וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג כפול לקולנוע הישראלי: פרסי חביב הקהל בפסטיבל ברלין ל"ג'נקשן 48" ול"מי יאהב אותי עכשיו?"

עופר פרוסנר, ברלין

20.2.2016 / 17:45

חגיגה כפולה לקולנוע הישראלי בפסטיבל ברלין: הן "ג'נקשן 48" העלילתי והן "מי יאהב אותי עכשיו?" התיעודי זכו בפרסי חביב הקהל

London Gay Men chorus בפסטיבל ברלין. צילום: עופר פרוסנר

(בסרטון: מתוך הקרנת "מי יאהב אותי עכשיו?" בברלין)

seperator

שני פרסים לסרטים הישראלים במסגרת פסטיבל הסרטים ה-66 בברלין: הערב (שבת), הודיעה הנהלת הפסטיבל על כך שאת פרסי חביב הקהל במסגרת הפנורמה (המסגרת השנייה בחשיבותה בפסטיבל), קיבלו "ג'נקשן 48" (בקטגוריה העלילתית) ו"מי יאהב אותי עכשיו?" (בקטגוריה הדוקומנטרית.

"ג'נקשן 48" הוא סרט מלודרמה מוזיקלי בבימויו של אודי אלוני, מביא את סיפורו של קארים (תאמר נפאר, שגם כתב את התסריט יחד עם אורן מוברמן), ראפר מלוד, שהקריירה שלו בדיוק עומדת להמריא. בין שאר הגיבורים בסרט, ראוי לציין את אהובתו של קארים, מנאר (בגילומה המצויין של סמאר קופטי). זהו סרטו השישי של אלוני בברלינאלה, והוא דובר ערבית לגמרי.

"מי יאהב אותי עכשיו?", הוא סרט דוקומנטרי שיצרו האחים ברק ותומר הימן, וגיבורו הוא סער מעוז, ישראלי שחי כבר 17 שנה בלונדון. מעוז הוא הומוסקסואל חוזר בשאלה ונשא HIV, והסרט מלווה אותו בצומת מרכזית בחייו, כמו גם את משפחתו שמנסה להתמודד עם הבחירות שעשה אחיהם בחיים ומצבו הנוכחי. גם הסרט הזה שזור בקטעים מוזיקלים, של מקהלת הגברים הגאים של לונדון, בה מעוז משתתף פעיל.

מהפסטיבל נמסר כי שני הסרטים עלו למקום הראשון כבר משלב מוקדם בפסטיבל, והצליחו לשמור על היתרון שלהם בהצלחה. במסגרת פנורמה הוצגו 51 סרטים מ-33 מדינות, כאשר 17 מתוכם היום דוקומנטרים. סך הכל הקולות שנרשמו בהצבעה עמד על כ-30 אלף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully