וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישהו חידש את הזרם: להקת "תמוז" האגדית מתאחדת

22.3.2016 / 21:09

מרגש: להקת הרוק המיתולוגית "תמוז" תתאחד, לראשונה מאז שנת 2009, בהרכב מלא. האיחוד יתקיים ביום שני, כשהלהקה תתארח בהופעתו של יהודה עדר בזאפה, והיא תבצע שלושה שירים – "הולך בטל", "סוף עונת התפוזים" ו"פנס רחוב"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
להקת תמוז בחדר החזרות היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מישהו חידש את הזרם: 40 שנה לאחר פירוקה ולראשונה מאז שנת 2009, להקת "תמוז" המיתולוגית מתאחדת. האיחוד יתקיים בהרכב מלא, עם כל חמשת חבריה – שלום חנוך, אריאל זילבר, יהודה עדר, מאיר ישראל ואיתן גדרון - בשלב זה לפחות באופן חד פעמי, ביום שני הקרוב. זאת במסגרת אירוח הלהקה בהופעתו של עדר, אחד מחבריה, בזאפה תל אביב, שבה הוא ישיק את אלבום הסולו השני והחדש שלו, "עולה ירח" שמו, אותו הפיק עדר עם איתן גדרון. להקת "תמוז", כך נודע לנו, תבצע שלושה מלהיטיה – "הולך בטל", "סוף עונת התפוזים" ו"פנס רחוב".

התרגשות רבה אחזה במעריצי הלהקה, כשיהודה עדר העלה הערב (שלישי) תמונה מחדר החזרות בה נראים חמשת המופלאים. היא צולמה היום, בחזרה היחידה שנערכה עד כה לצורך האיחוד הנוכחי. לצד התמונה (המופיעה גם בעמוד זה) כתב עדר: "'תמוז' אמיתי?! כן!!! זה קרה! התחברנו. ולא הלכנו בטל".

תמוז היא אחת הלהקות החשובות והמשפיעות ביותר ברוק הישראלי, שפעלה בין השנים 1974-1976. אלבומה היחיד, "סוף עונת התפוזים", נחשב לאלבום מופת במוזיקה הישראלית. הלהקה התאחדה בעבר בשנות ה-80 לשלוש הופעות גדולות, ונפגשה שוב לביצוע שירים בודדים פעמיים בערבים לזכרו של מאיר אריאל ופעם נוספת באירוע של בית הספר למוזיקה רימון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חמשת המופלאים. תמוז/מערכת וואלה!, צילום מסך

"יהודה משיק את האלבום שלו וביקש שנבוא להתארח, אז אנחנו באים להתארח", אומר מתופף הלהקה מאיר ישראל לוואלה! תרבות. "פעם אחרונה הופענו בערב לזכר מאיר אריאל בסוף העשור הקודם. החזרה הרגישה כאילו הכל רגיל, זה הרגיש כאילו לא לקחנו הפסקה. היו תיקונים קטנים בשירים, היו כל מיני אפשרויות שעשינו פעם, אבל זה פשוט זרם בלי עניין בכלל".

"נחמד להיפגש שוב עם האנשים ונחמד לנגן את השירים האלה, כי אנחנו יודעים איך לנגן אותם", אומר לוואלה! תרבות בסיסט הלהקה איתן גדרון, "כשמנגנים יחד זה יוצר סאונד שאנשים מכירים, ולכן זה כמו לרכב על אופניים. מבחינת הסאונד יש לנו את הסאונד הנכון. כל אחד זוכר את העיבוד בצורה אחרת. באמת נחמד להיפגש פעם נוספת".

  • עוד באותו נושא:
  • תמוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully