וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת הסופר האמריקאי פאט קונרוי

5.3.2016 / 18:13

קונרוי, שעמד מאחורי מספר רבי מכר על החיים בדרום ארה"ב, הלך לעולמו אתמול (שישי). ספרו "נסיך הגאות והשפל" עובד לסרט שהיה מועמד לשבעה פרסי אוסקר

כותב רבי המכר "נסיך הגאות והשפל" ו"רחובות צ'ארלסטון" פאט קונרוי הלך לעולמו אמש והוא בן 70. הסופר שהודיע בחודש שעבר כי אובחן בסרטן הלבלב נפטר כשהוא מוקף בחברים ומשפחה בביתו שבביופורט דרום קרוליינה.

מרבית כתביו של קונרוי התבססו על ניסיון חייו ובפרט מערכת היחסים המתעללת ששררה בילדותו בינו ובין אביו גיבור המלחמה יוצא הנחתים דונלד קונרוי. כך, דמות בדיונית המתבססת על אביו הובילה את עלילת הרומן שפרסם בשנת 1976 "The Great Santini" שעובד בהמשך לסרט בכיכובו של רוברט דובאל ובלית' דאנר.

ספרו המצליח "נסיך הגאות והשפל" שיצא בשנת 1986 וגולל את סיפורו של צעיר המתאהב בפסיכיאטרית של אחותו האובדנית עובד אף הוא לסרט הוליוודי בשנת 1991 בכיכובם של ברברה סטרייסנד (שגם ביימה) וניק נולטי. הסרט שהיה מועמד ל-7 פרסי אוסקר באותה שנה זיכה את קונרוי אשר היה מעורב בכתיבת התסריט בפסלון מוזהב.

יוצרים שונים הביעו את צערם בטוויטר. "התעצבתי לשמוע על מותו של פאט קונרוי", צייצה הזמרת שריל קרואו, "הוא היה הסופר האהוב עליי". השחקנית ומנחת תוכנית האירוח רוזי אודונל צייצה "פאט קונרוי - אהבתי אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully