וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ננסי ברנדס: "השרה רגב מכניסה את המוזיקה המזרחית לגטו"

13.3.2016 / 10:22

ברנדס, שתרם רבות למוזיקה המזרחית, עיבד את הלהיט "הפרח בגני" של זוהר ארגוב וזכה איתו בפסטיבל הזמר המזרחי, יוצא נגד יוזמת רגב להחייאת הפסטיבל. "זה יחזיר את המוזיקה המזרחית לגטו. אני מעדיף פסטיבל ישראלי". צפו

כתב: שגיא בן נון, צילום: דייב שחר, עריכה: גדי וינסטוק

"שרת התרבות מירי רגב מכניסה את המוזיקה הים תיכונית לגטו", אומר לוואלה! תרבות המוזיקאי והקומיקאי ננסי ברנדס, שתרם תרומה גדולה למוזיקה המזרחית. בכך מצטרף ברנדס לביקורות הרבות על השרה רגב, שהעלו בין השאר את הטענות כי צעדיה מונעים מפופוליזם ולא מתוך תרומה אמיתית לתרבות. העילה לביקורת היא יוזמתה של השרה רגב להחיות את פסטיבל הזמר המזרחי, "למנצח שיר מזמור" שמו. הפסטיבל חדל מלהתקיים ב-1985, ויתחדש כעת במשך יומיים בפסח, ב-27-28 באפריל בטבריה. ברנדס חתום בין השאר על להיטים של זוהר ארגוב כמו "הפרח בגני" שכתב אביהו מדינה, שזכה במקום הראשון בפסטיבל הזמר המזרחי של שנת 1982.

"החייאת פסטיבל הזמר המזרחי תחזיר את המוזיקה המזרחית לגטו", אמר ברנדס לוואלה! תרבות, כשנפגשנו עמו בארוע מחווה שנערך עבורו ביום שישי בבית החייל בתל אביב, בהשתתפות אמנים גדולים רבים. "אתה מדבר עם בנאדם שתרם הרבה למוזיקה מזרחית, כל מה שזוהר ארגוב ז"ל שר, 'הפרח בגני', 'כבר עברו השנים' ו'בדד' זה הפקות מוזיקליות שלי. בשנות השמונים הייתי מלך של מוזיקה מזרחית. ומהמקום הזה, מהמקום של בנאדם שתרם הרבה למוזיקה המזרחית, אני לא רוצה להכניס את המוזיקה המזרחית לגטו. פסטיבל מוזיקה מזרחית זה לא.. זה צריך להיות פסטיבל מוזיקה ישראלית. זה דבר שבאמת חסר. ובפנים יהיו כל הניואנסים של מוזיקה תימנית, ובוכרית, ופרסית ואשכנזית ורוסית ופולנית, כי אנחנו מדינה כזאת, אנחנו לא גטו. אני בעד שנעשה פסטיבל ישראלי, זה מה שחסר לנו בארץ".

זוהר ארגוב בפסטיבל הזמר המזרחי, 1982. נתי הרניק, לשכת העיתונות הממשלתית
זוהר ארגוב בפסטיבל הזמר המזרחי, מבצע את הלהיט הים תיכוני הגדול ביותר, "הפרח בגני", אותו עיבד ננסי ברנדס/לשכת העיתונות הממשלתית, נתי הרניק

בארוע המחווה לברנדס נכח בין השאר שר האוצר משה כחלון, שאמר לוואלה! תרבות כי בכוונתו להקים קרן או גוף לאמנים במצוקה. המניע לכך, לדברי השר, הוא קשייו הכלכליים של ברנדס, שהיה מאושפז זמן ממושך בשל חיידק אלים. "ברגע שראיתי את המקרה של ננסי ברנדס אני דאגתי פעמיים", אמר השר כחלון. "פעם אחת דאגתי לבריאות שלו כי אנחנו ידידים ואני מעריך אותו, וגם ראיתי את מצב האמנים והוא נגע ללב. אמרתי שאסור לנו במדינה שלנו, שגיבורי תרבות יגיעו למצב הזה שהוא היה עלול להגיע אליו. אנחנו מתחילים לחשוב על משהו, עדיין לא מגובש, סוג של קרן או גוף שיתמכו באמנים האלה אם חלילה הם יגיעו למצוקות. איך עושים את זה כרגע אני לא יודע. קיימתי דיון במשרד האוצר על העניין הזה, אנחנו בכיוון ואני מאוד מקווה שהמקרה של ננסי יהווה בשורה לאחרים. אנחנו רוצים לעשות קרן שלא יזדקקו לה, שכל האמנים יתפרנסו יפה, יחיו יפה ויזדקנו בכבוד, אבל אם חס וחלילה תהיה תקלה בדרך אני חושב שאנחנו צריכים לעזור".

צפו בודאו מתוך ארוע המחווה לברנדס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully