וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבאזז ואיש השלג: דיוויד בואי הכין אלבומים נוספים שיראו אור לאחר מותו

24.1.2016 / 11:00

האמן המנוח הכין לפני לכתו שורת אנתולוגיות שיראו אור על פי תקופות בקריירה שלו. בנוסף להקת הדרים-פופ הדנית Sleep Party People מגיעה להופעה בישראל. בלוג חדשות התרבות היומי

צילום: רויטרס

17:15 - צפו: מתיו פרי מבהיר כיצד יהיה מעורב באיחוד הקאסט של "חברים"

השחקן מתיו פרי, לנצח צ'נדלר מ"חברים", התארח בתוכנית של גרהם נורטון ב-BBC וסיפר על "The End Of Longing", המחזה החדש שכתב ושהוא מככב בו, ועולה על במת תיאטרון לונדון פלייהאוס בחודש פברואר. בתוך כך הבהיר פרי, לקול רחש אכזבת הקהל באולפן, כי האיחוד המדובר של חבריו לקאסט בסיטקום האגדי, אינו באמת איחוד "חברים".

"זה לא האיחוד שכולם קיוו לו", אמר, "הם חוגגים את ג'ים בורוז, שהיה במאי 'חברים' וחמישה מתוכם יהיו בספיישל, ואני אציג אותם מכאן. כי אני עושה את המחזה כאן אז אני לא יכול להיות שם".
"וזה תירוץ ממש טוב", אמר נורטון.

השניים המשיכו לשוחח על עניין אחר הנוגע ל"חברים" - פארודיות הפורנו. צפו בקטע כאן, ואחריו זכרונות נוספים מהסדרה כולל תשובה סופית לשאלה במה לעזאזל עבד צ'נדלר.

11:54 - שרת התרבות תכפיל את תקציב התמיכה באמנים במצוקה

שרת התרבות מירי רגב הודיעה הבוקר (ראשון) כי בכוונתה להגדיל את תקציב קרן האמנים במצוקה ב-500,000 שקלים נוספים. המענק המנוהל על ידי קרן רבינוביץ' הוא פרי יוזמה של שרת התרבות הקודמת לימור לבנת וחולק לראשונה ב-2009; משרד התרבות מקציב חצי מיליון שקלים לטובת המענק ומפעל הפיס מצדו משווה באותו הסכום. אל מיליון השקלים הכוללים מתווסף גם תקציב שקרן רבינוביץ' עצמה תורמת בגובה משתנה.

המענק, המחולק מדי שנה במהלך חגי תשרי לכ-100 אמנים, ניתן בחסות ועדה הכוללת את נציגי משרד התרבות, הפיס וקרן רבינוביץ'. סכומי התמיכה נעים בין 5-30 אלף שקלים על פי מדדים של מצוקה כלכלית ותרומה לתרבות בישראל. השרה רגב הודיעה כי תוסיף מענק נוסף בגובה של 500,000 שקלים שיחולק בפסח וכבר החל מהחג הקרוב. מגורם במשרד התרבות נמסר שמשרד הפיס כנראה יפעל בעקבותיה ויגדיל אף הוא את התקציב, כך שבפסח יחולקו מיליון שקלים נוספים.

"האמנים הם הלב הפועם של התרבות בישראל ואני רואה חשיבות רבה לכך שיחיו בכבוד וימשיכו ליצור", מסרה השרה רגב. "זה המעט שנוכל לעשות על מנת להודות להם על תרומתם הרבה ועל יצירותיהם". החלטתה על הגדלת התקציב באה בעקבות שיחה עם הבדרן ננסי ברנדס, שנאבק מוקדם יותר השנה בחיידק אלים ופנה לעמותות וחברים לשם תרומות כספיות לאחר ארבעה חודשי אשפוז.

הוועדה השנה מתכוננת לנקוט שיטת חלוקה נוספת לשני הקריטריונים שהיו נהוגים עד היום. מדובר בשיטת ניקוד שלדברי גורמים במשרד התרבות "תקל על ההחלטה כמה צריך לתת ולמי".

ננסי ברנדס, אפריל 2015. ניב אהרונסון
ההשראה להחלטה. ננסי ברנדס/ניב אהרונסון

11:31 - קלטת הסקס של "האח הגדול בריטניה"

בזמן שבישראל מתעסקים בהתקפי הצעקות של פלורי אלקסלסי ב"האח הגדול", החבר'ה מהמנדט הבריטי עסוקים בקלטת סקס שמציגה לכאורה את אחד ממשתתפי העונה הנוכחית של תוכנית הריאליטי.

בסרטון, שמופץ בימים האחרונים ברשתות החברתיות, נראה ג'רמי מקונל, דייר בעונת ה-VIP של הגרסה הבריטית, כשהוא שואף אבקה לבנה מוזרה מגופה של אישה בזמן שהשניים נהנים מקיום יחסי מין.

מטבע הדברים, לא נוכל להעלות לכאן את הסרטון הגרפי אבל כן נוכל לספר לכם שסוכניו של מקונל סירבו להגיב לפניות התקשורת הבריטית כל עוד מקונל משתתף בתוכנית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה/מערכת וואלה!, צילום מסך

11:05 - דיוויד בואי הכין לפני מותו מוזיקה שתראה אור בשנים הבאות

אנחנו יודעים שהמוזיקה של דיוויד בואי תמשיך לחיות גם בלעדיו, כמו גם שאלבומו האחרון היה מעין מכתב פרידה, אבל כעת מדווח "ניוזוויק" כי האמן הכין לפני לכתו מספר אנתולוגיות שישוחררו בשנים הבאות - הראשונה שבהן ממש ב-2017. האנתולוגיות יחולקו לפי תקופות ובשלב הזה לא ברור אם יכללו חומרים שלא נשמעו בעבר.

בואי גם עבד לפני מותו על חומרים לאלבום חדש, ואף הספיק להקליט חמישה דמואים מתוכו. לא ידוע אם הם ייכללו באיזו מן האנתולוגיות.

11:00 - הרכב הדרים-פופ הדני Sleep Party People מגיע בפעם הראשונה למופע בישראל

ההרכב, פרי מוחו של מנהיג הלהקה בריאן בץ' המולטי-אינסטרומנטליסט, הוקם ב-2008 בקופנהגן, דנמרק, וזכה להצלחה מיידית בסקנדינביה. הלהקה הוחתמה ב-2009 על ידי יוניברסל והפכה ללהקת קאלט ברחבי העולם בעקבות ההופעות הסוריאליסטיות שלה.

בעזרת הצליל של הפסנתר הישן והחבוט שלו, יחד עם עיוות אלקטרוני של קולו - יצר בריאן לראשונה את הצליל המוזר והמהפנט שמזוהה עם Sleep Party People. אלבומה הראשון, שמושפע מיצירותיהם של דייוויד לינץ', אריק סאטי ו-Boards Of Canada, יצא ב-2010 והוביל לסיבוב הופעות יחד עם המוזיקאי האלקטרוני הדני Trentemøller ולהקת The Antlers.

בריאן ו"הארנבים" שלו (כפי שהוא קורא לחברי הלהקה, שעולים לבמה עם מסיכות ארנבים) מגיעים בהרכב מלא למופע תל אביב. כרטיסים במכירה מוקדמת יעלו 109 ש"ח ו-130 ש"ח בקופות המופע.

על הפקת המופע אמונים אוהד עזרתי (ZUZZ Agency) וויקטור לוין (Auris Media) אשר אחראים על הגעתם של Ben Frost ,Low ו-Unknown Mortal Orchestra.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully