וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה חדשה: תקציבים לעיריות שיזמינו אמנים ותיקים להופעות

14.2.2016 / 11:43

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים ויו"ר ועדת התרבות והספורט במרכז השלטון המקומי, הגיע לאולפן וואלה! NEWS והציג יוזמה חדשה שנועדה לסייע לאמנים ותיקים

עריכה: ניר חן

התאבדותו של הזמר גבי שושן העלתה למודעות את מצוקתם הכלכלית של זמרים ותיקים: השירים הישנים עדיין אהובים – אבל הזמרים עצמם כבר לא מוזמנים יותר להופעות. יוזמה חדשה של ראש עיריית גבעתיים רן קוניק קוראת לשרת התרבות מירי רגב להעניק תקציב מיוחד להופעות של אמנים ותיקים ברשויות מקומיות – ובכך לשפר את מצבם הכלכלי. "הפתרון שלי הוא שמשרד התרבות יקצה סכום מדי שנה לרשויות המקומיות ואלו יתחייבו להזמין להופעות את האמנים הוותיקים שיוגדרו ככאלה, לפי קריטריונים בשיתוף עם אמ"י", הוא מסביר לאולפן וואלה! NEWS. "תהיה רשימה מסודרת לפי גילאים, או אפילו לפי מצבם הכלכלי. להערכתי, מדובר על סכום של כמה עשרות מיליוני שקלים".

קוניק משוכנע כי כל הצדדים מרוויחים מהיוזמה הזו, אותה הוא יזם מתוקף תפקידו כיו"ר ועדת התרבות והספורט במרכז השלטון המקומי: "מצד אחד, זה יאפשר לאמנים להופיע – ומצד שני זה יאפשר לרשויות המקומיות - ולא רק בפריפריה - להזמין אותם להופעות ולהשתתף במימון ההופעות. במהלך השנה יש הרבה מאוד הופעות קטנות, ולא רק במות גדולות ביום העצמאות שאליהן לרוב מוזמנים האמנים הפופולריים שהצעירים אוהבים. זה גם יכול להיות הופעות במתנ"סים או בבתי אבות שאין יותר מדי כסף כדי לממן אותן".

"יש הרבה מאוד אנשים מבוגרים שהיו רוצים לשמוע את האמנים הוותיקים", הוא מוסיף. "הרשויות צריכות עזרה, בעיקר בפריפריה, שם אין הרבה מאוד כסף. והיוזמה הזו נותנת אפשרות לעזור להם. יש כסף, זה רק עניין של סדרי עדיפויות. הפתרון הזה הוא פשוט וישים, והוא מהווה פתרון לפנסיה שאין לאותם אמנים ותיקים. אני בטוח שהשרה רגב תרים את הכפפה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully