וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיי מדף 69: אוסף סיפורים קצרים הוברח מצפון קוריאה ויפורסם ברחבי העולם

23.3.2016 / 6:18

הסיפורים מתרחשים בצפון קוריאה של שנות ה-90, ומתמקדים בחיי היומיום שמתנהלים בצל הפחד והשררה שמטיל המשטר במדינה. בנוסף: לראשונה מזה 18 שנה הצנזורה האירית פסלה ספר, מאיירים ישראלים משתפים פעולה בספר מיוחד למען ילדי פליטים ומהגרי עבודה, ועוד חדשות ספרות

קים ג'ונג און, מנהיג קוריאה הצפונית, בוועידה בבירה פיונגיאנג, 29 בדצמבר 2015. רויטרס
מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג-און/רויטרס

ספר ילדים שכתבה אלנה פרנטה יפורסם לראשונה באנגלית

בסתיו הקרוב יראה אור באנגלית ספר ילדים של אלנה פרנטה, המחברת האלמונית של "החברה הגאונה". הספר, שנקרא באיטלקית "La spiaggia di notte" ("החוף בלילה"), מסופר מפיה של בובה בשם סלינה (שהופיעה כבר ברומן "הבת האפלה" של פרנטה) שנשכחה במשך לילה שלם על חוף הים. טרם ידוע אם הספר יתורגם גם לעברית.

בלוגרית דורשת 5,000 דולר מגברים שרוצים שתקרא ספר של ג'ונתן פראנזן

לאיימי קולייר, בלוגרית אמריקאית, נמאס מגברים שאומרים לה שהיא חייבת לקרוא את הספרים של ג'ונתן פראנזן, אז היא החליטה לעשות מעשה. היא פרסמה סטטוס בעמוד הפייסבוק שלה וכתבה שתהיה מוכנה לקרוא ספר של פראנזן רק אם מישהו ישלם לה אלף דולר; בתגובות כתבו לה שהתמחור שלה נמוך מדי, ולכן היא העלתה את הסכום ל-5,000 דולר. לאחר מכן פרסמה מודעה שמזמינה גברים שרוצים שהיא תקרא את ספריו של פראנזן לשלם מכיסם. לבסוף לקחה קולייר את הפרויקט צעד אחד קדימה ויצאה לפרויקט מימון המונים באתר קיקסטארטר; בפרויקט הציעה מחירון לפי ספריו של פראנזן: "חירות" – 5,000 דולר; "התיקונים" – 10,000 דולר; "טוהר" – 25,000 דולר. "הסיכון הגדול ביותר שאני לוקחת כאן הוא באפשרות שאנשים אכן ישלמו ואני אצטרך לקרוא ספר של פראנזן", כתבה קולייר באתר הפרויקט.

קולייר חזרה והדגישה בבמות שונות כי לא פצחה בפרויקט רק בשביל השעשוע שבדבר. לדבריה, בשנה שעברה היא החליטה להתחיל לקרוא רק ספרים שנכתבו בידי נשים, ולפתע שמה לב עד כמה הספרות הגברית שלטת בעולם. מבחינתה, פראנזן הוא רק דוגמה לסופר שהוא גבר-לבן-פריבילגי שהחברה גורמת לכולם להרגיש שהם חייבים לקרוא את הספרים שלו; "הרבה אנשים, אפילו כאלה שלא אוהבים את פראנזן, קראו אותו", כתבה קולייר בבלוג שלה, "למה? כי מצפים מאיתנו לעשות זאת. כי ככה עובד קאנון".

אולם אף על פי שהסכומים באתר הפרויקט החלו להצטבר והפעילות של קולייר זכתה לתהודה ברשת, מערכת קיקסטארטר החליטה להוריד את הפרויקט מהאוויר 6 ימים אחרי שנפתח, בטענה שהוא עובר על חוקי האתר.

ג'ונתן פראנזן. GettyImages
גבר לבן פריבילג. ג'ונתן פראנזן/GettyImages

מאיירים ישראלים בולטים משתפים פעולה בספר מיוחד למען ילדי פליטים ומהגרי עבודה

העובדת הסוציאלית הגר קדם יצרה פרויקט מימון המונים להוצאת ספר בשם "סיפורים מפה ומשם" למען ילדי פליטים החיים בדרום תל אביבי. "הספר, אשר מאגד סיפורי עמים משבע מדינות מהם מגיעים הורי הילדים, יאפשר לחזק את הקשר בין בני התרבויות השונות השוהים יחד במעונות, לקדם את ההתפתחות ופיתוח הדמיון והיצירתיות של הילדים בעזרת הסיפורים ולחבר את הילדים לרגשותיהם ולעולמם הפרטי באמצעות הסיפורים", כותבת קדם באתר הפרויקט. היא גייסה לשם כך 7 מהמאיירים הבולטים בישראל - בתיה קולטון, עפרה עמית, רוני פאחימה, דוד פולונסקי, אורית ברגמן, נועה שניר, אלון ברייאר ועינת צרפתי - כשכל אחד מהם אייר סיפור אחד שבו מיוצגת מדינת מוצא אחת (אריתריאה, סודן, מולדובה, פיליפינים, קולומביה, גאנה ואתיופיה). הסיפורים יופיעו בספר בשלוש שפות – שפת המוצא, עברית ואנגלית.

לראשונה מזה 18 שנה הצנזורה האירית פסלה ספר

הצנזורה האירית פסלה לפרסום את הספר "The Raped Little Runaway" מאת ג'ין מרטין – הפסילה הראשונה של ספר באירלנד זה 18 שנה. הספר נפסל עקב מספר תיאורים גרפיים של אונס שמבוצע בילד. על פי התקנות, מרגע שהצנזורה פוסל ספר, הוא לא יכול להתפרסם או להימכר בתחומי אירלנד. יו"ר הועד המנהל של הצנזורה אירית, שיין מקארתי, סיפר כי ההחלטה התקבלה פה אחד על-ידי חמשת חברי הוועד. הספר הקודם שפסלה הצנזורה (בשנת 1998) היה מדריך תיירים ללונדון שהציע במסגרתו, לדברי הוועדה, לבקר באתרים "מפוקפקים" בבירת אנגליה.

אילוסטרציה. ShutterStock
נפסל לפרסום. אילוסטרציה/ShutterStock

אוסף סיפורים קצרים הוברח מצפון קוריאה ויפורסם ברחבי העולם

הספר, שנכתב ע"י סופר אנונימי בשם העט בנדי, הוברח מצפון קוריאה בעזרת הארגון "Happy Reunification Road" שפועל על מנת לעזור לצפון קוריאנים ולמען איחוד המדינה. הוא נמכר לסוכנת הספרים ברברה ציטוור שמאז מכרה אותו למו"לים בכמה מדינות. הסיפורים מתרחשים בצפון קוריאה של שנות ה-90, ומתמקדים בחיי היומיום שמתנהלים בצל הפחד והשררה שמטיל המשטר במדינה. "אני עובדת עם ספרות קוריאנית כבר כמעט 10 שנים, ומעולם לא נתקלתי בשום דבר דומה לבנדי", הסבירה ציטוור לגרדיאן הבריטי, "מה שמדהים במיוחד זה שהסופר עדיין גר בצפון קוריאה ולא עזב אותה". ע"פ ציטוור, גם מו"לים בישראל מתעניינים בספר, אך טרם נחתמה עסקה למכירת זכויות התרגום שלו לעברית.

הוכרז הזוכה בפרס דיאגרם שניתן לספר בעל השם המוזר ביותר שיצא השנה בבריטניה

ועדת פרס דיאגרם ה-38 לספר בעל השם המוזר ביותר הכריזה על הספר "עירום מדי בשביל הנאצים" ("Too Naked for the Nazis") מאת אלן סטאפורד כזוכה לשנת 2015. הספר שנחשב בעיני רבים כמועמד בעל הסיכויים הגבוהים ביותר לזכייה בפרס, "לקרוא מאחור: היסטוריה תרבותית של פי הטבעת", הגיע למקום השני בהפרש של חצי אחוז בלבד מהזוכה.

"עירום מדי בשביל הנאצים" הוא ספר ביוגרפי שעוסק בחייהם של ווילסון, קפל ובייטי – טריו מוזיקלי אקסצנטרי שביצע ריקודים בבגדים של מצרים קדמונים והרגיז את המנהיגים הנאצים בשנות ה-30 של המאה שעברה. "בחרתי בשם הזה כי הוא מתייחס לנושא מרכזי בספר", אמר סטאפורד לגרדיאן, "בשנת 1935, החבורה הזו הופיעה בברלין ובכירים נאצים התנגדו למופע שלהם בטענה לעירום מרומז, כיוון שרגליהם של ווילסון וקפל היו חשופות".

לראשונה, ספר של רואלד דאל הגיע למקום הראשון ברשימת רבי המכר בבריטניה

ספר חדש של סופר הילדים המפורסם רואלד דאל ("צ'רלי בממלכת השוקולד", "מטילדה") יצא לאור לכבוד "יום הספרים העולמי" והשבוע הוא הגיע לראש רשימת רבי המכר. הספר, "The Great Mouse Plot", הוא למעשה קטע שהוצא מתוך ממואר שכתב דאל ובו הוא מספר על מתיחה שהוא וחבריו ביצעו כשהיו צעירים כדי להתנקם באישה הזקנה והמרשעת שניהלה את חנות הממתקים האהובה עליהם. לספר מתלווים איורים של קוונטין בלייק.

ע"פ חברת נילסן בוקסקן, הספר מכר בשבוע האחרון 32,096 עותקים וכך הפך לספר הראשון של רואלד דאל שמגיע לראש רשימת רבי המכר בבריטניה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עטיפת הספר החדש של רואלד דאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבמאי זאק סניידר עובד על עיבוד קולנועי לספר "כמעין המתגבר" של איין ראנד

ההוליווד ריפורטר מדווח כי הבמאי זאק סניידר ("300", "השומרים", "באטמן נגד סופרמן") עובד יחד עם אשתו דברה על עיבוד הספר "כמעין המתגבר" מאת איין ראנד לתסריט קולנועי. "תמיד הרגשתי שכמעין המתגבר עוסק באופן מעניין בתהליך היצירה ומה זה אומר ליצור משהו יש מאין", אמר סניידר והוסיף: "הזכויות על הסרט שייכות לאולפני וורנר בראדרס ואני רק עובד קצת על התסריט". טרם ידוע מתי תצא הפקת הסרט לפועל.

הבמאי מייקל מאן פותח הוצאת ספרים ויכתוב רומן שיהווה פריקוול לסרט "היט"

המגזין דדליין מדווח כי הבמאי האמריקאי מייקל מאן ("המוהיקני האחרון", "מיאמי וייס", "אויבי הציבור") עתיד לפתוח הוצאת ספרים חדשה בשם "Michael Mann Books". על פי הדיווח, מאן מתכנן לפרסם ספר שיתמקד באירועים שקדמו לעלילת סרטו המפורסם "היט" בכיכובם של אל פצ'ינו, רוברט דה נירו, ואל קילמר וג'ון ווייט. את הספר הראשון שיצא לאור במסגרת ההוצאה יכתוב הסופר דון ווינסלו ("מותו וחייו של בובי ז.") והוא יעסוק בסיפורם האמיתי של המאפיונרים טוני אקרדו וסאם ג'יאנקה – מראשי המאפיה בשיקגו. ככל הנראה הספר של ווינסלו, כמו גם שאר הספרים שיראו אור במסגרת ההוצאה, יעובדו בהמשך גם לסרטי קולנוע.

גם עוגיות אוריאו יכולות להפוך לדמויות מהארי פוטר

האמנית טישה סארביטיה פרסמה סרטון קצר שבו היא מראה כיצד היא יוצרת דמויות שונות מסדרת ספרי הארי פוטר על גבי עוגיות אוריאו. הסרטון הופק בשיתוף פעולה עם האתר Elite Daily.

חדשות בשורה

* פרינס חתם עם הוצאת "שפיגל & גארו" על חוזה לפרסום ממואר פרי עטו שייקרא " The Beautiful Ones". הספר יגיע לחנויות הספרים בסתיו 2017.

* מחר (חמישי) יערך בחנות הספרים "סיפור פשוט" ערב השקה לגיליון השנים-עשר של כתב העת "הו!". משתתפים: דורי מנור, אפרת מישורי, שמעון בוזגלו, סיוון בסקין, עמרי לבנת, אסף בנרף, עומר ולדמן ומעין אבן. יום חמישי, 24/3, 19:30, שבזי 36, תל אביב. הכניסה חופשית.

* ב-23-26 במרץ תקים הוצאת צלטנר חנות "פופ-אפ" במסגרת יריד Artalef, תקיים בה סדנאות ומפגשים עם סופרים ותמכור את ספרי ההוצאה. ימים רביעי עד שישי, 23-26/3, 10:00-19:00, דרך שלמה 43, תל אביב. הכניסה ליריד חופשית.

* ב-27 במרץ יערך ב"תולעת ספרים" ערב שירה תחת הכותרת "שירה לאם - שיחה בין שלוש משוררות על שירה, אמהו?ת ופרידה מאם". משתתפות: דנה אמיר, אגי משעול ואורית גיד?לי. יום ראשון, 27/3, 19:30, מזא"ה 7, תל אביב. הכניסה חופשית.

* ב-28 במרץ יערך בבית אבי חי בירושלים ערב לכבוד ספר השירה "מחדש" מאת נוית בראל (הוצאת עם עובד). משתתפים: ילי שנר, ד"ר עודד מנדה-לוי, בכל סרלואי, ד"ר תמר הס, עדיה גודלבסקי ונוית בראל. יום שני, 28/3, 21:00, המלך ג'ורג' 44, ירושלים. הכניסה חופשית.

* ב-29 במרץ יערך בחנות "תולעת ספרים" ערב השקה לספר "גבולות" מאת רונית רפ (הוצאת עם עובד). משתתפים: חיים באר, חמוטל צמיר, איציק ליבנה, אורית בנדס יעקב, רונה צורף ורותי רון. יום שלישי, 29/3, 19:30, מזא"ה 7, תל אביב. הכניסה חופשית.



* ב-29 במרץ יערך בחנות הספרים "סיפור פשוט" ערב השקה לספר "השעה לילה" של לודמילה פטרושבסקיה (הוצאת לוקוס). משתתפות: בלה שייר, אולגה סונקין ושירה חפר. יום שלישי, 29/3, 19:30, שבזי 36, תל אביב. הכניסה חופשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully