וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדת במה 11: צחקה בהצגה עד שירדו לה המים

הילה דוידי

12.1.2016 / 0:00

קירסטי ריד ההריונית נהנתה כל כך בהצגת פנטומימה בה צפתה בבריטניה, עד שהובהלה לבית חולים. ובנוסף: ההצגה החדשה של מת'יו פרי והמחזמר הראשון שנוצר על ידי מחשב. חדשות התיאטרון

אישה צחקה מהצגה בה צפתה עד שירדו לה המים

קירסטי ריד בת השלושים יצאה עם בעלה מתיו בערב השנה החדשה לצפות בהצגה "סינדרלה" ב-Royal Theatre בפרימות' שבאנגליה. אלא שמהבילוי הזה היא חזרה עם מתנה שכלל לא ציפתה לה. במהלך ההצגה קירסטי, שהיתה בהיריון מתקדם, צחקה חזק כל כך מסצנת הפנטומימה בה צפתה עד שלפתע היא שמה לב שירדו לה המים. ריד הפנתה לכך מיד את תשומת ליבו של בעלה והשניים הובהלו מיד לבית החולים הקרוב "דריפורד". לקראת חמש בבוקר של היום למחרת נולד בנם הראשון רובן, כשבועיים לפני תאריך הלידה המשוער.

האם הטרייה סיפרה כי היא כבר מחכה בקוצר רוח לספר לבנה החדש את הסיפור על הגעתו לעולם. "צחקתי במשך כל הדרך ואני חושבת שההנאה והצחוק סייעו בהבאתו של רובן לעולם. במהלך ההצגה היתה השתתפות גדולה מצד הקהל בה לקחנו חלק. שרנו, מחאנו כפיים, בילינו בצורה נפלאה ואני בטוחה שזה מה שזירז את ירידת המים ותחילתם של הצירים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוף טוב, הכל טוב. קירסטי, מתיו ריד והחבר החדש במשפחה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לראשונה בעולם: מחזמר שנוצר על ידי מחשב יעלה לבכורה עולמית בלונדון

האם מחשב מסוגל ליצור מחזמר מצליח? עד לפני מספר שנים את השאלה הזאת היינו יכולים לעלות רק בספרי או סרטי מדע בדיוני, אך כבר ב-22 בפברואר נוכל לגלות את התשובה ב"Arts Theatre" שבלונדון. הניסוי החל בניתוח נתונים שנועד לבדוק מה הופך מחזמר למצליח. ניתוח הנתונים התבסס על מחקרים של "לימוד מכונות" באוניברסיטת קיימברידג' ובחן אספקטים שונים במחזות זמר, החל מגודל הקאסט, התפאורה וכלה במבנה האמוציונלי של העלילה.

העלילה למחזה נוצרה ע"י מערכת מחשב בשם PropperWryterוהמוסיקה סופקה ע"י ניק קולינס, שיצר מערכת הלחנה ממוחשבת אותה כינה בשם Android Lloyd Webber. תוצאת הניסוי יוצא הדופן הזה היא המחזמר "מעבר לגדר", המספר את סיפורן של מארי ובתה המתגוררות במחנה השלום "גרינהם קומון" בשנת 1982. כשמאבקה של מארי נגד הגעת מערכת טילים אמריקאית גורם לה לאבד את בתה לטובת השלטונות, היא נתקלת בבעל ברית לא צפוי, חייל בחיל האוויר האמריקאי. "הסיפור הוא סיפור חזק שעוסק באמונה, אחדות ואהבה" מספר הצוות, שעומד מאחורי יצירת המחזמר.

ואם לרגע חששנו, שמחשבים יתפסו יום אחד את מקומנו בעולם וישאירו אותנו ללא משרות לעבוד בהן, מפיקת המחזה, קתרין גייל, מספרת שאנשים רבים היו מעורבים במחזה. "יש בתהליך שעשינו דבר שדומה מאוד להתבוננות במראה. כשאתה מנסה לגרום למכונות לעשות פעולות אותן עושים בני אדם. אתה מנתח בעיקר כיצד בני האדם עושים את הפעולות הללו. הניתוח הזה הוא מה שגורם לבני האדם להשתפר." היא טוענת.

המחזמר יעלה בין ה-22 בפברואר ל-4 במרץ ואף ילווה בסדרת טלוויזיה שתשודר ברשת SKY.

המשקפיים שיפתחו את שערי התיאטרון הצרפתי לדוברי אנגלית

שוחרי תיאטרון שאינם דוברי צרפתית יוכלו בקרוב ליהנות מהתיאטרון הצרפתי ולהעריכו אף יותר משיכלו עד כה. משקפיים מיוחדים שפותחו באמצעות טכנולוגיה חדישה, יפתחו את שערי התאטרון הצרפתי לדוברי אנגלית שלא יכלו עד כה להבין את המחזות הצרפתים. באמצעות המשקפיים יוכלו מרכיביהן לצפות בכתוביות באנגלית, שייראו כאילו הן מוקרנות לחלל האולם בסנכרון מושלם עם המתרחש בהצגה.

"זה נשמע מורכב" אומר קארל דה פונסינס, אחד ממייסדי החברה 'תיאטרון בפריז', "אבל זה לא באמת מורכב עד כדי כך. הדבר דומה מאוד למשקפי גוגל, אלא שכאן המסך גדול יותר והמילים ממוקמות קרוב יותר למקום אליו אתה מביט". הרעיון החדשני כבר יצא לנסיעת המבחן הראשונה שלו במופע "מיסטינגווט, מלכת הקברט", שעלה במהלך חודש דצמבר. דה פונסינס מספר כי הוא שם לב שתיירים נוטים להשתעמם במהלך הערב בפריז. "הם כבר טיילו במהלך היום, בדקו את ה"לובר", ביקרו בארמון ורסאי, טיפסו על האייפל... ואז מה הם עושים בלילה? קברט? בכנות, זה מעורר רחמים". כך שמה לה החברה למטרה לחשוף את התיירים גם לתרבות הערב הצרפתית.

מתיו פרי חוזר לבמת הווסט אנד כדי לככב בהצגה חדשה

השחקן, מתיו פרי, המוכר מתפקידו כצ'נדלר בינג ב"חברים", יככב לראשונה במחזה שהוא עצמו כתב. המחזה "The End of Longing" יעסוק בחייהן של ארבע דמויות: ג'ק, סטפני, ג'וסף וסטיב, אשר מנסות למצוא משמעות לחיים בעודן חוות את משבר גיל הארבעים. לאחר שהם מבלים יחד לילה בבר בשיקגו, חייהם מגיעים לנקודת מפנה ממנה לא ניתן לחזור, והם יוצאים למסע שמאלץ אותם להתמודד עם הצדדים החשוכים ביחסים שלהם עם האנשים בחייהם.

את הקומדיה החדה והמעט מרירה, שכתב פרי, יביים לינדזי פוזנר, וזאת לאחר שהשניים כבר שיתפו פעולה בעבר על במת הווסט אנד בשנת 2003 במחזה "סטיות מיניות בשיקגו", בבימויו של פוזנר ובכיכובו של פרי. "להיות על הבמה זה דבר שגורם לך להרגיש עירום, להיות על הבמה עם מחזה שאני בעצמי כתבתי יגרום לי להרגיש עירום כפליים" אמר פרי. "אז אם אתם רוצים לראות אותי עירום כפליים, הכרטיסים עומדים למכירה היום!".

המחזה " The End of Longin" יעלה בתיאטרון ה"פלייהאוס" שבלונדון החל מה- 2 לפברואר ועד ה – 14 במאי 2016.

מדליית החירות הנשיאותית הוענקה לארבעה אנשי תיאטרון

נשיא ארה"ב ברק אובמה העניק את מדליית החירות הנשיאותית לשנת 2015 לשבעה עשר מועמדים, בהם ארבעה אמני תיאטרון: ברברה סטרייסנד, סטפן סונדהיים, אמיליה אסטפן וגלוריה אסטפן. מדליית החירות נחשבת לאחד משני העיטורים האזרחיים הגבוהים ביותר בארצות הברית.

"זוהי קבוצה יוצאת דופן" ציין אובמה במהלך הטקס. "אפילו בסטנדרטים של מקבלי מדליית החירות זוהי קבוצת מופת. כבר כאשר אנו מתבוננים בהם כאן, על הבמה הזאת, כל אחד מהאנשים יוצאי הדופן הללו, מזכיר לנו שהמדינה שלנו מורכבת ממארג מדהים". בנאומו, נתן אובמה קרדיט לסונדהיים על כך שהמציא מחדש את המחזמר האמריקני. "כמלחין, משורר וכז'אנר בפני עצמו, מאתגר סונדהיים את הקהל האמריקני" הוא אמר. כשהעניק את המדליה לסטרייסנד ציין אובמה את הישגיה הרבים. "היא כבר זכתה כמעט בכל פרס כבוד אפשרי ולא ניתן להאמין שעד עכשיו היא עדיין לא קיבלה גם את הפרס הזה." על אמיליה וגלוריה אסטפן, שהמחזה הביוגרפי שלהם " "on your feet עולה בימים אלה בברודוויי אמר: "כקובנים-אמריקאים גאים, הם הצליחו לקדם את המורשת שלהם ועוררו השראה בקרב מעריצים בכל רחבי העולם".

הנשיא אובמה מעניק את מדליית החירות לגלוריה אסטפן. GettyImages
אובמה וגלוריה אסטפן בטקס חלוקת המדליות/GettyImages

ויין בריידי והדראג קווין הכי שמחה בברודוויי

ויין בריידי, המוכר כאימפרוביזטור המוכשר מהתכנית הקומית "של מי השורה הזאת בכלל", מחליף את השחקן זוכה פרס הטוני, בילי פורטר, בתפקיד הדראג קווין האגדית לולה במחזמר "קינקי בוטס". זאת לא הפעם הראשונה של השחקן והקומיקאי בברודוויי, אך בשבילו התחושה כמעט זהה. "כשהייתי ילד וישבתי בבית שלי בפארק טנגלו בפלורידה, מחכה להגיע יום אחד לבמה ולברודוויי, זה מה שרציתי לעשות. לשם שאפתי להגיע". הוא מספר. "ראיתי את המופע חמש פעמים לפני שהתחלתי לשחק בו. הייתי מעריץ של המופע, הייתי מעריץ של הסרט והייתי מעריץ של בילי פורטר".

ההצגה הפופולרית מספרת על בחור בשם צ'רלי ,שאביו שהלך לעולמו מוריש לו את העסק המשפחתי לייצור נעליים. צ'רלי לא מצליח לנהל את העסק כראוי, אך מפגש מקרי עם דראג קווין העונה לשם לולה מוביל אותו לרעיון מקורי - ייצור נעלי נשים חזקות שיתאימו לגברים. הוא מבקש עזרה מלולה. זו נמנעת תחילה, אך לבסוף מתרצה והופכת לשותפתו העסקית.

"הלולה שלי היא לולה שמחה", מסביר ביידי. "לולה יכולה להיות דראג קווין שמופיעה במועדונים במשך שנים עד שהיא הופכת להיות חוצפנית ומותשת מהחיים. לולה שלי עושה את זה כבר שנים, אבל אוהבת את מה שהיא עושה. אוהבת ללבוש את הבגדים, לנעול את הנעליים, אוהבת את המניירות. לעולם לא רוצה להיות אישה, אבל מעריצה נשים."

וויין בריידי. GettyImages
הגשים חלום. ויין בריידי/GettyImages

המחזמר "אלף" תורם למעלה מ-180,000 יורו לצדקה

המחזמר הפופולרי "אלף" (Elf), שעולה בימים אלו בווסט אנד, תורם למעלה מ-182 אלף יורו לצדקה בעקבות ההצלחה העצומה של אירועי חג המולד בתיאטרון ה"דומיניון" שבלונדון. 82,588 יורו גיוסו לטובת אגודת האלצהיימר, בעוד שמאה אלף יורו נוספים ייתרמו בחלקם לקרן למען מתבגרים חולי סרטן ובחלקם יופנו לסיוע בטיפולים נגד מחלת הסרטן שעוברת כוכבת מחזות הזמר, לואיס פלוורייט בדרום קוריאה. "אלף" מספר את סיפורו של באדי, אחד מעוזריו הקטנים של סנטה קלאוס. אלא שבאדי לא בדיוק קטן כמו כל האחרים והסיבה לכך פשוטה: באדי הוא בן אנוש אותו גידלו השדונים ( האלפים ) לאחר שחמק לתוך הגרב של סנטה באחד הלילות. כשהאמת מתגלה, באדי יוצא למצוא את אביו האמיתי ומביא עמו את רוח חג חג המולד לניו יורק.



צוות התיאטרון מסר כי הוא מאושר לשמוע על לידתו של רובן הקטן וכי הקאסט של "סינדרלה" נרגש מכך שיש לו חלק באירוע המשמח.

elf. GettyImages
מתחלקים בהצלחה. כוכבי ההצגה Elf/GettyImages

תיאטרון פלסטיני מפיק הצגה חדשה

"תיאטרון החירות", תיאטרון קהילתי פלסטיני ומרכז תרבות הממוקם במחנה הפליטים בג'נין, מפיק לראשונה הצגת ילדים שנוצרה לחלוטין ע"י אנשי התיאטרון של המחנה. מטרת התיאטרון היא לפתח חברה יצירתית ואומנותית ולהעצים ילדים ומתבגרים לבטא את עצמם בחופשיות ובשוויון באמצעות האומנות.

ההצגה החדשה "מבחן במתמטיקה" מבוססת על סיפוריהם של ילדים החיים במחנה ומספרת את סיפורו של קרים, המתגורר במחנה עם משפחתו. יום אחד ציפור עפה דרך חלונו של קרים. הציפור, שמשתחררת לחופשי מכלובו, הופכת להיות חברתו ואשת סודו. הציפור במחזה, כמובן, משמשת כסמל לחלומותיו של קרים לשבור את הכלוב שעמו הוא עצמו מתמודד ולעוף לחופשי.באתר האינטרנט של התיאטרון נכתב כי ההצגה משלבת הומור, אנימציה ודמיון על מנת שתוכל לגעת בסוגיות המורכבות בחברה כמו החיים תחת כיבוש, העוני והבעיות קשות במערכת החינוך.

מופע חדש לשחקן נדב בושם

השחקן נדב בושם יעלה ביום חמישי (7 בחודש) את המופע הקומי "האורז חייך" בגלריה-תיאטרון "החנות", ברחוב העליה 31 תל אביב, ב-21:00. בושם את מופעו באופן המשעשע הבא: "חד שיח עם המתנחלת המשוררת שמחה בביוף ('ישבנים קוראים שירה') המכונה בפי כל זלדה של המאחזים, שבאה להופיע בפני התל אביבים ולהקריא משיריה הישנים והחדשים, מהספר האחרון 'גלות מגרון' זוכה פרס כהנא לסכסוך אזורי. כמו כן תיתן טיפים בענייני עקירת עצים כן או לא וביקורים במקווה בימי שני כן או לא. תדבר רעות ברובי ריבלין, ותגלה מי באמת ביצע את הרצח בדומא – ההומואים. לסיום תקרא ותקרע קטעים 'מגדר חיה', הספר המשוקץ".

השחקן נדב בושם בדמותה של שמחה בביוף. אר'לה גולדן (הצמצם הבוער), ספק 500
השחקן נדב בושם בדמותה של שמחה בביוף/ספק 500, אר'לה גולדן (הצמצם הבוער)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully