וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכר את היריבות באירוויזיון 2016: הגוש היוגוסלבי

28.3.2016 / 0:00

הספירה לאחור לקראת אירוויזיון 2016 נמשכת ויניב דורנבוש עושה עבורכם סדר בכל המדינות שינסו למנוע את הניצחון מחובי סטאר. והפעם: סרביה, מונטנגרו, קרואטיה, מקדוניה, סלובניה ובוסניה והרצגובינה

בימוי: אלעד וייסמן ויואב צפיר

(בסרטון: הקליפ של "Made of Stars")

seperator

סרביה: ZAA Sanja Vučić - Goodbye (Shelter)

סרביה משתתפת בתחרות כמדינה עצמאית משנת 2007, השנה שבה ניצחה עם השיר "Molitva", שהפך לאחד מיקירי החובבים למרות הופעה מטופשת למדי שהזכירה קצת פארודיות של "סאטרדיי נייט לייב". השיר הנוראי שסרביה שלחה בשנה שעברה הגיע אמנם למקום העשירי, אך עם ניקוד נמוך במיוחד. השנה זה לא יקרה - סרביה שולחת את סניה ווצ'יץ' בשיר שמצליח לתפוס את הלב כבר מההתחלה. סניה נראית כמו איימי ווינהאוס, הקול שלה מזכיר קצת את אדל על 10 כוסות קפה רצופות והקליפ עושה חשק להחזיר את התזמורת כאן ועכשיו.

וכך, השיר הנהדר הזה, שכבר זכה ליותר מ-1,150,000 צפיות בשבועיים ביוטיוב, מטפס אצלי בדירוג למקום השני בחצי הגמר השני, בו יתמודד גם חובי סטאר. בדירוג הכללי סרביה נמצאת במקום השישי, אבל בניגוד לזכייה הקודמת - הפעם אשמח אם סרביה תזכה. בסוכנויות ההימורים מפנקים פחות - מקום רביעי בחצי הגמר, מקום תשיעי בסיכויי הזכייה הכלליים.

הימור: עולה לגמר, מגיעה לטופ 10, אולי אפילו מדגדגת את הזכייה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מונטנגרו: Highway - The Real Thing

אני: "לא, אני לא יכול להצטרף אליכם, אני עייף. קצת חולה. חייב לשלוח את הטור לעורך שלי מהר מהר".
חבר: "נו אבל אתה מתקתק את זה מהר, אתה הרי ממש אוהב את התחרות".
אני: "זה לא פשוט, צריך להקשיב לכל השירים. כולל לשיר של מונטנגרו".
חבר: "ומה הבעיה איתם?".
אני: "שזו מדינה מיותרת לגמרי שלא תרמה שום דבר לאירוויזיון ואני לא מבין למה הם מתעקשים לשלוח אשפה שנה אחרי שנה".

מ-2007 ועד 2013 מונטנגרו לא העפילה לגמר, ב-2014 היא עלתה לגמר והגיעה למקום ה-19, בשנה שעברה נרשם הישג שיא עם מקום 13, והשנה נראה שהמדינה שוב תתאדה בחצי הגמר הראשון, שם היא מדורגת אצלי במקום ה-18 והאחרון, ובמקום ה-43 הכללי. גם בסוכנויות ההימורים לא מרחמים: מקום אחרון בחצי הגמר, מקום 42 ולפני אחרון בין כל המדינות המשתתפות.

הימור: שיר שיושלך לפח האשפה של שירי האירוויזיון.

מקדוניה: Kaliopi - Dona

מקדוניה, אחת המדינות הכושלות ביותר בתחרות, השתתפה לראשונה ב-1996. לשם כך נשלחה קליופי, אך היא לא עברה את השלב המקדים של אותה השנה ונבעטה החוצה מהתחרות ביחד עם גלית בל ויצירת המופת "היי עולם". ב-2006 הגיע הישג השיא עד כה - מקום 12, ומ-2008 עד היום הגיע מקדוניה לגמר אחד בלבד. זה קרה ב-2012 עם לא אחרת מאשר קליופי. בשלוש השנים האחרונות שוב כשלה מקדוניה, דבר שהוביל להחלטה לשלוח שוב את האחת והיחידה שהעפילה לגמר.

השנה מקדוניה תהיה אחת משלוש המדינות הבודדות שישירו בלי אף מילה באנגלית. אז האם נקבל את קליופי של 96', כלומר לא נראה אותה במוצ"ש, או שזו תהיה קליופי של לפני ארבע שנים? אם אתם שואלים אותי, זו תהיה קליופי האחרונה - מקום שמיני בחצי הגמר השני ומקום 22 כללי בדירוג שלי. אם אתם שואלים את סוכנויות ההימורים - זו תהיה קליופי הראשונה - מקום 13 בחצי הגמר ומקום 31 בסיכויי הזכייה.

הימור: סביר להניח שניפרד כבר בגמר, וחבל. בכל מקרה, גם אם תעלה לגמר - לא תשבור שיא ותתרסק בתחתית.

סלובניה: ManuElla - Blue and Red

וואו, איזה שיר מעצבן סלובניה הצליחה לשלוח. מהשירים האלה שאתם תופסים את עצמכם ואומרים "וואו, כמה זמן נמשכות שלוש דקות? עברו כבר שעתיים ואנחנו רק באמצע השיר! מתי זה ייגמר כבר?". יש פה מילים נהדרות כמו "כחול הוא כחול ואדום הוא אדום" ויש גם מודולציה מאולצת ואני לא מצליח למצוא שום דבר טוב להגיד על המופע הזה, שגם אם היינו ב-1996 זה היה נחשב למיושן ומעיק.

אני מסתכל על הדירוג שלי ושואל את עצמי "מה? באמת דירגת אותה בחצי הגמר השני במקום ה-15 ובמקום ה-36 מכל השירים? למה כל כך גבוה?", כי תתפלאו, יש דברים אפילו עוד יותר מזעזעים. בסוכנויות ההימורים סלובניה מדורגת אחרונה, גם בחצי הגמר וגם מכל השירים. למרבה השמחה היא מופיעה בחצי הגמר השני של חובי, ואם אותה הוא לא יעבור - זו תהיה פדיחה רצינית.

הימור: למזלנו הטוב, ניאלץ לשמוע את השיר הזה רק פעם אחת.

בוסניה והרצגובינה: Dalal & Deen feat. Ana Rucner and Jala - Ljubav Je

בוסניה והרצגובינה השתתפה באירוויזיון מ-1993 בקביעות, למעט שנים שבהן מדינות הודחו מהשתתפות בעקבות הישגים חלשים בשנים הקודמות. מאז שהחלו חצאי הגמר היא עלתה תמיד לגמר וגם יש לה שישה טופ 10 ברשימת ההישגים. מ-2013 המדינה משחקת בליבם של החובבים, כשבמשך שלוש שנים רצופות היא נרשמה לתחרות, אך רגע לפני נעילת הרשימה החליטה לפרוש לפני שמושת קנס על פרישה. לכן כשגם השנה נרשמה לתחרות, לא נרשמה התרגשות עד האישור הסופי. לצד הקאמבק של בוסניה, אחד הזמרים שמייצג אותה השנה כבר היה באירוויזיון, זה קרה ב-2004 אז הגיע למקום ה-9 המכובד מאוד.

מה קורה ב-12 שנים? נהיים קירחים יותר, שמנים יותר, מזוקנים יותר, ובעיקר מעייפים יותר, ובניגוד לשיר המגניב לזמנו - הפעם דין בא עם עוד בלדה בלקנית מיושנת שכבר שמענו כל כך הרבה פעמים.

וכך בוסניה מדורגת אצלי בתחתית - מקום 16 בחצי הגמר השני ומקום 37 בדירוג הכללי. גם סוכנויות ההימורים לא מאמינות בשיר הזה, מקום 16 בחצי הגמר ומקום 39 בסיכויי הזכייה.

הימור: נשארים בסמי. לפחות לדין יהיה זיכרון מתוק מהאירוויזיון ב-2004.

וכך זה היה ב-2004:

קרואטיה: Nina Kraljić - Lighthouse

את השיר הכי טוב במקבץ הזה שמרתי לסוף ואני מקווה שהגעתם אליו. אם הקול הזה נשמע לכם מוכר ואתם לא מצליחים להבין למה - אז תחשבו על דולורס או'ריורדן, סולנית הקרנבריז. קרואטיה השתתפה באירוויזיון בקביעות מ-1993 עד שפרשה ב-2014. בעשר השנים הראשונות היא הגיעה לטופ 10 שש פעמים, אבל אחר כך הגיעה רשימת כשלונות מפוארים, כולל ארבע הדחות בחצי הגמר מ-2010. אחרי שנתיים של ליקוק פצעים, קרואטיה חוזרת במלוא הכוח במטרה להסתער בחזרה על הצמרת.

קרואטיה אמנם מעולם לא זכתה באירוויזיון אך היא אירחה את התחרות ב-1990 בזאגרב, בעקבות זכייתה של יוגוסלביה ז"ל שנה קודם לכן. האם נינה תוכל להחזיר את האירוויזיון לזאגרב, הפעם כבירתה של המדינה העצמאית? האפשרות קיימת ועם הופעה טובה היא בהחלט תהיה בטופ. בדירוג האישי שלי קרואטיה מנצחת את חצי הגמר הראשון ומסיימת שלישית בגמר הגדול. בסוכנויות ההימורים גם מאמינים בשיר הזה, ומדרגים את קרואטיה שנייה בחצי הגמר ורביעית בסיכויי הזכייה הכלליים.

הימור: סיכוי טוב מאוד לחזרה לחיקו החמים והנעים של הטופ 10.

ואיפה ישראל?

לא ניפרד בלי עדכון על השיר הישראלי. סוכנויות ההימורים ממשיכות לא להאמין בשיר שלנו, וחובי מדורג במקום ה-12 בחצי הגמר, ירידה של מקום אחד מהשבוע שעבר ובמקום ה-30 בסיכויי הזכייה הכלליים, גם כאן הוא יורד מקום אחד. לשם השוואה - נדב גדג' עמד בטור שפורסם כאן ב-25 במרץ 2015 במקום ה-25. לחובי יש כ-266 אלף צפיות ביוטיוב הרשמי של האירוויזיון, בין הנמוכים, כשנדב דורג אז במקום ה-8 בצפיות. מאיפה נשאב עידוד? מ-5,056 לייקים לעומת 1,393 דיסלייקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully