וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדריק לאמאר, טיילור סוויפט ואלבמה שייקס מובילים את זכיות גראמי 2016

16.2.2016 / 6:09

טקס פרסי הגראמי, היוקרתי ביותר בתעשיית המוזיקה, נערך הלילה (בין ראשון לשני) בפעם ה-58. טיילור סוויפט הפכה לאישה הראשונה שזוכה פעמיים בפרס אלבום השנה, וניצלה את נאומה כדי לעקוץ את קניה ווסט

אימג'בנק GettyImages
טקס הגראמי 2016. GettyImages
טיילור סוויפט זוכה באלבום השנה, גראמי 58/GettyImages

בערב שהתאפיין בפרסים לאמנים חדשים יחסית לצד מופעי מחווה לאגדות מוזיקה, אספה טיילור סוויפט אל חיקה את הפרס הגדול של טקס פרסי הגראמי ה-58 הלילה (בין ראשון לשני), אלבום השנה על "1989", שזכה גם בפרס אלבום הפופ הווקאלי של השנה. זוהי הפעם השנייה שסוויפט זוכה באלבום השנה, הפעם הקודמת היתה ב-2010 עם "Fearless", ובכך נעשתה סוויפט לאישה הראשונה שמקבלת את הפרס בפעם השנייה, דבר שלא נעלם מנאום הזכייה שלה.

"כאישה הראשונה שזוכה באלבום השנה פעמיים", אמרה, "רציתי להגיד לכל הנשים הצעירות אי שם - במהלך הדרך שלכם יהיו אנשים שינסו לחתור תחת ההצלחה שלכן או לקחת קרדיט על ההישגים או התהילה שלכן. אבל אם רק תתמקדו בעבודה ולא תתנו לאנשים להסית אתכם מהדרך, יום אחד כשתגיעו לאן שאתן הולכות, תסתכלו סביב ותדעו שאלה היו אתן ואלה שאוהבים אתכן שהביאו אתכן לשם. וזו תהיה ההרגשה הכי טובה בעולם".

הנאום הזה נראה כמו תגובה ישירה לקניה ווסט, שבשיר "Famous" מתוך אלבומו החדש, "The Life of Pablo", טוען לגבי סוויפט, "עשיתי את הכלבה הזו מפורסמת". ובחדשות אחרות, ווסט - שהתריע מבעוד מועד בפני מארגני הטקס שלא יגיע אליו אלא אם יובטח לו שהוא זוכה - אכן לא זכה.

טיילור נואמת

קנדריק לאמאר הגיע אל הטקס עם מירב המועמדויות, 11 במספר, וגם יצא מהטקס כמנצח הגדול. לא רק כי גרף חמישה פרסים, בהם אלבום הראפ של השנה, הופעת השנה בראפ ושיר השנה בראפ, אלא כי בטקס שרובו היה מנומנם ורווי בלדות - מיגל מחדש את "She's Out of My Life", אדל עשתה את מה שאדל עושה למרות פסנתר מקולקל מעט - קנדריק היה בין הבודדים שהזריקו קצת מרץ במחרוזת אדירה של שירי אלבומו, "To Pimp A Butterfly".

קנדריק מפגיז

להקת הבלוז-רוק אלבמה שייקס בלטה עם שלושה פרסים שגרפה הלילה, בהם לשיר הרוק הטוב ביותר ("Don't Wanna Fight") ואלבום האלטרנטיב הטוב ביותר ("Sound and Color"). דה וויקנד, שכמו טיילור סוויפט הגיע גם הוא עם שבע מועמדויות, זכה בשני פרסי הגראמי הראשונים שלו - האלבום השחור של השנה על "Beauty Behind the Madness" והופעת ה-R&B על "Earned it" מתוך "חמישים גוונים של אפור". גם רעו הקנדי ג'סטין ביבר זכה בגראמי לראשונה בקריירה שלו, בקטגוריית שיר הדאנס של השנה על "Where Are U Now" יחד עם דיפלו וסקרילקס. את תואר האמן החדש של השנה גרפה מייגן טריינור.

טקס הגראמי 2016. GettyImages
הוויקנד/GettyImages
טקס הגראמי 2016. GettyImages
ג'סטין ביבר/GettyImages

הופעות נוספות שבלטו לאורך הערב: ליידי גאגא במחרוזת שירים של דיוויד בואי המנוח, יום אחרי שהתמסרה כליל לעניין וקעקעה אותו על גופה. להקת הוליווד ומפיירז - המורכבת מג'וני דפ, ג'ו פרי מאירוסמית', אליס קופר, דאף מקייגן ומאט סורום מגאנז אנ' רוזס - עשתה מחווה ללמי המנוח מלהקת מוטורהד. גם ליונל ריצ'י יבדל"א זכה למחרוזת משיריו שהושרה על ידי ג'ון לג'נד, דמי לובאטו, מייגן טריינור, טייריס גיבסון וריצ'י עצמו. צפו בשלושתן להלן.

להלן כמה מהזוכים הבולטים של הגראמי ה-58.

אלבום השנה

טיילור סוויפט - "1989"

שיר השנה

אד שירן - "Thinking Out Loud"

הקלטת השנה

מארק רונסון וברונו מארס - "Uptown Funk"

האמן החדש הטוב ביותר

מייגן טריינור

אלבום הפופ הטוב ביותר

טיילור סוויפט - "1989"

הופעת הפופ הטובה ביותר ליחיד

אד שירן - "Thinking Out Loud"

הופעת הפופ הטובה ביותר בדואט או בלהקה

מארק רונסון וברונו מארס - "Uptown Funk"

אלבום הראפ של השנה

קנדריק לאמאר - "To Pimp A Butterfly"

שיר הראפ של השנה

קנדריק לאמאר - "Alright"

שיר הרוק הטוב ביותר

אלבמה שייקס - "Don't Wanna Fight"

אלבום האלטרנטיב הטוב ביותר

אלבמה שייקס, "Sound and Color"

  • עוד באותו נושא:
  • גראמי 2016

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully