וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט תיעודי חדש מתאר את העיר אושוויץ כפי שהיא היום. צפו בהצצה ראשונה מתוכו

27.1.2016 / 6:10

"אושוויצ'ים" הוא סרט תיעודי חדש של הבמאי איתי לב ("חמש דקות בהליכה"), שייצא בסוף השנה ויתאר את העיר אושוויץ כפי שהיא היום. צפו בהצצה ראשונה מהסרט

יח"צ - חד פעמי

"אושוויצ'ים", סרט תיעודי על העיר אושוויץ כפי שהיא היום, נוצר בתקופה זו על ידי הבמאי איתי לב ("חמש דקות בהליכה") ועתיד לצאת בסוף השנה הנוכחית. לרגל יום השואה הבינלאומי החל היום (רביעי) אנו מציגים לראשונה הצצה מהסרט המסקרן.

"הסרט", אומר לב לוואלה! תרבות, "מצייר פורטרט של העיר הפולנית הקטנה דרך תושביה ושיגרת חייהם. אושוויצ'ים, שבתקופת הכיבוש הגרמני במלחמת העולם ה-2 שונה שמה לאושוויץ, הפכה לדימוי המוחשי ביותר בהיסטוריה לגיהינום עלי אדמות. במקום כיום מצוי 'מוזיאון אושוויץ', כך בפי הפולנים, המושך אליו מראות אלפי מבקרים בשנה. המוזיאון ושרידי המחנה הם חלק בלתי נפרד מהעיר. מחנה העבודה אושוויץ הפך להיות מוזיאון ואילו אושוויץ B בירקנאו נשאר פחות או יותר כפי שמצאו אותו הכוחות הרוסיים שכבשו את המחנה. העיר אושוויץ היא מוקד משיכה ליהודים ולא יהודים מכל העולם וככזו מספר לא מבוטל מתושביה עובדים סביב מערכת הנצחה זו. הסרט מנסה לעקוב אחר שיגרת היום של העיר אושוויץ תוך תהיה לגבי נוכחותו של העבר בה. בדיאלוג עם אנשי העיר שנמשך כשנה ננסה לעמוד בין השאר על מקומו של הגיהנום, הפיזי או הרעיוני, בחיינו כשמנגד כוחות החיים שמבקשים לקיים שיגרה 'נורמלית' ככל שאפשר".

"מה שמעניין זה שאני עם צוות פולני נהדר, שצמא לדעת ולגלות בדיוק כמוני", מוסיף לב. "אנחנו עובדים עם תקציב זעיר שניתן על יד יקרן רבינוביץ לתחקיר, אבל הצוות רק רוצה לחזור לעיר ולצלם, גם בהיעדר תקציב. לאט לאט אנחנו מתמצאים בעיר, מכירים את האנשים שלה ונותנים לדברים לקרות. צריך לזכור ולהזכיר את השואה ועל כל דור מוטלת המשימה למצוא את הזוית המעניינת והפותחת כדי לנסות ולהבין משהו מהשיעור של התקופה החשוכה".

את הסרט "אושוויצ'ים" מלווה כיועץ היסטורי הפרופסור וההיסטוריון גדעון גרייף, מומחה בעל שם עולמי לתולדות מחנה הריכוז וההשמדה אושוויץ. איתי לב הוא במאי עצמאי ומורה לקולנוע במינשר שיוצר סרטים עלילתיים ודוקומנטריים. סרטו הראשון "חמש דקות בהליכה" בכיכובם של אלון אבוטבול, שרון אלכסנדר ונועה תשבי, זכה בפרס קרן ירושלים לבמאים ישראלים חדשים בשנת 2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully