וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשור למות שושנה דמארי: "האור תמיד בא ברגע שמזכירים אותה"

29.1.2016 / 19:38

במלאת עשור לפטירתה, עשרות אנשים הגיעו לאזכרתה של שושנה דמארי. אחייניותיה של דמארי אמרו לוואלה! תרבות: "כואב לנו שאיננו יכולות להגיע לחפצים שלה ולהקים מקום לזכרה". צפו

אזכרה לשושנה דמארי/כתב: שגיא בן נון, צילום: ניב אהרונסון, עריכה: מרום שפיצר

במלאת עשר שנים לפטירתה, עשרות אנשים הגיעו לאזכרתה של הזמרת, זוכת פרס ישראל ומי שכונתה "מלכת הזמר העברי", שושנה דמארי, שהתקיימה היום (שישי) בבית הקברות טרומפלדור בתל-אביב. כלניות הונחו על קברה על ידי מוקירי זכרה, בהם בני משפחה, חברים, אוהדים, האמנים אילנית, עידן רייכל, דן אלמגור וקובי אשרת, יו"ר אמ"י יעקב (יענק'לה) מנדל והמפיק מוטי רייף. את הטקס הנחה איש הרדיו נועם גיל-אור.

"לצרפת יש את אדית פיאף, לארגנטינה את מרסדס סוסה, למצרים את אום כולתום, ולנו היה את שושנה דמארי", אמר עידן רייכל לוואלה! תרבות. "זה כיף שהיתה לנו אחת כזאת. טוב שיזכרו שהיתה לנו אחת כזאת". "היא היתה זמרת מיוחדת במינה. עם קול עצום, חזק, אין עד היום זמרת ששרה ככה", אמרה לנו אילנית. "הייתי רוצה מאוד שיזכירו אותה יותר, שישמיעו אותה יותר, שגם בדורות הבאים יידעו מי זו שושנה דמארי". יו"ר אמ"י יענק'לה מנדל אמר: "מלכה לעולם לא מתה, מלכה נשארת איתנו תמיד".

דן אלמגור סיפר באזכרה: "ערב אחד באתי לקחת אותה לאיזה מופע מחוץ לעיר. אני פותח את הדלת ואני רואה את שושנה, את שושנה הגדולה, הנערצת, עומדת יחפה ועושה ספונג'ה לרצפה שלה בבית. ואני אומר: שושנה, מלכה שכמוך צריכה לעשות ספונג'ה? אין מישהו שיעשה? היא אמרה לי שורה שאני לא אשכח: 'הרצפה לא יודעת שאני מלכה'. הצניעות שלה, ההומור הממזרי הזה זכור לי עד היום".

אחייניותיה של דמארי, עפרה גביש ונגה עוז, הביעו בפני וואלה! תרבות את צערן מכך שלא הוקם עד כה מוזיאון או מוסד לשימור זכרה. "זה אחד הדברים שכואב לכולנו", אמרה עוז, "ברגע שתהיה לנו האפשרות להגיע לכל החפצים שלה אנחנו רוצים לייצר איזשהו מקום שבו אפשר יהיה לחוות את הזיכרון שלה בכל המימדים. עם השמלות, התכשיטים והתקליטים. עם הספרים, כל ההיסטוריה של המדינה שזרועה ממש בתוך העבודה שלה. לצערנו אנחנו עוד לא הגענו לזה מסיבות משפטיות וטכניות. כי המשפט הסתיים לא כל כך מזמן ועדיין לא הגענו אל החפצים פיסית". עוז התייחסה לקרב ירושת המיליונים של דמארי, עליו פורסם כי הסתיים בסוף 2014, אולם מתברר כי הסאגה לא תמה לחלוטין.

במפתיע, בעת האזכרה, הגשם פסק והוא חודש מיד בסוף האזכרה. "זה אחד הדברים המדהימים", אמר דורון לוינסון, הנחשב לאיש סודה של דמארי. "בדרך כלל לפני האזכרה תמיד יורד גשם, ואחרי האזכרה יורד גשם. אבל בזמן האזכרה עצמה אף פעם אין גשם, ותמיד השמש יוצאת החוצה. זה בדיוק כמו שהיא שרה בשיר האחרון שהקליטה באופן מקצועי באולפן, שם היא אומרת: הביטו אל האור. האור תמיד בא ברגע שמזכירים אותה". צפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully