וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדס עפרת הוכרז כזוכה פרס ישראל בתחום אמנות הבמה: תיאטרון ומחול

3.3.2016 / 11:29

עפרת הוא אמן רב תחומי, שמתמקד משנות ה-90 במיצג, פיסול ומיצבי קול ומדיה. מנימוקי ועדת הפרס: "פעילותו האמנותית מגדירה מחדש, פעם אחר פעם, את תחום התיאטרון בפרט ואת תחום אמנויות הבמה בכלל"

מיצג של הדס עפרת בבית נתן רפופורט ברמת גן, 2008. Creative Commons
מיצג של הדס עפרת בבית נתן רפופורט ברמת גן, 2008/Creative Commons

האמן הרב תחומי הדס עפרת הוכרז כזוכה פרס ישראל בתחום אמנות הבמה: תיאטרון ומחול. עפרת הוא אמן רב תחומי, שהחל את דרכו כבובנאי ובמאי תיאטרון, ומאז שנות ה-90 מתמקד במיצג, פיסול ומיצבי קול ומדיה.

עפרת, אחיו של ד"ר גדעון עפרת, נולד בתל אביב ב-1950. הוא למד ספרות כללית ופילוסופיה בפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת תל אביב, והתמחה בתיאטרון נו ובגילוף מסכות באוניברסיטת אוסקה ביפן. הוא לימד בסדנת בובות בחוג לאמנות התיאטרון באוניברסיטת תל אביב. משנת 1986 ובמשך כעשרים שנה לימד עיצוב במה, בובות ומסכות בבית הספר לתיאטרון חזותי בירושלים. בתחילת שנות האלפיים לימד עיצוב במה בחוג לאמנות התיאטרון באוניברסיטה העברית. בנוסף, משנת 2010 מלמד בובנאות ותיאטרון חזותי בבית הספר לתיאטרון בובות בחולון.

עפרת ייסד את קבוצת התיאטרון הניסיוני "הקופסה" והקים ב-1980 את תיאטרון הקרון, בשני התיאטרונים ביים כ-25 מופעים. הוא גם ייסד את בית הספר לתיאטרון חזותי והיה מנהלו. במחצית השניה של שנות השמונים היה מנהלו של הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרוני בובות בירושלים, ובשנת 1996 היה המנהל האמנותי של פנומנה, הפסטיבל הבינלאומי למופעי בובות ותיאטרון חזותי.

בין השנים 1998-2003 שימש כבמאי בזירה הבין-תחומית. בשנת 2008 החל לכהן כיו"ר ארטים, צוות אמנות בין תחומי שהקים את ספריית גן לוינסקי לקהילות זרות בתל אביב. עפרת זכה בפרס שר התרבות לאמנות לשנת 2008.

בראשות ועדת הפרס שהמליצה על זכייתו לשר החינוך עומדת ד"ר דיתי רונן, וחברים בה נעמי פורטיס וגיא בירן. בנימוקי ועדת הפרס צוין כי "הדס עפרת הוא אמן יוצר מצוין ויוצא דופן במקוריותו, בסגנונו ובעמדתו האמנותית והחברתית. פעילותו האמנותית מגדירה מחדש, פעם אחר פעם, את תחום התיאטרון בפרט ואת תחום אמנויות הבמה בכלל. יצירתו הבינתחומית, שליבתה אמנות המופע, פועלת בדיאלוג עם תחומי אמנות שונים ומגוונים, עם קהילות וסביבתן החברתית, עם מרחבים שונים ובכללם מרחבים ציבוריים, עם תחומי ידע ומחקר ועם סוגות שעל פי רוב אינן נכללות בתוך גבולות האמנות".

"הדס עפרת", הוסיפה ועדת הפרס בנימוקיה, "יזם, היה שותף ביסוד ובהקמה וניהל שורה של מוסדות משמעותיים, מחדשים ומשפיעים בשדה הפעולה האמנותית והחברתית בישראל, בהם תיאטרון הקרון, בית הספר לתיאטרון חזותי, תיאטרון הזירה הבינתחומית, הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות ופסטיבלים וארגונים נוספים. מזה כשלושה עשורים, בצניעות ובמחויבות אמנותית וחברתית, סולל הדס עפרת דרך ייחודית מירושלים לישראל ולעולם, כאמן, כיזם, כמנהל, כתלמיד וכמורה, ומהווה מגדלור ומקור של השפעה על דורות של יוצרים וצופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully