וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבאזז ואיש השלג: יוצרת "חברים" מבהירה שלא יהיה איחוד

18.1.2016 / 9:21

מרתה קאופמן סיפרה לעיתונאים בטקס מבקרי הטלוויזיה כי המפגש של כוכבי חברים על המסך לא יתבטא באיחוד. וגם: האם הכוכבים השחורים יחרימו את האוסקר? לייב בלוגינג תרבותי

ידעתם שג'ניפר אניסטון כמעט לא שיחקה את רייצ'ל ב"חברים"?/מערכת "סיפור בדקה"

(בוידאו: ג'יין קרקובסקי היתה אמורה לככב ב"חברים")

19:30 - ספייק לי הודיע כי יחרים את האוסקר

גל המחאה נגד טקס האוסקר נמשך. השחקן והבמאי ספייק לי הודיע הערב (שני) כי יחרים את טקס האוסקר השנה, וזאת במחאה על היעדר שחקנים שחורים בין המועמדים בקטגוריות השחקנים השונות. לי הביע את זעמו בפוסט בחשבון האינסטגרם שלו: "איך זה אפשרי שבפעם השניה ברציפות, כל עשרים המתמודדים בקטגוריות המשחק הם לבנים. ארבעים שחקנים לבנים בשנתיים ואין צבע אחר בכלל. אנחנו לא יודעים לשחק?! WTF!".

לי, שקיבל אוסקר של כבוד בטקס שנערך לפני חודשיים בכנס המושלים, הפנה אצבע מאשימה כלפי האולפנים בהוליווד. "שם שומרי הסף מחליטים מה מצליח ומה עובר להשהייה או לגניזה. זה מה שחשוב. שומרי הסף. אלו עם הבחירה של האור הירוק", כתב וסיכם: "אנשים, האמת היא שאנחנו לא נמצאים בחדרים הללו ועד שמיעוטים יהיו שם, המועמדים לאוסקר יישארו לבנים".

15:04 - בנו של דיוויד בואי מפרסם מכתב מרגש

במאי הקולנוע דנקן ג'ונס, בנו של דיוויד בואי, היה מי שבישר לעולם בטוויטר על מותו של אביו. מאז הוא ביקש להתנתק מעט מהעולם ולהתייחד עם משפחתו, אבל היום הוא צייץ מחדש מכתב תודה שנשלח מרופא לטיפול פליאטיבי אל הזמר המנוח.

"כשהידיעה על מותך החלה לשקוע במהלך אותם ימי ינואר קרים ואפורים, רבים מאיתנו המשיכו עם עבודותיהם", סיפר ד"ר מארק טאוברט. "בתחילת השבוע שוחחתי עם אחת החולות שעומדת לפני סיום חייה. שוחחנו על מותך ועל המוזיקה שלך, וזה הוביל לשורה של נושאים נוספים שבדרך כלל לא נדונים עם אנשים שנמצאים זמן קצר לפני מותם".

טאוברט הודה לבואי על תרומתו המוזיקלית וגם על הדרך בה בחר לסיים את חייו. "הדרך העדינה הזאת, בביתו, ליד קרוביו, נתנה הרבה מאוד כוח לחולים שנמצאים בשלבים המכריעים של מחלתם. תודה לך על 'לזרוס' ועל 'בלאקסטאר', מה שעשית בתקופה שלפני מותך נגע והשפיע על הרבה מאוד אנשים. האלבום שלך מלא במחוות, רמזים ואנקדוטות. כמו תמיד לא הקלת על הפרשנות, אבל אולי זאת בכלל לא הנקודה".

14:30 - הופעתו של הנרי רולינס בישראל תבוטל?

נמשך חוסר הוודאות בנוגע להופעתו המתוכננת של הנרי רולינס בישראל. אתר "NME" מדווח כי הופעת ה-Spoken Word של רולינס בישראל, שצפויה להיערך בחודש הבא, בוטלה בעקבות לחץ מארגוני החרם על ישראל. עם זאת, בירור וואלה! תרבות מעלה כי נכון לשעה זו, הופעתו של רולינס עדיין לא בוטלה באופן סופי וכי מקור הסכסוך הוא כלכלי.

רולינס, שהחל דרכו כסולן כסולן להקת ההארד קור Black Flag בשנות השמונים, הגיע לישראל להופיע עם מופע ה-Spoken Word שלו בפעם הראשונה ב-1998 ולאחר מכן חזר בשנת 2007 למספר הופעות להם נמכרו מראש כל הכרטיסים במהירות שיא.

12:50 - טריילר חדש ל"תיקים באפלה"

לאט אבל בטוח חושפת רשת FOX עוד ועוד שברירי מידע לקראת החזרה של "תיקים באפלה" לחיינו. הטריילר הזה (ששודר דווקא בבריטניה) הוא הנרחב והמסקרן ביותר שראינו עד כה. כולל צלחות מעופפות.

"תיקים באפלה" תשודר בישראל החל מה-25 בינואר, בשעה 05:00 ב-yes, במקביל לשידור בארה"ב.

09:59 - סדרת הדגל של HBO מתעכבת שוב

"Westworld", מותחן המד"ב הדיסטופי והמסקרן של רשת HBO על פי ספרו של מייקל קרייטון, ידע הרבה עיכובים לאורך הדרך. רשת הכבלים הזמינה את הפיילוט ב-2013 ותיכננה להעלות את הסדרה כולה לשידור כבר במהלך 2015, אבל עיכובים בלוחות הזמנים אילצו אותה לשנות את התוכניות. כעת מתברר שזאת לא הדחייה האחרונה.

ג'ונתן נולאן וליסה ג'וי, יוצרי הסדרה, ביקשו מהרשת דחייה של חודשיים נוספים בצילומים על מנת שיוכלו להתפנות לכתיבת ארבעת הפרקים האחרונים של העונה הראשונה. וכך, בעוד שההפקה היתה אמורה לסיים את הצילומים בנובמבר, כעת נראה שאלה יסתיימו רק בסוף מרץ.

ב-HBO עדיין ממשיכים לעמוד בהתחייבות שהסדרה אכן תעלה לשידור ב-2016 כמובטח. מתי ב-2016? ניאלץ לחכות ולראות. זה המקום להזכיר ש"Westworld" מתרחשת בפארק שעשועים ב-1973, שמאוכלס על ידי אנדרואידים בעלי יכולות חשיבה עצמאיות מפותחות במיוחד.

נזכיר גם שבשנה שעברה עמדה הסדרה במוקד של סערה, כאשר התפרסם כי ראשיה החתימו שחקנים על חוזים מפוקפקים, בהם התחייבו לקיים יחסי מין מפורשים לעיני המצלמות. בעקבות הסערה הבהירה HBO כי האשמה היתה בחברת הליהוק ושינתה את הסכמי העבודה של השחקנים כולם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עדיין מחכים. "Westworld"/מערכת וואלה!, צילום מסך

09:41 - ג'יידה פינקט סמית' קוראת לחרם על האוסקר

התרעומת הגדולה בהוליווד על היעדר הגיוון במועמדויות לטקס האוסקר עולה עוד מדרגה. כוכבת הקולנוע בת ה-44 הגיבה בחריפות בחשבון הטוויטר שלה נגד השליטה הלבנה בטקס היוקרתי של תחום הקולנוע.

"באוסקר... אנשים עם צבע עור שונה מתבקשים להעניק פרסים... אפילו לבדר. אבל לעיתים רחוקות הם זוכים להכרה בזכות ההישגים האמנותיים שלהם. האם אנשים כאלה צריכים להימנע מלהשתתף באירועים כאלה? אנשים יתנהגו אלינו באופן שנאפשר להם".

בשלב זה לא נשמעים קולות נוספים בהוליווד שתומכים ביוזמה הזו, אולם המחאה מגיעה עד למנחה הטקס כריס רוק, שכינה אותו "ה-BET (טקס פרסי התרבות של השחורים) של הלבנים".

ג'יידה פינקט סמית'. GettyImages
ג'יידה פינקט סמית/GettyImages

09:30 - יוצרת חברים: "כוכבי הסדרה לא יתאחדו"

רק בשבוע שעבר צהל האינטרנט ממושכות עם ההודעה על ספיישל מיוחד ברשת NBC, שבמסגרתו יופיעו כוכבי "חברים", לראשונה ביחד על מסך. מעט לאחר מכן הובהר שלא בטוח שמדובר באיחוד אלא פשוט בנוכחות של כולם במשדר מיוחד לכבודו של המפיקו הבמאי ג'יימס בורוז. עוד מכה משמעותית בכנף הגיעה בסוף השבוע, כשמת'יו פרי הודיע שלא יגיע לאירוע. ועכשיו מגיע, ככל הנראה, המסמר האחרון.

מרתה קאופמן, יוצרת הסיטקום המיתולוגי ומי שביימה 15 פרקים במהלך עשר העונות בהן שודר, הבהירה בטקס פרסי מבקרי הטלוויזיה כי החגיגות היו מוקדמות מדי. "כן, גם אני אהיה שם, אבל לא מדובר באיחוד של 'חברים'".

קאופמן הודתה שהיא נדהמת מהעובדה שהסדרה ממשיכה להיות כל כך פופולרית גם 12 שנים אחרי שירדה מהאוויר. "זה ממש שוק עבורי. הילדה הצעירה ביותר שלי היא בת 16 היום ובזכות נטפליקס היא והחברים שלה מגלים את הסדרה רק עכשיו. הם בטוחים שמדובר במשהו חדש ושזאת קומדיה תקופתית".

אז לאור הרלוונטיות הרבה של הסדרה למעריצים ותיקים וחדשים, למה לא ללכת על השיטה ההוליוודית של רימייק? "לא, למה שארצה לחזור לטריטוריה הזאת?", אומרת קאופמן, "זכיתי לעשות את מה שאני אוהבת עם 'חברים', וזה אומר לעשות סדרה שמביאה תקווה ושמחה ושחוקרת משהו חדש. זאת היתה תקופה אחרת בחיי והשארתי אותה מאחוריי ביחד עם הסדרה. אני מסתכלת קדימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully