וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי גילדת הבמאים: "מקס הזועם" בפנים, "מלחמת הכוכבים" בחוץ

12.1.2016 / 19:38

עונת הפרסים מתחממת עם הכרזת המועמדויות לגילדת הבמאים, שהן בדרך כלל אינדיקטור מצוין לאוסקר. "קרול", "גשר המרגלים" ו"הכוח מתעורר" בחוץ

יח"צ - חד פעמי

גילדת הבמאים האמריקאית הכריזה היום על רשימת המועמדויות לפרסיה השנה. מעבר ליוקרת הפרסים עצמם, הם גם נחשבים אינדיקציה טובה במיוחד לאוסקר, שכן יש בדרך כלל התאמה מושלמת בין הבחירות שלה ושל האקדמיה האמריקאית לקולנוע.

השנה, המועמדים הם אלחנדרו גונזלס איניאריטו ("האיש שנולד מחדש"), רידלי סקוט ("להציל את מארק וואטני"), ג'ורג' מילר ("מקס הזועם: כביש הזעם"), תומאס מקארתי ("ספוטלייט") ואדם מק'קי ("מכונת הכסף"). סביר אם כך להניח שאת החמישיה הזו, ואת חמשת סרטיהם, נראה גם ברשימת המועמדים לאוסקר שתפורסם מחרתיים.

המאוכזבים הגדולים הם טוד היינס ("קרול"), סטיבן שפילברג ("גשר המרגלים") וג'יי.ג'יי אברהמס ("מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר"), שנחשבו כבעלי סיכויים להשתלב ברשימת המועמדים, אך בסופו של דבר נשארה בחוץ.

מעניין לציין כי שלושה מחמשת המועמדים אינם אמריקאים – סקוט הבריטי, מילר האוסטרלי ואיניאריטו המקסיקני. כמו כן, כמיטב המסורת המצערת והמדירה של הוליווד, הרשימה כולה על טהרת הגברים הלבנים.

מבין אלה, איניאריטו הוא היחיד שכבר זכה בפרס - על "בירדמן". סקוט היה מועמד בעבר אך לא זכה, ולמילר, מקארתי ומק'קי זו מועמדות ראשונה.

כמו כן, מהשנה תחלק הגילדה פרס ליוצרי סרטי ביכורים - משהו שאין לו חשיבות בכל הקשור לאוסקר, שם לא מחלקים פרס שכזה. המועמדים המאושרים, כך הוכרז היום, הם לסלו נמש ההונגרי, במאי "הבן של שאול", סרט השואה המדובר שפותח בחממת התסריטאים של ירושלים, וכן ג'ואל אדגרטון ("המתנה"); אלכס גרלנד ("אקס-מכינה"), מריאל הלר ("יומנה של נערה מתבגרת") ופרננדו קוימברה ("זאב בדלת").

עכשיו נותר רק לראות מי יזכה בפרסים, שיחולקו בשישה בפברואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully