וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתפי ענקים: על פתיחת העונה האחרונה של "אמריקן איידול"

8.1.2016 / 0:00

"אמריקן איידול" יורדת מהאוויר כשהיא מביאה נתוני רייטינג נאים בהחלט ולא לועסת את עצמה למוות. דבר כמעט בלתי נתפס בחוויה הישראלית. פתיחת העונה ה-15 והאחרונה היתה מיצג כוח מרגש

צילום מסך

בארה"ב קורה עכשיו משהו ממש מוזר. לפחות עבור עיניים ישראליות. "אמריקן איידול", אחד המותגים הטלוויזיוניים החזקים של המאה ה-21, עלתה לעונה אחרונה כשיש בה עדיין חיים. נכון, היא רחוקה משיאה ובעולם מתוקן, היתה צריכה לרדת משידור לפני כמה שנים ועדיין – היא יורדת מהאוויר כשהיא מביאה נתוני רייטינג נאים בהחלט ולא לועסת את עצמה למוות. דבר כמעט בלתי נתפס בחוויה הישראלית. קשה לחשוב על מקבילות ישראליות. מדינת ישראל לא הצליחה לנפק מפלצת טלוויזיונית ששינתה את השוק ואת הרגלי הצפייה וירדה לפני שהפכה לדבר מאוס. אולי "רמת אביב ג'" שגם פרשה בשיאה והביאה אחריה שלל טלנובלות זולות.

בשיאה, "אמריקן איידול" כונתה "כוכב המוות" ("Death Star") ונהנתה מממוצע עונתי של עשרות מיליוני צופים (31 מיליון ליתר דיוק). שיבוץ תוכניות מתחרות מול "אמריקן איידול" היה משול למשימת התאבדות. לכו תנצחו כזה מותג. אבל עם השנים זה השתנה (בין היתר בשל עזיבתו של סיימון קאוול שנטש לטובת ההשקה הכושלת של "אקס פקטור" בארה"ב. אם כי יש לציין שהרייטינג של "אמריקן איידול" החל לצנוח עוד בימיו של קאוול). התוכנית, שנולדה כעיבוד אמריקאי לפורמט בריטי ששרד רק שתי עונות ולכן הדהימה כשזכתה להצלחה, הפכה לסוס עייף ומשעמם. כשברקע צצות מתחרות אטרקטיביות מדי שנה, הפורמט של "אמריקן איידול" נשאר זהה ומוכר והצופים נאלצו לבהות בשופטים דודתיים במקרה הטוב ובלתי נסבלים במקרה הרע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוס עייף אבל מנצח/מערכת וואלה!, צילום מסך
אודישן של נערה בת 15 לא נשמע כמו משהו יוצא דופן בתחילת 2016 אבל בנסיבות סיום חייה של "אמריקן איידול", גם הציניקן שבאדם יתרגש

עונתה ה-15 האחרונה של "אמריקן איידול" נפתחה, כפי שהיה מצופה מפתיחת עונה של ענקית טלוויזיה, בהצדעה לעצמה באמצעות אודישן של מעריצה בת 15. מישהי שחיה את התוכנית כל חייה, תרתי משמע. אודישן של נערה בת 15 לא נשמע כמו משהו יוצא דופן בתחילת 2016 אבל בנסיבות סיום חייה של "אמריקן איידול", גם הציניקן שבאדם יתרגש. התוכנית הזאת, נרצה או לא, באמת השפיעה על חיי אנשים ויש להפקה נערה בת 15 שתוכיח זאת.

פרק הפתיחה של העונה ה-15 לא היה שונה ממה שהצופים הורגלו לקבל בעבר. אודישנים מוצלחים, אודישנים פחות מוצלחים, פאנל שיפוט חלבי וכמובן גימיק בצורת השתתפות מתמודדי עבר וקניה ווסט וקים קרדשיאן שהפציעו לאודישן בהפתעה. הכל מוכר, הכל זהה, הכל מנומנם, אבל אווירת הסיום הנרגשת הוסיפה, ולא במפתיע, ממד רגשי. למרות מגרעותיה ובנוסף להשפעתה הישירה על חיי המתמודדים השונים ועל תעשיית הבידור (בזכות בוגרים כמו ג'ניפר הדסון, אדם למברט וקלי קלארקסון למשל), "אמריקן איידול" גם הציפה בעקיפין שיח על הרבגוניות בטלוויזיה האמריקאית לאחר ששנה אחר שנה הזוכה היה זמר לבן סטרייט משעמם. את תוצאות השיח הזה אפשר לראות על המסכים בארה"ב בשנים האחרונות בסדרות כמו "אימפריה", "שחורכזה" ו"חמוץ מתוק" שכוללות קאסט מגוון אתנית.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גימיק. לא אילוסטרציה/מערכת וואלה!, צילום מסך

צפייה ב"אמריקן איידול" הולכת לעולם הבא משולה, עבור חובבי טלוויזיה, לפרידה מפוליטיקאי נערץ, כזה שצריך לעמוד כשארונו עובר בכבישים. זקנתה של "אמריקן איידול" אולי ביישה את נעוריה אבל מותה מכובד וראוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully