וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוקאביב 2016: אילו סרטים ישראלים יוקרנו בחגיגת הדוקו המקומית?

22.3.2016 / 9:45

מתנחלים, מבקשי מקלט, דב יודקובסקי וחנוך לוין - כרגיל, המסגרת המקומית בפסטיבל דוקאביב לא תהיה משעממת

חודשיים לפני פתיחת פסטיבל דוקאביב, שייערך כמדי שנה בסינמטק תל אביב באמצע מאי, התפרסמה היום (שלישי) רשימת הסרטים שישתתפו בתחרות הרשמית שלו. כרגיל, גם הפעם אפשר למצוא בהם כמה שמות מסקרנים.

חלון הראווה של הדוקו הישראלי יציג השנה, בין השאר, את "המתנחלים" של הבמאי הוותיק שמעון דותן, שכמשתמע משמו מתייצר לשרטט דיוקן היסטורי מקיף של מפעל ההתנחלות; "מעשה בשני בלונים" של זהר וגנר, העוסק באופן חושפני ואמיץ בהתמודדות עם סרטן השד; "אמא-ילדה" של יעל קיפר ורונן זרצקי, על נשים שנולדו במרוקו ובתימן וחותנו בעודן ילדות; "פואטיקה של המוח" של הבמאית המעוטרת נורית אביב, שכבר הוקרן בהצלחה רבה בצרפת; ו"שלושה אחים ומערה", הסרט החדש של תמר טל, ש"הצלמניה" פרי עטה היה האחד הלהיטים הגדולים בתולדות הפסטיבל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד הסרטים המסקרנים בפסטיבל. "מעשה בשני בלונים" של זהר וגנר/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו כן, מחוץ למסגרת תחרותית, נוכל להתענג על הקרנות בכורה ישראליות של כמה סרטים. בהם, "בין הגדרות" של אבי מוגרבי, שהוצג לראשונה לפני כמה חודשים בפסטיבל ברלין, ובו תיעוד של סדנת תיאטרון עם מבקשי מקלט הכלואים בחולות; "העורך" של גלעד טוקטלי, המציג את סיפורו של דב יודקובסקי; "חנוך" של רפאל לוין, גם הוא ביוגרפיה, ובמקרה זה של חנוך לוין; ו"להציל את נור" של נילי טל, מוותיקות ובכירות הדוקומנטריסטיות בישראל, העוקב אחר מאבקם של הורים מעזה להציל את חייה של ילדתם.

הפסטיבל ייפתח ב-19 במאי ועד אז תתפרסם גם הרשימה המסקרנת של הסרטים הבינלאומיים שיוקרנו בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully