וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנות הראשית לישראל ושר הדתות נגד "ארץ נהדרת": פגעה בקדושת בית כנסת

14.2.2016 / 12:36

תמונת הפרומו לעונה ה-13 של "ארץ נהדרת" עוררה סערה בקרב גולשים דתיים והובילה לגינוי מצד הרבנות הראשית ושר הדתות. גבאי בית הכנסת בו צולמה התמונה: "אם הייתי יודע שהדבר ייפגע ברגשותיו של אדם מסוים, לא הייתי עושה את זה"

צלם: עידו שחם כתבת טלי קיים עורכת: מאיה בן ניסן

(בסרטון: ביקור בסט הצילומים של "ארץ נהדרת")

seperator

גולשים דתיים וחרדים נגד "ארץ נהדרת": ברשתות החברתיות הופצו ביממה האחרונה תמונות מתוך סט הצילומים של הסדרה בתוך בית הכנסת במושב בני ציון. גולשים דתיים וחרדים הביעו זעם על עורכי ושחקני התוכנית על כך שצילמו קטעי הומור וסאטירה בתוך "מקום קדוש", כלשונם תוך שהשחקנים עושים זאת מול ספר תורה פתוח.

"מעניין מה היה קורה אם היו עושים את זה במסגד", כתב אחד הגולשים. אחר הוסיף: "בטוח אני שאם הם היו יודעים את חומרת הדבר הם לא היו עושים את זה". גולשת אחרת כתבה "מזעזע". גולשים נוספים דווקא טענו כי זו אינה הפעם הראשונה שבה התוכנית מצלמת קטעי הומור וסאטירה בתוך בית כנסת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ארץ נהדרת. פיני סילוק,
ארץ נהדרת/פיני סילוק

בעקבות הסערה, הרבנות הראשית לישראל, הרבנים הראשיים, דוד לאו ויצחק יוסף, ושר הדתות דוד אזולאי (ש"ס) הוציאו הודעה משותפת לפיה הם "מגנים בתוקף את השימוש בספרי תורה ובבית כנסת לצרכי בידור בתוכנית סאטירה. בית כנסת הוא בית תפילה וספרי התורה הם בעלי הקדושה הגבוהה ביותר ביהדות. יהודים, במשך כל הדורות, מסרו נפשם כדי שלא לפגוע בקדושתם. אזרחי ישראל הפוקדים את בית הכנסת לתפילה או ללימוד, חשים, מעבר לקדושה ההלכתית, יראת כבוד וחשיבות ייחודית למקום ושימוש זול מהסוג הזה הוא בגדר חציית קו אדום ומעורר זעזוע ושאט נפש בליבו של כל יהודי באשר הוא. אנו מצפים מאחרים שגם אם אינם מתפללים יכבדו את הציבור ורגשותיו".

רמי דויטש, גבאי בית הכנסת, הודה בשיחה לוואלה NEWS כי הוא קיבל על הצילומים בתוך בית הכנסת "תשלום סמלי". לדבריו: "כל ההסרטה הזו ארכה מספר דקות ולא נתתי לזה יותר מדי מחשבה. אם הייתי יודע שהדבר ייפגע ברגשותיו של אדם מסוים, לא הייתי עושה את זה ואני מתנצל בפני מי שנפגע". הוא גם מתח ביקורת על משרד הדתות: "יש לנו מטרה אחת, אנחנו נלחמים בשיניים שבית הכנסת יהיה פתוח בשישי ובשבת ויבואו אנשים להתפלל, עם כל הכבוד המשרד לא נותן לנו כסף לשם כך".

מהפקת "ארץ נהדרת" נמסר בתגובה: "התמונה צולמה לרגל תחילת העונה ה-13 ו'חגיגות הבר-מצווה' של התוכנית. לכן, באופן טבעי נבחר המקום שבו כלל עם ישראל מציין את האירוע. מי שמחפש פרשנות אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד".

  • עוד באותו נושא:
  • ארץ נהדרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully