וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל סאנדנס 2016: "סופת חול" של עילית זקצר זכה בפרס הגדול

31.1.2016 / 7:55

סרטה של זקצר המגולל את סיפורן של שתי נשים בדואיות שיוצאות למתוח את הגבולות השמרניים של החברה בה גדלו, זכה בפרס הראשון במסגרת תחרות הקולנוע העולמי בפסטיבל

יח"צ - חד פעמי

לצד טקס ה-SAG (פרסי גילדת השחקנים) ויתר הטקסים היוקרתיים של עונת הפרסים בהוליווד, נכנסת השנה הקולנועית של 2016 להילוך גבוה בפסטיבל סאנדנס לסרטים עצמאיים. הבוקר (ראשון) פורסמו רשימת הזוכים בפסטיבל היוקרתי, וביניהם גם הישג מרשים ל"סופת חול" של הבמאית עילית זקצר.

"סופת חול" זכה בפרס בחירת חבר השופטים בתחום הקולנוע העולמי. זהו הפרס החשוב ביותר בקטגוריה והפעם השנייה בלבד בתולדות הפסטיבל שבה סרט ישראלי זוכה בקטגוריה. הסרט מגולל את סיפורן של אם ובת בדואיות, הבוחנות את גבולותיה של החברה השמרנית שהן חיות בה.

עוד כשהיה בגרסת הראפ קאט שלו, הסרט זכה באוגוסט האחרון בפרס הראשון במסגרת קרן "מבט ראשון" בסך 60,000 בפסטיבל לוקרנו. זקצר מסרה בתגובה: "אני נרגשת ושמחה מאוד ובעיקר חסרת מילים. זה היה שבוע ארוך של ראיונות ודיבורים על הסרט ועכשיו, כשזכינו, נותרתי חסרת מילים. לצערי הצוות חזר ארצה ונשארתי לבד אבל אני רוצה להודות להם ולהפקה שבלעדיהם כל זה לא היה קורה. אני כבר מחכה לחזור לארץ ולחגוג עם כולם".

המנצח הגדול של הפסטיבל השנה הוא הסרט "Birth of a Nation" של הבמאי נייט פרקר, שכבר מסומן כאחד הסרטים החשובים של השנה הקרובה. הסרט, שזכה הן בפרס בחירת הקהל והן בפרס חבר השופטים, מתאר את אחד מהסיפורים המכוננים בתולדות המאבק בעבדות השחורה בארה"ב. מרד שהנהיג עבד שחור ב-1831 הופך להתנגשות אלימה עם בעלי האחוזות הלבנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully