וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר כמעט חמישה חודשים: מירי רגב תנסה למנוע תקצוב מוסדות תרבות "לא נאמנים"

26.1.2016 / 11:27

כפי שפורסם כבר לפני כחמישה חודשים, שרת התרבות והספורט רגב תקשור בין נאמנות למדינה ותמיכה כלכלית ממשרד התרבות. "כפי שהבטחתי, משרד התרבות יתמוך רק בגופי תרבות שיהיו נאמנים לחוקי המדינה", כתבה בסטטוס קצר בפייסבוק

צילום: ערוץ 10

(בסרטון: מירי רגב תוקפת את היועץ המשפטי לממשלה וינשטיין בפרשת אלמידאן)

seperator

שרת התרבות והספורט מירי רגב הודיעה כי תגיש הצעת חוק שתשנה את הקריטריונים לתמיכת מוסדות תרבות על ידי משרדה. רגב מסרה כי תציג את הנושא בוועדת החינוך של הכנסת מחר (רביעי). "כפי שהבטחתי, משרד התרבות יתמוך רק בגופי תרבות שיהיו נאמנים לחוקי המדינה", כתבה רגב בסטטוס קצר בפייסבוק שהתייחס לנושא. הצעת החוק החדשה של רגב תתנה את תמיכת משרד התרבות בעמידה בקריטריונים החדשים. בהודעה שרגב שלחה לכלי התקשורת נמתחה ביקורת על המצב הנוכחי ועל ה"הליך המסורבל במשרד האוצר שבמסגרתו מוטל קנס רטרואקטיבי על מוסדות שעברו על אחת העילות שבחוק יסודות התקציב. "אי אפשר לשלול תמיכה ממוסד שעובר על החוקי ומשרד התרבות מחויב לממן גם מוסד שעובר על החוק", כתבה רגב.

כזכור, כבר בחודש ספטמבר פורסם בחדשות 2 כי רגב תוכל למנוע תקצוב מוסדות שישללו את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, יסיתו לגזענות, לאלימות ולטרור, יתמכו במעשה טרור נגד ישראל, יציינו את יום העצמאות או יום הקמת המדינה כיום אבל (התייחסות ישירה לאירועי פסטיבל הנכבה), יבצעו מעשה השחתה הפוגע בסמל של המדינה ומוסדות שיחרימו או יקראו להטלת חרם על ישראל.

היועץ המשפטי לממשלה אישר בספטמבר את יוזמתה של רגב וזאת לאחר שהתנגד לה חודשיים לפני כן. וינשטיין כתב בזמנו במכתב כי לחופש הביטוי "משקל ייחודי בתחום התרבות, שהרי חופש הביטוי האומנותי שייך ללב לבה של הזכות לחופש הביטוי. לא מן הנמנע כי שינוי מבחני התמיכה באופן הכולל בחינה של תוכן היצירה יכול היה לגרום לחלק ממוסדות התרבות להימנע ממתן ביטוי לעמדות מסוימות מתוך חשש שיסכנו את התמיכה הממשלתית. פגיעה באפשרות הפקתה או הפצתה של יצירה על בסיס תוכנה היא פגיעה קשה במיוחד בחופש הביטוי, שהלא תוכנה של יצירה הוא לב לבה ועצם מותה ולכך מתנגד היועץ המשפטי לממשלה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
seperator

אסף זמיר, יו"ר קרן רבינוביץ', מסר בתגובה: "קרן רבינוביץ' וקרנות הקולנוע הנוספות מפוקחות על ידי משרד התרבות. זה יושב תחת השרה. בקרן התפקיד הוא שלי ואני דואג הרבה שנים כבר שהתקציבים יחולקו ללא שיקולים פוליטיים. אני עוד לא פסלתי סרט משיקולים כאלה. כל עוד אין חוק אני לא מתכוון להיות כפוף לשום דבר. כמו שאני לא התערבתי אף פעם אני לא מתכוון שיתערבו. ברגע שהדבר הזה יהפוך להיות פלילי, אני עדיין בנאדם שמאמין בשלטון החוק ומקיים כל חוק. אבל יש בעיה ואת זה אני אומר כסגן ראש העיר שמטפל בתרבות. יש בעיה גדולה בהכנסת אג'נדות פוליטיות לעולם התרבות ויש בעיה גדולה עוד יותר להכניס אותן לרגולציה של התרבות. אנחנו צריכים להיות פתוחים להכיל דברים מאוד קשים לעיכול מכל הצדדים וכל המינים. אם נותנים חשיפה רק לסרטים שעוסקים באובססיביות בנאמנות, מגיעים למצב שלא עוסקים בנושאים האלה. מונעים מעולם התרבות את היכולת לקיים את אחד התפקידים החשובים שלו -תפקיד הביקורת".

ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) מסרה: "רק אתמול דרשתי משר החינוך לגנוז את ספר האזרחות החדש בגלל שכתוב ההיסטוריה הישראלית, ועתה מבקשת שרת התרבות לבשר לכולנו כי היא מבקשת להקים באופן רשמי משטרת מחשבות שתפעל לוודא שהיצירה בישראל תנוהל כאחרון המשטרים החשוכים. המקרה היחיד בו רצוי ואף צריך לשלול מימון מיוצרים הוא טיפוח ועידוד הסתה לאלימות, עניין המסכן את החברה הישראלית. מה שעושה השרה רגב מרסק את אבני הבניין הדמוקרטיות של ישראל עד שנישאר רק עם יצירות 'מטעם' ונטולי תרבות בכלל. מסתבר שלא חשוב מה המציאות, יש קומיסרים בתרבות ובחינוך".

עו"ד נדאל עותמאן, מנהל המטה למאבק בגזענות, מסר בתגובה: "יש בכך התעלמות מכוחן ועוצמתן של התרבות והרב תרבותיות בארץ כיוצרות חברה מתוקנת שבה כל קבוצות האוכלוסיה מכבדות האחת את השנייה וחיות בשיתוף. מישהו כנראה צריך לציין בפניה שאזרחי ישראל הערבים הם אזרחים לכל דבר, בעלי זכויות שוות וחובת המדינה לתקצב אותם לפחות כשיעורם באוכלוסייה אם לא יותר. במקום זה, השרה בוחרת להדיר, לזרוע שנאה וריחוק במרחב הציבורי הכל כך טעון בין כה וכה".

מאיגוד אמני ישראל נמסר: "עקב פניות שקיבל האיגוד מאמנים מודאגים, פנה איגוד אמני ישראל למשרד התרבות לקבל את תגובת השרה. בשיחה נטען בפנינו כי מדובר ביישום של חוק קיים האוסר לפגוע בסמלי המדינה. עם זאת האיגוד לא יסכים שחופש הביטוי וחופש היצירה ייפגעו, ולכן ביקשנו להיפגש עם השרה בהקדם על מנת לקבל הבהרות בנושא".

(עדכון אחרון: 13:46)

  • עוד באותו נושא:
  • מירי רגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully