וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימים של פוך 2016: המדריך לעונת החורף בארה"ב - חלק ב'

פרויקט סקירת סדרות החורף בוואלה תרבות נמשך עם סדרת הפנטזיה שמבוססת על סדרת ספרי נוער מצליחה, סדרת הגיבורים החדשה של DC וקומדיית אנימציה מצחיקה במיוחד

יח"צ - חד פעמי

Shadowhunters

מה: סדרת פנטזיה של רשת Freeform המבוססת על סדרת ספרי הנוער "בני הנפילים". במקור הכוונה היתה לעבד את הספרים לסרט קולנוע ב-2013, אולם התוכניות נגנזו והזכויות לעיבוד נדדו למסך הקטן. העלילה עוקבת קלרי פריי, נערה בת 18 שיוצאת להתחקות אחר עקבות אמה שנחטפה, ומגלה עולם אפל של קוסמים, שדים ומסתורין שהיא מהווה בו דמות מפתח.

למה כן: כי אתם באים לזה בקטע של הומור נטו.

למה לא: גם בסטנדרטים הנמוכים שאליהם הורגלנו בעיבודים של סדרות ספרי נוער, "Shadowhunters" מצליח להפתיע לרעה. שילוב מדהים בין "דמדומים", "מפוצלים" וחיקוי עלוב של "באפי". האפקטים נראים חצי אפויים, האופן שבו העלילה מתפתחת מופרך לחלוטין ומלא בחורים (עוברות בדיוק חמש דקות מאז שקלרי לומדת על ייעודה ועד שהיא הופכת למחסלת שדים מהוקצעת). המשחק מופרז ולא אמין, הדמויות הנשיות מוחפצות עד אימה, הגבריות מטומטמות עד ייאוש. לא ברור אם החומר הספרותי המקורי כל כך גרוע או שהעיבוד הפך אותו לכזה, אבל דבר אחד בטוח: הסדרה הזאת עושה עוול לפנטזיה, לבני נוער, לספרים ולבני אנוש באופן כללי.

Angel From Hell

מה: קומדיה חדשה של רשת CBS בכיכובה של ג'יין לינץ'. אליסון היא רופאת עור צעירה, שנתקלת יום אחד באישה מוזרה עם ידע נרחב על חייה. האישה שטוענת ששמה הוא איימי, מסבירה לה שהיא המלאכית השומרת שלה.

למה כן: כי אתם ממש אוהבים את ג'יין לינץ'? באמת שאין סיבה טובה כלשהי להמליץ על הסדרה הזו.

למה לא: העניין הכי בולט ב-"Angel From Hell" הוא שמדובר שבסדרה שהיא הכל מלבד מטרתה העיקרית: להצחיק. דמויות מעצבנות, דיאלוגים נוראים ודמויות משנה שלא ממש ברור מה הן בעצם עושות כאן. למרות שמדובר בפרקים באורך של 20 דקות, השילוב הזה של דמויות גרועות והומור רע מצליח אפילו לייגע בשלב מסוים. צריך לקוות שג'יין לינץ' קיבלה מספיק כסף בשביל התפקיד הזה, כי היא שווה הרבה יותר מהתפקיד הנורא שנכתב עבורה כאן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

Legends of Tomorrow

מה: DC Comics ורשת ה-CW פיתחו יחד את הסדרה שעוסקת בחבורה של נבלים וגיבורים, שנאספת על ידי נוסע בזמן כדי למנוע את התרחשותו של עתיד אפוקליפטי. הגיבורים נדרשים להתמודד מול יריב חסין ממוות, המחזיק בצבא אימתני במיוחד. וונטוורת' מילר ודומיניק פרסל משתפים פעולה, כפי שקרה ב"הפלאש", וברנדון ראות', שבעבר גילם את סופרמן של DC, חוזר לנעליו של האטום שכבר היה חלק משמעותי מ"החץ".

למה כן: העולם של "הפלאש" ו"החץ" ממשיך להתרחב ומעריצי שתי הסדרות ייהנו לעקוב אחרי הגיבורים שהיו דמויות משניות בסדרות המוכרות (גם אם חלקן לא ממש בנויות ומאופיינות עד סופן). התסריט עצמו מלא בחורים אבל לא לוקח עצמו ברצינות ומשופע בבדיחות ובפאנצ'ים קומיים. צריך גם לפרגן ליוצרים שהשיקו סדרת גיבורי על בעידן בו לכולם כבר נמאס מגיבורי העל.

למה לא: כי "שומרי הגלקסיה" עבד הרבה יותר טוב וכי באמת יש גבול לכמה גיבורי על ואנשים שרוצים להיות גיבורי על אנחנו יכולים לאהוב.

Cooper Barret's Guide to Survivin Life

מה: קומדיה של רשת FOX המתמקדת בהרפתקאותיהם של קופר בארט, צעיר הולל תפרן, שני שותפיו הלא יוצלחים לדירה, והשכנה מהדירה הסמוכה שבה הוא מאוהב.

למה כן: אם אתם ממש בקטע של ברומאנס, אבל במנות קטנות, הסיטקום הזה יכול לענות על הדרישות. הסיטואציות מספיק טיפשיות ומודעות לעצמן כדי להחזיק את הפורמט, שבו קופר למעשה מסביר לצופים כיצד ללמוד מהטעויות שלו על מנת לחיות חיים טובים יותר.

למה לא: כי הטריק הזה של גורו מודע לעצמו מוצה כבר ב"יחצ"ן המסיבות" ב-2002. קופר לא מספיק כריזמטי כדי להצדיק את הטייטל הזה, ולכן בשלב מסוים כל הקטע של להסביר את החיים מתחיל לעצבן במקום לשעשע. גם איכות ההומור לא מצדיקה שתקדישו לקומדיה הזאת זמן בתוך ים האלטרנטיבות שמציף אותנו.

Bordertown

מה: סדרה חדשה של סת' מקפרלן יחד עם האנימטור מארק הנטמן, שיצר אותה (ואחראי ללוק שלה, ששונה מאוד מזה של מקפרלן). גיבור הסדרה הוא איש משפחה וסוכן משמר הגבול האמריקני שמתקשה להסתגל לשינויים (קרי: גזען). השכן שלו הוא מהגר מקסיקני בעל משפחה בעצמו, והסדרה בוחנת את שינויי האקלים התרבותי כפי ששתי המשפחות משקפות אותם. את קולו של הגיבור מדבב האנק עזריה, כי "הסימפסונס" כנראה לא מספיקים לו, את רעייתו מדבבת אלכס בורסטין שעושה גם את לואיס מ"איש משפחה", ומלבדם אולי תזהו את קולותיהם של ג'ודה פרידלנדר ("רוק 30") ומיסי פייל ("הארטיסט").

למה כן: ובכן, היא חכמה בואכה מבריקה והורסת מצחוק. ההומור הקיצוני של מקפרליין נוכח כאן אמנם, אבל במידות ובאופן שמשרת את העלילה, קצת בדומה ל"אבא אמריקני" שלו כשהיא במיטבה, שזה רוב הזמן. היא רותמת לצרכיה נושא אקטואלי חם, ההגירה המקסיקנית על נגזרותיה היומיומיות, לטובת אמירה תרבותית רחבה על גבולות פיזיים ומנטאליים כאחד, על גזענות ועל אנושיות. במובן הזה היא קצת כמו "הכל נשאר במשפחה" וארצ'י באנקר במודל 2016.

למה לא: בניגוד ל"הכל נשאר במשפחה", כאן מדובר בכישלון ברייטינג, כך שאולי עדיף לא להיקשר.

גוונים של כחול

מה: ג'ניפר לופז חוזרת למסך הקטן לראשונה מאז 1994 בדרמה משטרתית של NBC שבה מככב גם ריי ליוטה. לופז מגלמת שוטרת המהווה חלק מחבורת שוטרים מושחתים כי בתמורה למעשי השוחד והעבירות על החוק היא מקבלת מספיק כסף כדי להעניק את החיים הטובים ביותר לבתה בת העשרה, שאותה היא מגדלת לבדה. מהר מאוד היא מסתבכת עם ה-FBI ונאלצת להפוך למודיעה נגד עמיתיה, במהלך שמסכן את כל מה שבנתה לאורך השנים. בארי לוינסון ("רצח מאדום לשחור") הוא אחד המפיקים וביים את שני הפרקים הראשונים.

למה כן: סדרה יעילה, לא רעה בכלל. נקודת המוצא לבדה, גיבורה שהיא שוטרת מושחתת, מבהירה את המתחמים האפורים שהסדרה פועלת בהם, והמורכבות הזו משרתת אותה. באופן דומה גם הקונפליקט של הגיבורה הוא לא כזה שאפשר לצאת ממנו בקלות, והעובדה שהיא מוצאת את עצמה בין פטיש אימתני לסדן רב עוצמה יוצרת דרמה של ממש. כמו כן, טוב להיזכר שג'ניפר לופז היא גם שחקנית מצוינת.

למה לא: חרף הכוחות הפועלים בשום שלב אין תחושה של משהו גדול באמת, ולפרקים היא גם נגועה קצת בקלישאות, בעיקר בדמותו של ריי ליוטה כמפקד היחידה והמושחת המרכזי בה, ובהאכלה בכפית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully