וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבאזז ואיש השלג: הנרי רולינס לא מחרים את ישראל

19.1.2016 / 8:14

לאחר שאתר "NME" טען כי הופעתו של הנרי רולינס בישראל בוטלה בגלל לחץ מתנועות החרם, הבהיר האמן כי לא כך הדבר. לייב בלוגינג תרבותי

14:38 - המחווה הכי מצחיקה ומטומטמת לדיוויד בואי

רצינו לכתוב משהו על הדבר הזה, אבל אין לנו שום דרך להסביר אותו במילים. אז נאמר רק שצריך להיות גאון אמיתי וגם ממש ממש חולה כדי לחשוב על דבר כזה (שלא לדבר על לעשות אותו). בתמצית: "Life On Mars" מורכב משמות של יוזרים בפייסבוק. וזה הרבה יותר מטומטם ומצחיק ממה שזה נשמע.

10:07 - "קרול" מנצח בגדול בטקס פרסי המבקרים של הקהילה הגאה

איגוד המבקרים של הקהילה הגאה הכריז הלילה על רשימת המנצחים השנתית שלו בקולנוע. כצפוי "קרול" של טוד היינס זכה בפרס סרט השנה וכן בתואר סרט הלהט"ב הטוב של השנה. היינס עצמו זכה בפרס הבימוי וקייט בלנשט זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר. לאונרדו דיקפריו זכה בפרס השחקן הטוב ביותר עבור "האיש שנולד מחדש".

בתחום הטלוויזיה זכתה "טרנספרנט" בפרס סדרה הקומדיה של השנה וסדרת הלהט"ב של השנה, בעוד ש"פארגו" זכתה בפרס המקביל לדרמה. ג'פרי טמבור זכה בפרס השחקן וטראג'י פ. הנסון ("אימפריה") בפרס השחקנית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זכייה צפויה למדי. "קרול"/מערכת וואלה!, צילום מסך

09:49 - האקדמיה האמריקאית לקולנוע מגיבה למחאה

מאז הצגת המועמדים לטקס האוסקר 2016 ביום חמישי האחרון, הספיקו רבים להביע את מחאתם על היעדר הגיוון והשליטה הלבנה המוחלטת במועמדויות המשחק. ג'יידה פינקט סמית וספייק לי אף הלכו צעד קדימה והביעו את כוונתם להחרים את הטקס וגם קראו לאחרים לעשות כך.

שריל בון אייזקס, נשיאת האקדמיה (ממוצא אפרו-אמריקאי בעצמה), החליטה להתייחס למחאה עם הודעה ארוכה לתקשורת. "אני שבורת לב ומתוסכלת מהיעדר הגיוון במועמדויות", כתבה בון אייזקס, "זהו דיון קשה אבל חשוב מאוד והגיע הזמן לשינויים גדולים. בימים ובשבועות הקרובים נבצע הערכה מחודשת של תהליך גיוס החברים לאקדמיה על מנת להביא לידי ביטוי את הגיוון המתבקש כל כך בשנים הבאות".

נשיאת האקדמיה הסבירה כי בשנים האחרונות כבר נעשו מספר צעדים על מנת לשנות את מבנה האקדמיה, שרוב מוחלט של חבריה הם לבנים מבוגרים. הדגש הוא לא רק על שילוב של חברי אקדמיה שחורים, אלא גם על הגדלת אחוז הנשים ונציגות משמעותית יותר ללהט"בים.

בינתיים, קיבלה האקדמיה תמיכה בלתי צפויה מהשחקנית ג'נט הוברט, הזכורה מתפקידה כדודה ויויאן ב"נסיך המדליק מבל אייר". הוברט יצאה בחריפות בוידאו שפרסמה באינסטגרם שלה נגד פינקט סמית. "האם לגבר שלך (וויל סמית) אין פה משל עצמו? אני מוצאת את זה אירוני שמישהי שעשתה את הקריירה והמיליונים שלה בבנק מאותם האנשים שהיא תוקפת, מציעה להחרים אותם רק שלא קיבלת מועמדות? רק בגלל שלא ניצחת? ככה לא עובד העולם, מותק".

פוקוס.
הכל בגלל אינטרסים? וויל סמית

8:21 - הנרי רולינס מבהיר את העניינים

נפתרה התעלומה בנוגע לסוגיית הופעתו של הנרי רולינס בישראל. רולינס פרסם הלילה (שלישי) הסבר מדוע דחה את הופעתו בארץ. "ביטלתי את ההופעה בתל אביב בעצת הסוכן שלי, שחווה משבר אמון עם המפיק המקומי", כתב רולינס והמשיך: "דווקא ציפיתי למופע הזה. אני לא חושב שחרם תרבותי הוא הדרך להשפיע. אף שאינני מסכים ליחסה של ישראל לרשות הפלסטינית, אני חושב שדיונים, רעיונות, ונקודות מבט נוספות יובילו לשינוי רב יותר מכל חרם".

אתמול, כאמור, דיווח אתר "NME" כי הופעת ה-Spoken Word של רולינס בישראל, שהיתה צפויה להיערך בחודש הבא, בוטלה בעקבות לחץ מארגוני החרם על ישראל. עם זאת, בירור וואלה! תרבות העלה כי הופעתו של רולינס עדיין לא בוטלה באופן סופי וכי מקור הסכסוך הוא כלכלי.

רולינס, שהחל דרכו כסולן כסולן להקת ההארד קור Black Flag בשנות השמונים, הגיע לישראל להופיע עם מופע ה-Spoken Word שלו בפעם הראשונה ב-1998 ולאחר מכן חזר בשנת 2007 למספר הופעות להם נמכרו מראש כל הכרטיסים במהירות שיא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מחרים. הנרי רולינס/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully