וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה רגב התקפלה: ההצגה "הזמן המקביל" תימשך

מסתמן: העימות בין תיאטרון אלמידאן ומשרד התרבות בדרך לפשרה, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה כפה על השרה רגב להגיע להסדר, ההצגה "הזמן המקביל" תמשיך להיות מוצגת והבג"צ המתוכנן יבוטל

כתבת: טלי קיים, צילום: דייב שחר, עריכה: מאיה בן ניסן

מסתמן: העימות בין תיאטרון אלמידאן ומשרד התרבות בדרך לפשרה, ההצגה "הזמן המקביל" תמשיך להיות מוצגת והבג"צ המתוכנן יבוטל. זאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כפה על השרה רגב להגיע לפשרה על אלמידאן. לטענת היועץ, טיעוניה של רגב להסרת התקצוב מהתיאטרון לא יעמדו במבחן בג"צ.

לאחר שנה של מאבק בין תיאטרון אל מידאן ומשרד התרבות, התיאטרון משמר את הצגת "הזמן המקביל" ובכך רושם הישג מול השרה רגב ומשרדה במאבקו, אשר פרץ על רקע הפקת "הזמן המקביל" שגרמה להקפאת תקציבי התמיכה בתיאטרון. מסתמן כי הצדדים יחתמו על פשרה ובעקבות כך התיאטרון צפוי למשוך את העתירה שעומדת נגד השרה ומשרדה בבג"צ. ההצגה "הזמן המקביל" תישאר והתקציבים יחזרו ואף מובטח לתיאטרון כי המשך התמיכה בו לא יפגע בגלל הירידה בפעילותו בשנה האחרונה בעקבות ההקפאה. ההסדר כולל הפחתה בתמיכה בגובה 300 אלף ש"ח למשך ארבע שנים המהווים 2.5% מסך הכל התקציב השוטף של התיאטרון בארבע שנות ההפחתה.

יו"ר הוועד המנהל ג'וזף אטרש אמר לוואלה! תרבות: "טוב שהיועץ המשפטי כופה על השרה את ההסדר, כי מלכתחילה המרדף הפוליטי שהמשרד והשרה עשו נגד התאטרון אינו מבוסס על עובדות אלא מבוסס על בדיות ועלילות שווא. מוקדם להתייחס לנושא ברצינות כי ההסכם טרם נחתם".

תאטרון אלמידאן 2. ניב אהרונסון
תיאטרון אלמידאן/ניב אהרונסון

גורם במשרד התרבות אמר לוואלה! תרבות בתגובה: "מה שקורה זה ככה. מדובר בכספי התמיכות של 2015. הסכום הוא בסביבות המיליון מאה. יש שתי טענות כנגד התיאטרון: תוכן פוליטי לא הולם והתנהלות כלכלית לא תקינה. ליועץ המשפטי יש בעיה לאשר שלילת תקציבים ברמה התוכנית ולכן ישללו כשליש מכספי התמיכות. כלומר 300 אלף שקלים. הם לא יוחזרו במכה כדי לא למוטט את התיאטרון אלא בתשלומים. שלילת התקציב הנ"ל תחול אך ורק על כספי התמיכות לשנת 2015 והתיאטרון יחוייב להשיב למשרד כ-75 אלף שקלים בשנה. מבחינתנו זה הישג חסר תקדים שכספי תמיכה נשללים באופן רטרואקטיבי. הנושא התוכני כבר יטופל על ידי חוק הנאמנות".

מאיר אינדור, מנכ"ל הארגון לנפגעי טרור "אלמגור", שהפיק את הדו"ח עליו התבסס משרד התרבות בהחלטה להפסיק את המימון לתיאטרון מסר בתגובה: "משרד המשפטים עם הטולרנטיות שלו מול ההסתה נתן כרטיס פתוח להמשך הסתה לרצח יהודים. כאשר מוסד התרבות המרכזי של המגזר הערבי בישראל במשך 8 שנים עושה פעילות לעומתית נגד מדינת ישראל, מהלל מחבלים ועושה להם כינוסים למרגלים במשרד המשפטים, הדבר הזה עובר מתחת לרדאר. פירוש הדבר שזה לא ב-DNA של המשרד להתמודד עם הדבר הזה. את המשרד הזה צריך לפרק ושרת המשפטים צריכה להחזיר את הכרטיס שלה לממשלה אם היא לא מסוגלת לשלוט במשרד שלה. שתלך להיות חברת כנסת. במשרד המשפטים יש חצר של משפטנים שאצלם חופש הדיבור גובר על הצורך של המדינה להילחם בהסתה והם לא בנויים לזה. אנחנו נפעל לשינוי חקיקה שיאפשר לעקוף ולאכוף את משרד המשפטים. המחקר שיש בידינו יגיע לבג"צ ונדרוש לפרק את אלמידאן ברשם העמותות. ביום שבו בבוקר תוקפים את חיילי צה"ל ודוקרים אותם, בערב ממשלת ישראל מאפשרת להלל את הדוקרים בחסות משרד התרבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully