וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות קמפיין "שתולים בתרבות": אברי גלעד מנתק את יחסיו עם "אם תרצו"

התגובות השליליות לקמפיין "שתולים בתרבות" שנחשף בוואלה! NEWS ממשיכות להגיע: איש התקשורת אברי גלעד ביטל השתתפותו בקורס של "אם תרצו". "הסירו את דמותי מרשימת התומכים הדמיוניים שלכם", כתב בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אברי גלעד/מערכת וואלה!, צילום מסך

קמפיין "שתולים בתרבות" חוזר כבומרנג לתנועת הימין "אם תרצו": איש התקשורת אברי גלעד הצטרף ליוצאים נגד הקמפיין והודיע כי הוא מנתק את קשריו עם "אם תרצו". בסטטוס חריף שהעלה גלעד לעמוד הפייסבוק שלו כתב: "אני מבקש מ'אם תרצו' לשכוח ממני... הגרעין הקשה של הנהגת 'שוברים שתיקה' הוא קבוצה צינית ואנטי ציונית, שבתרגיל מתוחכם לקחה רצון אמיתי בתיקון והפכה אותו לנשק יום הדין נגד המדינה, על כל במה אנטישמית בעולם. כל צעד חוקי נגדם - לגיטימי בעיני. אבל להכניס עכשיו עוד ועוד אנשים למעגל ש"אם תרצו" רוצים שיוקעו ויהיו מושא לשנאה, זה מהלך מטורלל". גלעד היה אמור להרצות בקורס באוניברסיטת תל אביב מטעם "אם תרצו".

"זה זמן להתחבר ולא להתנתק, זמן לרפא ולא לפצוע. זה זמן למצוא מכנים משותפים בין הרוב השפוי, תוך הוקעת מתי המעט הקיצונים בשני הצדדים, ימין ושמאל. מה שאתם עושים ב"אם תרצו" זאת זריעה של שנאה מיותרת, וחלקי לא יהיה איתכם. אנא הסירו את תמונתי מהמודעות שלכם, את שמי מרשימת המרצים שלכם, את דמותי מרשימת התומכים הדמיוניים שלכם. אני מאמין שלא אהיה האחרון לבטל כל קשר איתכם אם תמשיכו בדרככם הזאת", הוסיף.

גרושתו של גלעד, חלי גולדנברג, נמנית על האמנים שמופיעים ברשימות של "אם תרצו". גולדנברג התייחסה להכללתה בקמפיין וצייצה בטוויטר: "אני אמנם שמאלנית אבל ממומנת על ידי הימין #דמימזונות".

דבריו של גלעד מצטרפים לגל הגינויים והתגובות השליליות שספג קמפיין "שתולים בתרבות". ארז תדמור, מייסד "אם תרצו" שעזב את התנועה, אמר לוואלה! תרבות כי הוא סבור שהקמפיין הוא טעות. "אני לא מת על הקמפיין הזה. אי אפשר להתייחס לכל אדם שצירף פעם את השם שלו לאיזושהי מועצה ציבורית של מה שהוא חשב או מה שהיה נראה לו כארגון זכויות אדם באותו אופן שבו מתייחסים למסיתים אנטי ישראליים קיצוניים כמו אנשי 'שוברים שתיקה' ו'בצלם'", אמר תדמור.

גם בזירה הפוליטית נרשמה תמימות דעים בנוגע לקמפיין. יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט צייץ בטוויטר: "הקמפיין נגד האמנים מביך, מיותר ומבזה" וחבר הכנסת בני בגין (הליכוד) אמר בריאיון לתכנית "המזנון" ברשת ב' כי "חיפוש, איתור וסימון של בוגדים כביכול הוא סממן פאשיסטי ותיק, מכוער ומסוכן". יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני), תקף את הקמפיין. "המקארתיזם עושה ניסיון נאלח להשתלט על ישראל. פאר היצירה של אמני וסופרי ישראל יישאר לתמיד", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "המקארתיזם הישראלי והאפסים שמובילים אותו ייעלמו כמו שנעלמו בארצות הברית. השאלה היא רק מתי וכמה זה יעלה לנו?". הרצוג קרא ל"אם תרצו", שאותם כינה בציניות "חסידי השקיפות" ו"אבירי המנהל התקין", לחשוף מאיפה מגיע המימון ל"מסע העלוב שיצאו אליו". שרת התרבות והספורט מירי רגב צייצה בטוויטר "לצד זכות הציבור לדעת, יש להימנע מאמירות העלולות להוביל להסתה ואלימות. פגיעה בכל אדם בגין דעותיו הפוליטיות היא דבר פסול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully