וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סחורה על הכיפאק: להקת Gang of Four תגיע להופעה בישראל

25.1.2016 / 14:58

להקת הפוסט פאנק המיתולוגית, שבשנים האחרונות חזרה לפעילות עם אלבומים חדשים, תגיע באפריל להופעה בבארבי, תל אביב, עם שירים שלה מכל הזמנים

Gang of Four, גנג אוף פור. Pitch and Smith,
גנג אוף פור/Pitch and Smith

בהיכל התהילה של הפוסט-פאנק והניו-ווייב יש ל-Gang of Four מקום של כבוד, איפשהו בין ג'וי דיביז'ן, דה קלאש וטוקינג הדס. ובדיוק כמו הלהקות האלה, כך גם ההשפעה שלהם מתעלה הרבה מעבר לגבולות הז'אנר.

ג'יימס מרפי אמר שהם היו אחת ההשפעות הגדולות על LCD Soundsystem. מייקל סטייפ היה גרופי אובססיבי, קורט קוביין העריץ אותם ואפילו הודה שחלק מהשירים המוקדמים של נירוונה היו העתקה ישירה מהם. גם פלי מרד הוט צ'ילי פפרז ציין שהם היו ההשראה העיקרית של הלהקה שלו בתחילת דרכה, עובדה לא מפתיעה בהתחשב בכך שאנדי גיל, הפרונטמן ובעל הבית של Gang of Four, הפיק את אלבום הבכורה של הפלפלים.

הכנופיה פרצה לעולם ב-1978 עם השיר "Damaged Goods", שנחשב עד היום לאחד הקטעים הכי מדויקים בבריטפופ ובפוסט-פאנק. הגיטרות הדוקרניות של אנדי בשילוב עם השורות המושחזות שהוא שר והקפיץ המתוח של הגרוב, הפכו את הלהקה לפייבוריטית של שדרן הרדיו האגדי ג'ון פיל, שהקליט אותם לייב לשניים מה-Peel Sessions המפורסמים שלו. כשהאלבום הראשון שלהם, "Entertainment", יצא שנה לאחר מכן, הם כבר מילאו אולמות בכל העולם.

Gang of Four פעלו בתקופה שבה הרדיו עדיין החרים אמנים עם מסרים מיניים או פוליטיים בוטים מדי. השם שלהם הושאל מקבוצה של קומוניסטים רדיקלים מסין, המילים ירו חצים על הקפיטליזם ותרבות הפופ האמריקאית, והשירים המידבקים פרכסו על קו התפר שבין פופ לאוונגרד.

ב-1 באפריל תגיע הלהקה להופעה בבארבי, תל אביב, ובמסגרתה תבצע קטעים מהאלבום החדש, "What Happens Next", לצד שירים מכל התקופות וכל האלבומים. כרטיסים בעלות של 179 ש"ח ניתן לרכוש כאן.

על ההפקה אחראית "נרנג'ה", שהביאה לארץ את אלט ג'יי, MØ, צ'ט פייקר, מאק דמרקו ואמנים נוספים.

  • עוד באותו נושא:
  • Gang of Four

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully