וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא עכשיו: "שוברים שתיקה" באירוע בסינמטק תל אביב

21.3.2016 / 10:05

על רקע התחקיר השנוי במחלוקת של חדשות 2 על "שוברים שתיקה", יתקיים ב-15 באפריל בסינמטק ת"א האירוע "קולנוע שובר שתיקה" עליו חתומים הארגון וג'אד נאמן, תחת הכותרת "פסטיבל סולידריות"

עריכה: ניר חן

(בודאו: דיון באולפן וואלה! NEWS על סרטון "השתולים" של ארגון "אם תרצו")

seperator
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך התחקיר השנוי במחלוקת בחדשות 2 על ארגון "שוברים שתיקה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

על רקע התחקיר השנוי במחלוקת של חדשות 2 על ארגון "שוברים שתיקה", יתקיים בסינמטק תל אביב האירוע "קולנוע שובר שתיקה", עליו חתומים "שוברים שתיקה" וחתן פרס ישראל לקולנוע ג'אד נאמן. הוא ייערך תחת הכותרת "פסטיבל סולידריות", ב-15 באפריל ב-12:00.

במסגרת האירוע, יוקרן תחילה סרט קצר שהכין הארגון. בסרט, כך נמסר "מספרים פעיליו על שירותם הצבאי בשטחים, על הדילמות הכרוכות בהוויית יום-יום של הכיבוש, על המחיר האישי שמשלמים שוברי השתיקה, ועל נחישותם להמשיך בדרך זו, שמטרתה הפסקת הפגיעה בעם הפלסטיני ונטיעת תקווה כי סוף הכיבוש קרוב". לאחר מכן, יוקרנו עדויות מצולמות של לוחמי פלמ"ח שוברי שתיקה, מתוך סרטה של דליה קרפל "היומנים של יוסף נחמני" משנת 2005.

הקרנת סרט של ג'אד נאמן במאהל המחאה ברוטשילד. שי אוקנין
הבמאי והמפיק ג'אד נאמן/שי אוקנין

בנוסף, ייחשף פרויקט של הבמאי והמפיק ג'אד נאמן, "עדותה של ניצולה" שמו, שצולם במאי 2004 בווייטנאם, ועוסק בטבח שביצעו חיילי פלוגת חי"ר מתוך אוגדה 11 של הצבא האמריקני בתושבי הכפר מי ליי במרץ 1968. לצד העדות, יוקרנו קטעי סרטים בהם חיילים אמריקנים שהשתתפו באותה מלחמה שוברים שתיקה ומדווחים על חלקם בפשע המלחמה בכפר מי-לאי. בתום ההקרנה יתקיים דיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully