וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמדויות לטקס הבאפטא 2016: "גשר המרגלים" ו"קרול" מובילים

8.1.2016 / 10:13

סרטו של סטיבן שפילברג והדרמה התקופתית על סיפור האהבה בין שתי נשים בשנות ה-50, מובילים את רשימת המועמדויות לאוסקר הבריטי. "ספוטלייט" ממשיך לשמור על מומנטום

יח"צ - חד פעמי

(בוידאו הטריילר ל"גשר המרגלים")

seperator

האקדמיה הבריטית לקולנוע הכריזה הבוקר (שישי) על רשימת המועמדים לבאפטא, האוסקר הבריטי. נוסף ליוקרה שיש בפרס כשלעצמו, הוא גם בדרך כלל אינדיקטור טוב לקראת האוסקר האמריקאי – שכן רבים מן המצביעים בו עושים זאת גם בהוליווד. עם זאת, מובן שבדרך כלל יש בו גם הטיה מסוימת לטובת התעשייה הבריטית.

השנה, באופן שלא צפוי לחזור על עצמו באוסקר האמריקאי, המובילים במספר המועמדויות הם "גשר המרגלים" ו"קרול" (תשע מועמדויות לכל אחד). "האיש שנולד מחדש" נושף בעורפיהם עם שמונה, ל"מקס הזועם" שבע ול"איש המאדים" ו"ברוקלין" שש. "מכונת הכסף", "הנערה הדנית" זכה לחמש מועמדויות וגם "אקס-מכינה", סרט שנחשב בפרופיל נמוך יחסית עד כה ואפילו לא הופץ מסחרית בארץ, הפתיע עם כמות דומה. השיאן הקופתי "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" נהנה מארבע מועמדויות - כולן בקטגוריות "טכניות", עיצוב הפקה, סאונד, אפקטים מיוחדים ומוזיקה מקורית.

לסרט הטוב ביותר מועמדים "גשר המרגלים", "קרול", "מכונת הכסף", "האיש שנולד מחדש" ו"ספוטלייט", מי שכרגע נחשב הפייבוריט לאוסקר.

לפרס הבימוי מועמדים סטיבן שפילברג ("גשר המרגלים"), טוד היינס ("קרול"), אדם מק'קי ("מכונת הכסף"), רידלי סקוט ("איש המאדים") ואלחנדרו גונזלס איניאריטו ("האיש שנולד מחדש").

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
טריילר ספוטלייט.
חזק גם אצל הבריטים. "ספוטלייט"

לפרס השחקן הראשי מועמדים ליאונרדו דיקפריו ("האיש שנולד מחדש"), בריאן קרנסטון ("טרמבו"), אדי רדמיין ("הנערה הדנית"), מאט דיימון ("איש המאדים") ומייקל פסבנדר ("ג'ובס"). בקטגוריה הנשית המקבילה, המועמדות הן קייט בלאנשט ("קרול"), ברי לרסון ("חדר"), אליסיה ויקנדר ("הנערה הדנית"), סירשה רונאן ("ברוקלין") ומגי סמית ("The Lady in the Van")

לפרס שחקן המשנה מועמדים כריסטיאן בייל ("מכונת הכסף"), בניסיו דל טורו ("סיקאריו"), אידריס אלבה ("חיות ללא ארץ"), מרק רופלאו ("ספוטלייט") ומרק ריילנס ("גשר המרגלים"). בקטגוריה הנשית המקבילה, מועמדות אליסיה ויקנדר, הכוכבת הגדולה של הטקס, והפעם על "אקס-מכינה", וכן ג'ניפר ג'ייסון לי ("שמונת השנואים"), ג'ולי וולטרס ("ברוקלין"), קייט ווינסלט ("ג'ובס") ורוני מארה ("קרול").

לפרס התסריט המקורי מועמדים "שמונת השנואים", "אקס-מכינה", "גשר המרגלים", "ספוטלייט" ו"הקול בראש". לפרס התסריט המעובד מועמדים "ג'ובס", "חדר", "ברוקלין", "קרול" ו"מכונת הכסף".

בקטגוריית הסרט הזר, יש לציין כי "ילדות פרא" הצרפתי/טורקי ו"הבן של שאול" ההונגרי, הנחשבים פייבוריטים לאוסקר, לא היו כשירים להתחרות השנה בגלל תאריך הפצתם באי הבריטי. מי שניצלו זאת כדי לקבל במקומם מועמדות הם "טימבוקטו" המאוריטני ו"סיפורים פרועים" הארגנטינאי שהיו מועמדים לאוסקר האמריקאי כבר בשנה שעברה, וכן "כוח עליון" השוודי, "המתנקש" הטיוואני ו"Theeb" הירדני. בקטגוריית הסרט התיעודי, "איימי" קיבל כמובן מועמדות והוא הפייבוריט כאן, כמו גם באוסקר האמריקאי. בקטגוריית סרט האנימציה, המועמדים כצפוי הם "הקול בראש", "המיניונים" ו"שון הכבשון". לסיום, בקטגוריית הסרט הבריטי מועמדים "איימי", "הלובסטר", "אקס-מכינה", "45 שנה", "ברוקלין" ו"הנערה הדנית".

במבט ראשון אפשר לזהות כמה הפתעות והיעדרויות בולטות, שאולי ישליכו גם על האוסקר: "מקס הזועם" לא מועמד בקטגוריית הסרט, שרלוט רמפלינג לא מועמדת לפרס השחקנית הראשית על "45 שנה" והלן מירן לא מועמדת לפרס שחקנית המשנה על "טרמבו", טום הרדי לא מועמד לפרס שחקן המשנה על "האיש שנולד מחדש" ו"סופרג'יסטיות", הדרמה ההיסטורית הבריטית, לא קיבלה ולו מועמדות אחת, אפילו במגרש הביתי שלה. עתה נותר לחכות לטקס חלוקת הפרסים, בראשון 14.2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully