וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוכנים לקרב: כל מה שצריך לדעת לפני "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק"

11.3.2016 / 0:25

מה גרם לעימות בין שני גיבורי העל? מי יהיה הנבל הראשי וכמה באמת משמעותי החלק של וונדר וומן? שבועיים לפני שהוא נוחת בבתי הקולנוע בישראל, ריכזנו כמה תשובות לשאלות הבוערות של "באטמן נגד סופרמן"

יח"צ - חד פעמי

איך התחיל הסכסוך בין באטמן נגד סופרמן?

גרסת הקומיקס

מערכת היחסים בין סופרמן ובאטמן התחילה רשמית ב-1952 במסגרת הקומיקס "The Mightiest Team in The World". טעות בהזמנה לספינת תענוגות הפכה את האלטר אגואים של השניים (ברוס ויין וקלארק קנט) לשותפים לחדר. יחד הם הצליחו לעצור גנבי תכשיטים על הספינה והפכו מאז לחברים קרובים ושותפים למלחמה בפשע במשך כשלושה עשורים. התפנית ביחסים הגיעה עם סדרת הקומיקס מאת פרנק מילר, שעליה מבוססת טרילוגיית "האביר האפל" של כריסטופר נולאן. באטמן הפך אפל הרבה יותר, זועם הרבה יותר והאידיאלים המשותפים לו ולסופרמן החלו להיטשטש.

כאשר סופרמן החל לתרגם את כוחו הציבורי לכוח פוליטי, נפער הקרע המשמעותי ביותר ביחסים בין השניים. באטמן החל לראות בשותפו לשעבר בוגד שכרת ברית עם אנשי הממשל המושחתים בעיניו. העימות בין השניים מגיע לשיאו בחוברת "נפילתו של האביר האפל". סופרמן מגיע לסמטה בגותהאם בה נרצחו הוריו של ברוס ויין, ופוגש באטמן מבוגר ושונה לחלוטין מזה שהכיר. חמוש בחליפה משוריינת וכשלצדו החץ, טומנים השניים מארב לסופרמן. בתום קרב אפי, שסיומו צוטט במסיבת העיתונאים בה הוכרז הסרט (באטמן: "אני רוצה שתזכור, קלארק, בכל השנים שיבואו, ברגעיך הפרטיים ביותר. אני רוצה שתזכור את היד על גרונך, אני רוצה שתזכור את האיש שהביס אותך"), חווה באטמן התקף לב ומת, לכאורה. בפועל, מדובר בתכסיס שנועד לאפשר לו לפעול במחתרת מבלי לעורר את תשומת לב של הרשויות. האירוע הדרמטי הזה שנחשב על ידי רבים לאחד מהגדולים בתולדות הקומיקס, היה הרגע שבו באטמן סימן לחברו את הקו האדום שאותו לא יסכים שיחצה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גרסת הסרט

על אף שהנרי קאוויל שמגלם את סופרמן, הסביר שהסרט החדש הוא לא המשך ישיר ל"איש הפלדה", השלכותיו משפיעות דרמטית על האירועים. כזכור, בסיום הסרט בבימויו של זאק סניידר (שיביים גם את הסרט הנוכחי) מ-2013, שאתחל שוב את סיפורו של סופרמן, התחולל קרב גדול בין גיבור העל וגנרל זוד שהביא להרס של מחצית ממטרופוליס ולמותו של זוד בידיו של סופרמן. כעת מתברר שהיקף ההרס שיצרו השניים יצא מתחומי העיר והביא לקריסת מבנים והרס רב גם בגותהאם. ברוס ויין, ששהה באותו זמן בקרבת מגדל ויין, צפה באימה בקריסתם ובהרג של מאות.

בנוסף להרס הרב, מעמדו של סופרמן מזנק לשיאים של הערצה ציבורית בעקבות הקרב על מטרופוליס. באטמן חושש שהחופש להפעיל כוח ללא רסן עלול להשחית את סופרמן. ומחליט לצאת ממחבואו אחרי תקופה ארוכה כדי להתעמת איתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מה קרה לבאטמן?

בהסתמך על דבריהם של אנשי מפתח בהפקה (ביניהם התסריטאי דיוויד גוייר ובן אפלק), "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" שואב השראה רבה מ"שובו של האביר האפל" של מילר. על פי הקו העלילתי הזה, באטמן החליט לרדת למחתרת ולא נראה במשך עשר שנים. למעשה, באטמן החליט להרים ידיים ולוותר על המאבק בפשע שהולך ומתעצם ברחבי העיר. הוא מבוגר יותר, גופו שבור מהמאבקים הקשים שידע לאורך השנים והחליפה החדשה שיצר נועדה לאפשר לו הגנה טובה יותר, בהתחשב בכך שהוא אינו זריז או חזק כשהיה.

האם העימות בין באטמן וסופרמן יעמוד במרכז הסרט?

השאלה הזאת נראית לכאורה מיותרת לאור שמו של הסרט החדש, אבל היא ממש לא כזאת. "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" אמנם צפוי להיפתח בעימות בין שני גיבורי העל, אולם במהרה הם ייאלצו לאחד כוחות ולשתף פעולה מול איום גדול. לאיום הזה יקראו דומסדיי. בגרסת הקומיקס דומסדיי הוא מפלצת רבת עוצמה שמקורה בקריפטון (הכוכב שממנו הגיע סופרמן). דומסדיי נוצר על ידי מדען שביקש לברוא את הנשק המושלם. ככל שחלף הזמן דומסדיי צבר עוד ועוד כוח, עד שהיה חזק מספיק כדי להרוג את בוראו ולברוח מהכוכב. מסע ההרס והחורבן שהוא מטיל על הגלקסיה מוביל אותו לכדור הארץ ולמפגש עם סופרמן. המפגש הזה (שהתרחש בחוברת של סופרמן ב-1992) נחשב אף הוא לרגע מכונן בתולדות הקומיקס. שמה של החוברת הוא "מותו של סופרמן", ודומסדיי הוא האחראי לכך.

הפקת הסרט שומרת על עמימות באשר לנסיבות שיובילו את דומסדיי לכדור הארץ, אולם מהטריילר ששוחרר בדצמבר ניתן להסיק שתהיה זו גופתו של גנרל זוד שתשמש את לקס לות'ור כדי לברוא את המפלצת בגרסה הקולנועית. דומסדיי ישמש כזרוע המבצעת של לות'ור, שיהיה הנבל המרכזי של הסרט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה באמת נראה מוונדר וומן בסרט?

הסברה הרווחת לגבי חלקה של וונדר וומן בסרט היא שמדובר בלא יותר מאשר הופעת אורח. סוג של טיזר שיאפשר להציג אותה לעולם, אבל במקביל לא יחשוף עליה יותר מדי עד שהסרט המלא בכיכובה יגיע ב-2017. דיווחים שמגיעים מאולפני וורנר בשבועות האחרונים סותרים את ההנחה הזאת. האולפנים ערכו מספר הקרנות סגורות של הסרט למעריצים ומובילי דעה נבחרים, וממה שדלף מהן ניתן ללמוד שאנחנו עשויים לראות הרבה יותר מגל גדות מאשר שוער בהתחלה. בנוסף, על פי אותם דיווחים, נראה שוונדר וומן מוזכרת שוב ושוב כדמות שהותירה את הרושם הטוב ביותר על המעריצים.

אילו גיבורים נוספים יופיעו בסרט?

מלבד באטמן, סופרמן, וונדוומן, לקס לות'ור ודומסדיי, יכלול הסרט בוודאות שלושה גיבורי על נוספים: סייבורג, אקווהמן והפלאש.

סייבורג

ויקטור סטון (ריי פישר) הוא בנם של צמד מדענים שערכו עליו ניסויים בטכנולוגיה לשדרוג אינטליגנציה. כאשר הוא הופך לנער, ניסוי שגוי מוביל להגעתה של מפלצת מממד אחר. המפגש עמה מעוות את גופו של סטון ומותיר אותו פצוע אנושות. בניסיון להצילו, מצייד אותו אביו בתותבות ניסיוניות שעיצב בעצמו. כאשר סטון לומד להשתמש בהן לטובתו הוא מוצא מטרה בהגנה על האנושות מפני איומי טרור. התפקיד שלו בסרט צפוי להיות קטן יחסית. סייבורג יככב בסרט ייעודי משלו ב-2020, ועוד לפני כן ישתתף ב"ליגת הצדק".

אקווהמן

ארתור קורי (ג'ייסון מומואה) למד מאביו כיצד לחיות מתחת למים והפך ברבות השנים למלך אטלנטיס ומנהיג יצורי הים. מעט מאוד ידוע על ההופעה של אקווהמן בסרט הזה, על ההקשר או הסיבות שיובילו להפצעתו. מה שבטוח הוא שכמו וונדר וומן וסייבורג, גם אקווהמן צפוי למנף את ההופעה הזו לתפקיד גדול יותר ב"ליגת הצדק" ולסרט ייעודי משלו ב-2018.

הפלאש

הגרסה הקולנועית של האיש המהיר ביותר בעולם תתעלם מהגרסה הטלוויזיונית שמשודרת בימים אלה. עזרא מילר ("כמה טוב להיות פרח קיר", "חייבים לדבר על קווין") ייכנס לנעליו של בארי אלן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף, נשמר עד כה בסוד תפקידם של סקוט מקניירי וג'נה מאלון. במהלך החודשים האחרונים נפוצו שמועות רבות על התפקידים שיגלמו השניים, כאשר בין היתר מוזכרים שמותיהם של רובין וג'ימי אולסון. ההשערות לגבי הדמות אותה מגלמת מאלון נעו בין באטגירל (ברברה גורדון) והגרסה הנשית של רובין. סניידר חשף כי דמותה של מאלון לא תופיע בסרט, וזהותה תתברר רק בגרסת ה-DVD המיוחדת של הסרט (פרטים בהמשך).

לגבי מקניירי הפרטים מעורפלים עוד יותר. על פי דיווח באתר "Latino Review" הוא צפוי לגלם אדם בכיסא גלגלים שמגיע להעיד נגד סופרמן בשימוע שנערך בעניינו בסנאט האמריקאי. בהמשך הוא צפוי להפוך לכלי במזימה של לקס לותור להביא למפלתו של סופרמן.

האם אפשר לראות את הסרט מבלי לראות את "איש הפלדה"?

כמו במקרה של כל סרט גיבורים, אין חובה אמיתית להגיע עם ידע מוקדם כדי ליהנות מהסרט. "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" הוא בסופו של דבר סיפור של טובים נגד רעים, ולא יהיה קשה להבין מי הוא מי כבר מתחילת הדרך. מנגד, צפייה ב"איש הפלדה" תאפשר להבין טוב יותר את המניעים של הדמויות (התהליך שהוביל לסכסוך בין באטמן וסופרמן, הקרב בין סופרמן לזוד שיהפוך כנראה לאמצעי בדרך ליצירת דומסדיי, דמויותיהם של לויס ליין, פרי ווייט ומרתה קנט שהופיעו לראשונה בסרט הקודם). בנוסף, מאחר ו-DC מתחילה כעת את בנייתו של העולם המורחב שלה, שליטה בהשתלשלות האירועים תסייע לעשות סדר בדברים כשעוד ועוד גיבורים ייכנסו לתמונה בשנים הקרובות.

האם יש טעם לחכות עד סיום הכתוביות?

סרטי הגיבורים של וורנר לא כללו עד היום סצנות פוסט קרדיטים, ובהתחשב שאלו הפכו לסמל המסחרי של סרטי מארוול סביר להניח שלא תהיה אחת כזו בסרט הנוכחי. עם זאת, על פי דיווח באתר "Heroic Hollywood", כתוביות הסיום עצמן צפויות לשמש כמבוא ל"ליגת הצדק". בידיעה נכתב שסניידר, שהפך את סצנות הפתיחה של "השומרים" לסוג של מונטאז' בתמונות (לצלילי "The Times They Are A' Changin'" של בוב דילן) יחזור על הטריק הזה, הפעם במסגרת כותרות הסיום.

האם ניתן לקחת את הילדים לסרט?

"באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" מגיע עם דירוג PG13 שמבטיח שלא נראה דם, עירום או אלימות גרפית. עם זאת, אולפני וורנר חשפו כי ה-DVD של הסרט יכלול גם גרסה בדירוג R, שצפויה להציג אלימות גרפית מפורשת הרבה יותר, כמו גם מספר הפתעות ודמויות שנחתכו מהגרסה הקולנועית.

מהו אורכו של הסרט?

שעתיים ו-31 דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully