וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר בן 60: מצעד 12 הזמרים והזמרות שנשמעים כמו פול יאנג

17.1.2016 / 0:02

כוכב האייטיז הגדול חוגג היום (ראשון) יום הולדת 60. החלטנו לחגוג לו בדרך יוצאת דופן - מצעד הזמרים והזמרות ששרים בגוון הקול הכמעט-ייחודי שלו. לא תאמינו לאיזה מקום הגיע חתן השמחה עצמו

פול יאנג 1985. AP
איך להגדיר את הקול שלו. פול יאנג/AP

מי היה מאמין, שובר הלבבות האנגלי פול יאנג הגיע היום (ראשון) ל-6-0 וכולנו מרגישים זקנים. כוכב האייטיז שניסה לחזור לעניינים בשנים האחרונות, כולל ארבע הופעות בישראל ב-2009 ו-2010, מוכר מלהיטים כמו "Love of the Common People", "Everytime You Go Away" ו-"Senza una donna". אבל לא פחות מכך הוא ידוע בשל קולו הייחודי (זה הסופרלטיב שניתן לו באתרו הרשמי) והנימוח, שהתייעצות עם קלינאיות תקשורת לא הצליחה למצוא לו הגדרה מדויקת.

מכל מקום, לכבוד החגיגה החלטנו להביא את כל הג'מעה שחולקים אותו את גוון הקול הזה, או משהו דומה לו, ולהצעיד אותם בסך. הנה לפניכם תריסר הגדולים.

12. דיידו

ליתר דיוק, התכה מעניינת (כלומר בלתי נסבלת) בין שרה מקלכלן לפול יאנג.

11. ג'יימס מרפי

גם סולנה ואיש היצירה של LCD Soundsystem סבור שגוון קולו נמצא במחוזות הקרמיטיים, כי הוא השתמש בחבובה האהובה כדי "לבצע" את "New York, I Love You But You're Bringing Me Down" בקליפ לא רשמי, ומעריצים יצרו את הווידאו הבא לשיר אחר שלו שבו הוא נשמע פול יאנגי במיוחד.

10. ביל וות'רס

יש משהו מתעתע בקול של אגדת הסול הזו, אבל גם כזה שאי אפשר לטעות בו - הוא שר כמו פול יאנג עוד לפני פול יאנג.

9. אנתוני האגרטי, אנתוני והג'ונסונס

הוויברטו המיוחד של אנתוני הוא אחד הפיצ'רים הבולטים ביותר בשירה שלו, אבל בחייכם, הוא שר כמו פול יאנג רק יותר מעודן.

8. ג'ול

ג'ול מספרת שבפעם הראשונה ששמעה את הלהיט הגדול הראשון שלה ברדיו היא כל כך התרגשה, ואז התחילה לבכות כי הבינה שהיא נשמעת כמו קרמיט הצפרדע.

7. טרייסי ת'ורן, Everything But The Girl

בריאיון מ"האינדיפנדנט" הבריטי בשנה שעברה נשאלה ת'ורן מהו התיאור החביב עליה שניתן לקולה לאורך השנים, והיא ציטטה איזה משהו על הקיצוניות של היגיון אמצע-המנעד שלה, או משהו ביזארי שכזה. למה להתחכם כשאפשר פשוט לומר שהיא נשמעת כמו גרסה רכה של פול יאנג?

6. מארק אואן, Take That

בואו נודה על האמת, מבין הסולנים של טייק ד'את מארק אואן הוא הכי פחות מוצלח.

5. קורט סמית', Tears for Fears

Tears for Fears פרצו אל הלבבות האנגליים עוד לפני פול יאנג, אבל החל מאמצע האייטיז הקול הזה שקורט סמית', אחד משני סולני Tears for Fears, חלק עם פול יאנג שלט לא מעט על המיינסטרים. למרבה המזל היה שם בלהקה גם רולנד אורזבל כסולן נוסף ומשקל נגד. השילוב ביניהם הוא חלק משמעותי ממה שהפך אותם לקסם גדול.

4. הת'ר סמול, M People

לא רק שקולה העמוק של סמול מזכיר את הלעלוע של פול יאנג, אלא שהשיר הזה מזכיר את "Senza Una Donna" ששר יחד עם צוקרו, רק בטמפו מהיר יותר.

3. מוריסי

עוד אייקון אייטיז, שיחד עם הסמית' סיפק אלטרנטיבה מופלאה לדבש של פול יאנג, ועשה זאת כמעט בדיוק עם אותו קול.

2. פול יאנג

כן, רק למקום השני. כולנו יודעים מיהו מקור ההשראה.

1. קרמיט הצפרדע

כולם היו בניו.

  • עוד באותו נושא:
  • פול יאנג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully