני בחיים שלי לא עשיתי את זה כלפי אף אחד אחר. אין לי שום כוונה להתייחס מעבר לזה. תודה ושיהיה לך יום טוב, אדוני".

טרם התקבלה תגובת משרד הכלכלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully