וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלוקה טבעי

14.10.2002 / 9:37

דנה קסלר אוהבת את הדלקה של הרבנית קוק

א' – הזמנים עכשיו קשים. ב' – הזמנים תמיד קשים, במידה זו או אחרת, לאדם זה או אחר. ונחמה, כידוע, אי אפשר לקנות במכולת, אז מגרדים מאיפה שרק אפשר. במדינה בה כל כך הרבה נשים מוצאות נחמה בדמותם של גוסטבו ברמודס או פאקונדו ארנה, אין להתפלא שכל כך הרבה נשים אחרות מוצאות את אותו הדבר (מינוס הריבועים הסקסיים בבטן) ברבנית קוק. כמי ששני העולמות האלה זרים לה באותה מידה, אני יכולה לומר בביטחון שאחרי צפייה בסרטה של טליה פינקל, "תיקון", הרבנית קוק עושה לי את זה יותר מעשרה ארגנטינאים עם פן. כי בשביל הרבנית קוק כל בנות ישראל צדיקות גמורות גם אם הן לא בדיוק נראות כמו נטליה אוריירו (הרבנית אומרת בעצמה בסרט שלא אכפת לה אם למישהו יש פירסינג בלשון, בציצי ובפופיק, ארבעה קעקועים וקוצים בשיער – היא עוזרת לכולם!), ומי שזקוק לחיבוק ועידוד לא צריך לנסוע עד בואנוס איירס, אלא מספיק שייקח אוטובוס לטבריה.

הסרט "התיקון", שעקב אחרי הסלבריטאית מספר אחת של העולם החרדי במשך שנתיים שלמות, מנסה לתת מענה לשאלה מי היא באמת הרבנית קוק. מיותר כמעט לומר שגם סדרה של 24 פרקים בהפקת הבי.בי.סי לא תספק תשובה לשאלה הזאת, כאשר אפילו הילדים שלה מסתכלים עליה הרבה פעמים בהשתאות ולא יודעים איך להסביר את התופעה ההיפר-אקטיבית הזאת. בעזרת דוגמאות מהעולם החילוני, הפופולריות מאוד באוצר המילים של כל בני משפחת קוק, מנסה ישראל מאיר, אחד מבניה של הרבנית, להסביר את אימו. "מה שהיא מרגישה זה משהו שאנשים אחרים יכולים לחוות רק בעזרת כדור אקסטזי, זה כמו להיות דלוק על אקסטזי", הוא אומר ללא נימה של שיפוטיות, "רק שזה לא לשעה או שעתיים במסיבה, זה כל יום כל היום להיות דלוק". קטונתי מלהבין מה הרבנית קוק מרגישה בפנים, אבל אם לשפוט על פי ההתנהגות החיצונית שלה, באמת אין שום דרך אחרת להסביר את זה. אפילו הרבנית בעצמה אומרת ש"התורה זה סם, אבל סם חיים, לא סם מוות".

אחרי שמשפחת קוק עזבה את הקהילה החרדית הקונפורמיסטית והלוחצת של בני ברק ועברה להתגורר בטבריה ולאחר כמה חוויות מכוננות, עליהן היא מספרת בסרט, הפכה לאה קוק מאישה חרדית רגילה למיסיונרית דתית בעלת פופולריות עצומה וכוח אדיר לעזור לאנשים. כשאיש אחד בא לביתה מירושלים כדי שתעזור לו להשיג ארבעים אלף שקל שהוא זקוק להם בדחיפות (לא, הוא לא אמר למה), הורתה לו הרבנית ללכת לכותל, לקרוא את ספר תהילים מההתחלה ועד הסוף בלי לדבר באמצע, רצוי בעמידה, והרגיעה אותו שכל הסיפור לוקח גג שעתיים, ושלא ישכח לבקש מהקב"ה שיעשה אותו מיליונר. האיש היה נראה מעוט סקפטי, אך הרבנית הסבירה לו ש"הקב"ה ברא את כל הגלובוס, מה זה בשבילו ארבעים אלף שקל? באפצ'י הוא מביא את זה!".

עם כזה רציונל ועם התלהבות כמו של הרבנית באמת קשה להתווכח. וכל הסקפטים שלא מאמינים בניסים משמים, לא יכולים שלא להאמין בכוח האוטוסוגסטיה שהרבנית קוק יכולה להנחיל גם לחילוני הספקן ביותר. ולעובדה שחלק משמעותי מכוחה של הרבנית קוק טמון בהתלהבות, בשמחה ובעוצמה האישיותית שלה מודעות אפילו המאמינות הגדולות ביותר שלה.


* "התיקון" משודרת בערוץ 8 ביום שני בשעה 21:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully