וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגלה כישרונות וכוכב קולנוע: 8 דברים שאולי לא ידעתם על גרג דולי

31.1.2016 / 0:00

רגע לפני שהוא חוזר לישראל לשתי הופעות, ליקטנו כמה וכמה עובדות מסקרנות על גרג דולי. מוזיקאי לא שגרתי, כוכב קולנוע ומקור השראה לדמויות טלוויזיה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפתעות. גרג דולי/מערכת וואלה!, צילום מסך

המוזיקאי האמריקאי גרג דולי יגיע לישראל בפברואר לשתי הופעות כחלק מסיבוב ההופעות החדש שלו. זהו לא ביקורו הראשון כאן, אך בכל ביקור זוכה הקהל לחוויה שונה תודות לאישיותו רבת הפעלים ושלל הרכביו השונים, שכוללים את האפגן וויגז, הטוויילייט סינגרז והגאטר טווינס. עם כולם ביקר במחוזותינו, צובר מפעם לפעם קהל חדש תודות לשמועות על הופעות חווייתיות שעושות נעים במקומות החשוכים של הלב, עם לחנים אפלים ומילים שעוסקות בהתמכרות, שיגעון, מלנכוליה ויצרים. לקראת הגעתו שלפנו כמה עובדות ידועות יותר ופחות על האיש בעל אלף הפרצופים.

seperator

האיש חובב שתייה ידוע, כפי שמתבטא בטקסטים של לא מעט משיריו שמוקדשים לאלכוהליזם והתמכרויות אחרות. דולי אושפז עם סדק בגולגולת ונכנס לקומה אחרי שהותקף בבר בטקסס, במהלך סיבוב הופעות עם האפגן וויגס עם האלבום "1965".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

האגדה מספרת שההרכב של דולי, האפגן וויגס, נוסד כשדולי וג'ון קרלי נפגשו בתא מעצר בסינסינטי. בריאיונות שהעניקו השניים הם מכחישים זאת. לא את העובדה שהם נעצרו, רק שההרכב לא נוסד אז. דולי אכן נעצר אי שם ב-1986 על סחר בסמים כשהיה סטודנט לקולנוע, ואילו ג'ון קרלי נעצר על הטלת מימיו בפרהסיה.

דולי שיתף פעולה במספר סרטים וסדרות כשחקן, מפיק וכותב פסקולים. החברות הטובה עם הבמאי טד דמי ("שאיפות") סידרה ללהקה תפקיד כלהקת ברים בסרט "בחורות יפות", קלאסיקת ניינטיז עם מאט דילון ונטלי פורטמן.

דולי הופיע בסרט נוסף של הבמאי, "Monument Avenue", הפעם כסוחר סמים.

ב-1994 היה חבר בסופר גרופ שהוקמה עבור הקלטת הפסקול לסרט "Backbeat" הביוגרפי, על הביטלס בתקופת ברלין שלהם. דולי שימש בתור "קולו של לנון". חברים נוספים בהרכב היו דייב גרוהל, ת'רסטון מור מסוניק יות', מייק מיילס מ-REM, הנרי רולינס ומוזיקאים ידועים נוספים.

להיות בזמן הנכון ובמקום הנכון זו לא תכונה אבל סגולה שימושית. על האלבום הראשון של להקה אנונימית בשם פו פייטרס חתומים שני אנשים: דייב גרוהל, וכן ניחשתם נכון, גרג דולי. הוא נכח באולפן שדייב גרוהל עשה היסטוריה והקליט לבד את האלבום הראשון של הלהקה, שלימים תהפוך להיות מהגדולות בעולם, מנגן בעצמו את כל הכלים והשירה, פרט לקטע קצר על גיטרה שתרם דולי לשיר "X-Static".

השיר "Fountain and Fairfax" מתוך אלבומם של האפגן וויגס, "ג'נטלמן", נכתב על צומת הרחובות בהם נמצאת הכנסייה שבה מתקיימים המפגשים של אלכוהליסטים אנוניימים. השיר נכתב אחרי מפגש שבו נכח דולי. איך זה מסתדר עם העובדה שבבעלותו בר בסנסט סטריפ לא רחוק משם? מסתדר, מה אתם מתערבים.

הסדרה "Sex and Drugs and Rock and Roll" עוסקת באיחוד של הרכב רוק מצליח לשעבר ומתמקדת בסולן ההרכב: קלישאת כוכב רוק חסר אחריות שמתמודד עם אלכוהוליזם, סמים וילדה שלא ידע עליה. יוצר הסדרה דניס לירי התחנן בפני חברו הטוב דולי לקחת חלק בסדרה כיועץ, אלא מה.

seperator

גרג דולי יופיע ב-27 בפברואר בבית מיומנה וב-28 בפברואר בבארבי תל אביב. לפרטים ורכישת כרטיסים.

  • עוד באותו נושא:
  • גרג דולי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully