וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשים שהתלוננו נגד איבגי מגיבות להודעתו: "הוא אומר כי לא פגע באף אישה? אז הוא גם מטריד וגם שקרן"

הודעת איבגי כי ייקח פסק זמן ממשחק וטענתו כי "לא פגע באף אישה" עוררו כעס בקרב הנשים שטענו כי איבגי הטריד אותן בתחקיר וואלה! NEWS. י': "מעל ל-15 נשים אומרות שהוא הטריד אותן. יש לו בעיית הכחשה מאוד גדולה וזה מעציב"

עריכה: ניר חן

(בסרטון: ריאיון באולפן וואלה! NEWS עם ר', שטוענת כי הוטרדה על ידי משה איבגי)

seperator

"זה שבנאדם מטריד, מפטר נשים, מנצל את כוחו לרעה וממשיך לטעון שהוא לא פגע באף אחת, אז כנראה שיש לו בעיית הכחשה מאוד גדולה. וזה מעציב", אומרת היום (חמישי) שחקנית התיאטרון והקולנוע י', שטענה בתחקיר וואלה! NEWS כי הוטרדה מינית על ידי השחקן וטענה עוד כי לאחר שדחתה אותו פוטרה מעבודתה בגללו. דבריה נאמרו בתגובה להודעתו לתקשורת של איבגי: "נוכח גל הפרסומים המטלטלים את חיי וגורמים למשפחתי כאב רב החלטתי לקחת פסק זמן. אני שב ואומר כי, לא פגעתי באף אדם גבר או אישה. ככל שאדרש להתייחס לדברים אעשה זאת במקומות המוסמכים לכך ובאופן מלא".

י' טענה בתחקיר וואלה! NEWS כי לפני יותר מעשר שנים, בעודה בגיל 23-24, הוטרדה על ידי איבגי במהלך חזרה ראשונה לסדרה. לטענתה השחקן כפה עליה נשיקה בפה, וניסה לדחוף את לשונו לפיה, מה שהוביל לדבריה לכך שדחפה אותו בסערה. לטענתה, בעקבות כך פוטרה מהסדרה. "התקשרו אלי מהסוכנות שלי. הטלפון תפס אותי בבית. נאמר לי: 'תשמעי, חדשות לא כל כך טובות, אני מצטערת, אבל בסופו של דבר הפרויקט הזה לא יוצא לפועל. איבגי לא מוכן לעבוד איתך'. אמרו לי שאני מפוטרת מהסדרה". י', כמו עדה נוספת בתחקיר שהשמיעה טענות דומות, נבדקה על ידי וואלה! NEWS בפוליגרף ונמצאה 100 אחוז דוברת אמת.

כעת, י' מוסיפה ואומרת בתגובה להודעת השחקן: "הוא אומר שהוא לא פגע באף אחד. מה, הוא לא זוכר? מעל 15 נשים אומרות שהוא הטריד אותן ולחלקן, כמוני, הוא גרם לפיטורים. הוא לא זוכר את זה? אז יש לו בעיה. אם כך, טוב שהוא לוקח פסק זמן. הוא חייב לקחת פסק זמן, לעשות בדק בית בינו לבין עצמו, ולהתייצב מול כל הנשים שהוא פגע בהן לאורך השנים. הוא גם פגע והוא גם לא זוכר? הוא מטריד מינית באופן עקבי והוא לא מטפל בזה? יש לו בעיה עם היצרים שלו. הוא חייב לעשות חשבון נפש ובדק בית".

עוד באותו נושא

שש נשים מעידות: השחקן משה איבגי הטריד אותנו

לכתבה המלאה
משה איבגי. ראובן קסטרו
משה איבגי/ראובן קסטרו

אישה נוספת, שעבדה עם איבגי ושעדותה פורסמה בתחקיר שחשף את הפרשה, מגיבה בהסתייגות להודעתו ואומרת לוואלה! תרבות: "חשוב להעמיד דברים על דיוקם, לא הפרסומים הם אלו הפוגעים באיבגי אלא המעשים אותם עשה ובעיקר ההתנערות שלו מהדברים. הקו של היתממות וההכחשה בה בחר, היא זו שגורמת לעוד ועוד נשים שכלל לא התכוונו להתוודות להתגבר על הפחד ולצאת קדימה לעזרת אחיותיהן לצרה שנרמסות שוב". אישה זו, שעבדה בהפקה שונה, בזמן שונה ואינה יודעת מיהי י', השמיעה טענות דומות מאוד, לפיהן איבגי לכאורה כפה עליה נשיקה עם לשון, ולאחר התנגדותה היא פוטרה מעבודתה. גם אשה זו נבדקה על ידי וואלה! NEWS בפוליגרף ונמצאה גם היא 100 אחוז דוברת אמת. לאחר מכן פרסמה האישה בוואלה! NEWS מכתב פתוח לשחקן, שעורר הדים רבים, תחת הכותרת: "אני אמיתית - לא רוח רפאים".

הודעתו של איבגי עוררה גם את כעסה של ג', שטענה בתחקיר וואלה! NEWS כי הוטרדה מינית על ידו. "איבגי אומר שהוא לא פגע באף אחת כי הוא מנסה להגן על עצמו וברור שהוא משקר", אמרה ג' לפני זמן קצר, "בנוסף לכל מעשיו הוא משקר. אני מאמינה שהצדק ייצא לאור, במיוחד לאור כל כך הרבה מתלוננות. בוא נגיד שהוא לא גבר שהוא עשה את כל המעשים האלה והוא לא גבר שהוא לא מודה". ג' שימשה כעובדת הפקה בצילומים שבהם שיחק איבגי בסוף העשור הקודם, כשהיתה בתחילת שנות העשרים שלה. "היה יום צילומים אחד שצילמנו בבית מלון, באיזה חדר", סיפרה ג' בתחקיר וואלה! NEWS. "אני זוכרת שפתאום, משום מקום, הוא נישק אותי על השפתיים. זה היה לחלוטין בניגוד לרצוני, בלי שום קשר. הוא ממש לא ביקש ממני רשות. אני זוכרת שזה נורא הפתיע והגעיל אותי. לא ראיתי את זה בא. לא הבנתי למה. זה היה מאוד לא קשור, מאוד לא במקום, לא רציתי בזה".

משה איבגי. יהושע יוסף,
משה איבגי/יהושע יוסף

גל שרגיל, יו"ר "אחת מתוך אחת" מסרה: "משה איבגי שוב לוקח על עצמו את תפקיד הקורבן. מצייר תמונה לפיה בגלל העיסוק התקשורתי בתקיפות המיניות שלכאורה ביצע זה משפיע על חייו כך שאינו יכול לשחק. אנחנו רוצות להזכיר שהנפגעות חיות עם הטראומה במשך שנים והן הקורבנות האמיתיות של הסיפור הזה, ולא משה איבגי".

מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אורית סוליציאנו, אמרה בתגובה להחלטתו של איבגי לקחת פסק זמן כי "החלטה זו טוב שנתקבלה וחבל שהדבר לא נעשה מוקדם יותר, מיד בעקבות פרסום רצף העדויות הקשות על תקיפות והטרדות מיניות מצדו ולפני המחזה המביש של מחיאת הכפיים לאחר הצגת הפרמיירה של איבגי. החלטה זו ממשיכה לסמן את המהפכה שמתרחשת עכשיו בחברה הישראלית שעיקרה חוסר סובלנות וחוסר הסכמה של נשים להמשיך ולספוג הטרדות מיניות, שעד כה נתפסו בקרב גברים מסוימים, כגון חלק מחבריו של איבגי, כדבר לגיטימי או נורמטיבי. עם זאת, החלטה זו לא פותרת את תיאטרון חיפה מקיום בדק בית מעמיק לגבי התנהלותו של השחקן כלפי עובדות התיאטרון ומבדיקה מקיפה האם היו עוד נשים בתיאטרון אשר נפגעו ע"י השחקן. על תיאטרון חיפה לדאוג כעת גם לרענון הנוהל למניעת הטרדה מינית וליזום הכשרות לכל השחקנים כדי להבטיח שהתיאטרון כמקום עבודה יהיו בטוח ומוגן עבור עובדותיו".

מתיאטרון חיפה נמסר: "התיאטרון מכבד את החלטתו של השחקן".

  • עוד באותו נושא:
  • משה איבגי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully