וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכלים סרטים: מה בתי הקולנוע לא מספרים לכם?

17.1.2016 / 8:14

כי אתם קהל שבוי, כי זאת מלכודת של רעב וכי זה נמכר כמו גרגיר זהב. כל התשובות למקרה ששאלתם פעם את עצמכם למה מנת פופקורן בקולנוע או בתיאטרון עולה כמו קומבינציית סושי

פופקורן. ShutterStock
כבר שילמתם לא מעט על כרטיס הכניסה אז עוד 20 שקלים יהרגו אתכם?/ShutterStock

אתם הורים נפלאים. לאיש אין ספק בזה. לראיה, בכל חג או סוף שבוע אתם דואגים להזרים קצת תרבות לילדים שלכם. הנה, רק בקיץ האחרון השקעתם במופע של "דיסני על הקרח" ומיותר לציין שזאת לא הפעם הראשונה. גם בחנוכה האחרון דאגתם למלא את החבית המשועממת באיזה פסטיבל או גיבור אור.

אז הגעתם לאולם וצלחתם את התורים המעצבנים ואפילו הסכמתם לצפות במופע ומדי פעם להתמוגג כשהבחנתם עד כמה הילדים נהנים. מיד כשהוכרזה ההפסקה והשחקנים ירדו כדי להסדיר נשימות, נשמע קול גחמה דק, שהדהד בכל היציע. "אבא, אפשר פופקורן?" אי אפשר היה לטעות במבט. זוג העיניים שמתנשאות מעלה היו ממוקדות למטרה וידעו בדיוק מה הן רצו. גם היד כבר הושטה ומשכה במכנסי הג'ינס. הכיוון: המזנון.

עכשיו, לכו תסרבו ותהרסו לקטנצ'יק את החוויה. כבר שילמתם לא מעט על כרטיס הכניסה אז עוד 20 שקלים יהרגו אתכם? גם אם בחוץ זה עולה 400% פחות, איש מאיתנו לא רוצה להיות ה"פארטי פופר" התורן. אז יאללה למזנון. תחושת הפרגון נחה עליכם ואתם מוצאים שהיד על הארנק קלה היום. רגע, מדובר על פופקורן נכון? לא קומבינציית סושי. אז למה המחירים זהים? המוכר מביט במזנון בעיני עגל ועונה בלי מבוכה: זה המחיר, תרצה או לא? לרגע לא הבנתם. 50 שקלים עבור גביע פופקורן??? מבט שמאלה מגלה את הפראייר התורן ששולף את כרטיס האשראי והורס לך את כל התאוריות על חינוך צרכני נבון.

אז אם שאלתם את עצמכם מדוע הורגלנו לשלם הון על גרגירי תירס קלויים ולמה מישהו חושב שזה נכון לגבות 50 שקלים עבור מנה של 200 גרם, הנה התשובות.

כי הם יכולים

ברגע שנכנסתם למתחם הקולנוע או התיאטרון אתם שבויים. לא באמת אסירים עם אזיקים אבל אתם עלולים להיות אסירים של הרצון שלכם, אם לא תבלמו אותו. בדרך כלל תמצאו רק מזנון אחד (או כמה שייכים לאותו זכיין או מפעיל) שפועל ללא תחרות כך שלא נותרו לכם יותר מדי ברירות.

לצאת החוצה כדי להצטייד במזון אתם לא ממש יכולים והכבוד שלכם לא אפשר לכם לנהוג בחכמה ולנצל את חוק הפופקורן כראוי. כלומר להביא פופקורן ושתייה מהבית ולהכניסו בלי הפרעה לאולם. "מה אנחנו מסכנים?" תשאלו את עצמכם תוך הרמת החזרה ושפשוף קל של השטרות בכיס. חלילה, אינכם מסכנים אבל פראיירים אתם כן.

כי מישהו צריך לממן את עלויות התמלוגים לחברות ההפקה

בתי הקולנוע בעולם לא מרוויחים את כספם ממספר הצופים אלא דווקא ממה שהם קונים בזמן שהם באים לצפות בסרט. הרשימה ארוכה: החל ממזכרות ממותגות, אביזרי צפייה וכמובן, מזון ומשקאות.

לפי ההערכות, כ-70% מהכנסות בתי הקולנוע בעולם מוזרמות לאולפני הפקת הסרטים וכדי להישאר עם משהו בסוף ההקרנה, הם חייבים לגבות את הפרמיה מהרעב שלנו. אבל כל זה לא צריך לגרום לנו ייסורי מצפון. ההמלצה הראשונה היא לא להגיע לקולנוע או לתיאטרון רעבים. תדאגו גם לילדים לסנדוויצ'ים. הם לבטח לא עולים 50 שקלים.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

כי אין מתאם בין עלות ההכנה למחיר לצרכן

הרווח על גביע של פופקורן הוא גבוה כל כך, עד שהוא מממן את המושבים הריקים שנותרו באולם וגם חלק מהכרטיסים שנמכרו במבצעים ומחירים מוזלים במכירה מוקדמת. כדי להבין את עלות הכנת הפופקורן, נסו להכין זאת בעצמכם בבית או לרכוש שקית פופקורן מוכנה באחת מרשתות השיווק. המחיר גם מממן את הצופים שמגיעים לקולנוע ולא מתקרבים למזנון, ויש לא מעט כאלה.

אבל מי שכן – זוגות בדייט, בעלי כיסים עמוקים או סתם בזבזנים – משלם על כך ביוקר. אחד התרגילים הידועים לדעת מי הם הצופים שיסכימו לשלם את המחירים המופקעים הוא פשוט לעשות "מבצע" של פופקורן פלוס שתייה ולהוזיל קצת את המחיר. מי שעדיין יתעקש לרכוש את שני המוצרים בנפרד ייחשב לתורם גדול של קופת הקולנוע ויזכה אולי לאולם שייקרא על שמו.

כי הפופקורן הוא רק ההתחלה

מדובר בטריק ידוע. מי שקונה פופקורן בקולנוע או בתיאטרון ומוכן לשלם על כך 50 שקלים לא יירתע מלשלם סכום מופקע גם על שתייה, בייגלה או ממתק לילדים, בעיקר אם הם גרגרו כמויות אדירות של מלח. במקרה כזה, מנת הפופקורן היא למעשה המלכודת שפותחת את התיאבון. אם ניקח בחשבון שהקרנות הערב למשל, מתחילות בשעות מאוחרות יחסית, במילים אחרות הרבה זמן אחרי שאתם והילדים מסיימים את ארוחת הערב, תדעו שאתם ברמת סיכון להתקרב למזנון. הרי כולכם יודעים כשהבטן מקרקרת כרטיס האשראי נשלף באופן מהיר יותר.

אז מה עושים? מתייעלים. אתם חייבים את זה לעצמכם וגם לילדים שלכם. אחרי הכל, גם החוק לצדכם. קנו לעצמכם אריזת פופקורן מוכן לאכילה של עלית, חלקו אותה לשקיות או מארזים קטנים ונשנשו בקולנוע בלי להתבייש. תשכחו ממחירים מופקעים ושטיקים של מוכרים במזנון, המטרה שלכם כבר הושגה.

וואלה! NEWS בשיתוף עלית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully