וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלו בובה: הסיפורים שמאחורי הלהיטים של בית הבובות

אמיר אטיאס, בית הבובות

29.3.2016 / 1:00

11 שנים אחרי צאת אלבומם הראשון "מדפים", משחררים חברי בית הבובות אלבום אוסף כפול ובו מיטב הלהיטים. לכבוד צאת האלבום ביקשנו מהסולן אמיר אטיאס שיספר לנו מה עמד מאחורי השירים הגדולים של הלהקה

צילום: טלי תמיר ופלג איטח

"למעני" (מתוך האלבום "מדפים", מילים ולחן: אמיר אטיאס)

הייתי חייל בן עשרים וחזרתי מהצבא משהות ממושכת בגבול לבנון. אמי שלפה מכתב שחבר טוב השאיר לי - המכתב כלל שתי שורות. האחת מבקשת סיבה והאחרת נותנת אישור. החבר הוא יובל שטרן והמכתב לימים נהיה שיר שהגיע לראש מצעד הפזמונים. אל תוותרו על החלום!

"סיגפו" (מתוך האלבום "מדפים", מילים ולחן: אמיר אטיאס)

אני לא יכול למנות את מספר הפעמים ששאלו אותי למשמעות השם של השיר. זה הזמן לחשוף כי השם מורכב מסיגלית, שמה של חברה טובה, אשר בימי כתיבת השיר חזרה מטיול ארוך במזרח הרחוק, ובהבלחה של רגע - "סיגלית פה" הפך ל"סיגפו" ומשם הכל הסטוריה.

השיר פתח לנו דלתות שלא ידענו שהן קיימות והביא אותנו מוקדם מדי רחוק מדי, וכך יצא שאחרי עוד מספר סינגלים שהצליחו, האלבום "מדפים" הראשון שלנו הגיע למעמד של אלבום זהב. נבחרנו ללהקת השנה עם סיבוב הופעות מצליח, וכל זה בתוך שנה אחת ואנחנו רק בני 28. תודה לאל! זהו, עכשיו כולם יודעים מה זה "סיגפו".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"שמש'" (מתוך האלבום "מדפים", מילים ולחן: אמיר אטיאס)

השיר נכתב בתקופה פרועה בה חייתי את הלילה, כל לילה, ויצא לי לחוות את הבוקר מהצד ההפוך של סדר היום. יש משהו מזכך בלראות את זריחת השמש על עוד יום אחרי לילות שלעתים איימו להחשיך את הכל.

השיר "שמש" הוא הראשון שיצא לאוויר העולם וזכה בתחילה לכתף קרה מצד המדיה, ורק לאחר מספר חודשים ארוכים כאשר "סיגפו" יצא והפך ללהיט כמעט בין לילה, חזר השיר כמעט בדלת האחורית וזכה להכרה ולהצלחה. לראיה, עשר שנים אחרי כן "שמש" הוא עדיין אחד משירי ההופעה האהובים על הקהל.

"שיר בעיפרון" (מתוך האלבום "מדפים", מילים ולחן: אמיר אטיאס)

כל כך הרבה תובנות בשיר אחד, וגם היום במבט לאחור אני עדיין לא מבין מאיפה זה הגיע. אני מניח שככה זה, יש שירים שבאמת משנים ונוגעים בקצוות חשופים של כל כך הרבה אנשים, כאילו יצאו מגרונותיהם שלהם. תודה לכל האנשים שמגיעים אחרי הופעות ומשתפים בכמה השיר היה משמעותי בחייהם ואף עזר להם לעבור מכשולים נפשיים. אולי תפקידי היה רק שליח, כי הרי מה כבר יודע ילד בן 19 על החיים, ואולי הייתי הכי קרוב לאמת ומשם רק התרחקתי?

"אל תדאג" (מתוך האלבום "שוב החיוך", מילים ולחן: אמיר אטיאס)

השיר מוקדש לכל הרווקים הממתינים לאהבת חיים ובינתיים מבזבזים את החיים. השיר נכתב אחרי תקופת בדידות לא קצרה שבסופה באה אהבה גדולה, אהבת חיים. זהו השיר היחידי ברפרטואר שלגרסת ההופעה נוסף עוד בית. כנראה שהיה לי עוד משהו קטן לומר. זה עדיין מצחיק אותי כל הופעה לראות את המבטים המופתעים קלות מהטקסט החדש שנוסף. השיר היה הסינגל הראשון מהאלבום השני, והחיבוק המיידי שקיבל הקל משמעותית את משבר האלבום השני הידוע.

"עד שבאת" (מתוך האלבום "שוב החיוך", מילים ולחן: אמיר אטיאס)

והנה אני פותח את העשור השלישי לחיי עם הצלחה מקצועית שלא חלמתי מחד, ובצד השני אני בעיצומה של תקופת בדידות נוראית, וכבר כמעט שאמרתי נואש מלמצוא את אהבת האמת לה ייחלתי. ואז הגיעה האחת ששבתה את לבי, הרימה אותי לגבהים שלא ידעתי שקיימים באהבה והפכה אותי לאדם טוב יותר. עד כמה שזה דביק, האהבה היא התרופה להכל, חוץ מלזמן שהוא התרופה לאהבה. בקרוב אצלכם! השיר, בדיעבד, הוא המצליח ביותר מכל שירינו שהגיעו למקום הראשון וצעד שם כמעט חודשיים!

"אתם תשבו ואני אספר" (מתוך האלבום "בכל הדרכים", מילים ולחן: אמיר אטיאס)

האלבום השלישי שלנו הוא משהו מיוחד. "בכל הדרכים" הוא האלבום הראשון והיחידי, בינתיים, שהופק על ידי מפיק מוזיקלי חיצוני ולא ע"י הלהקה. אני מאוד גאה ומוקיר תודה לאסי איילון, אחד המוזיקאים המסקרנים והמוכשרים בארצנו, שהפיק אלבום עם אופי מוזיקלי עשיר ומרגש, ועם זה שמר על הסאונד הייחודי שלנו. בשמיעה ראשונה זה מצטייר כשיר אהבה של בינו לבינה, אך הוא נכתב בעצם כשיר מולדת על החלום האוטופי עליו נבנתה המדינה מול מה שקרה אחר כך. עכשיו תאזינו שוב.

"לא כאן, לא שם" (מתוך האלבום "בכל הדרכים", מילים ולחן: אמיר אטיאס)

מכירים את מערכת היחסים הזאת שמתחילה כהבטחה גדולה ומהר מאוד הופכת לסיוט עלי אדמות? מילא זה, מכירים כמה קשה להתעורר מהחלום ולסיים את הסיוט? חבל על הזמן. אל תהיו במקום שעושה לכם רע. האמת שהופתענו מהפירגון ששיר רוק כזה הגיע למקום ראשון. מניסיון העבר הרדיו לא פירגן לסוג כזה של שירים שלנו, אבל כנראה שהשיר היה טוב יותר מהאחרים. בקיצור תנו בראש! אין כמו שיר רוק משובח.

"איפה היית" (מתוך האלבום "רני", מילים ולחן: אמיר אטיאס)

השיר נכתב לבתי הבכורה, כיום בת 4.5, כאות אזהרה לגיל ההתבגרות, שמבחינתי התחיל כבר. כשהפכתי לאב נוספו לי תכונות אופי שמעולם לא היו לי, כמו דאגנות, חששנות, הרצון להתביית ולהגן וכל מה שנובע משורש חרדה. ולמי שתהה מיהו רני, אז רני הוא אדם מלאך, שהיה לי כאח עד שנקטף בטרם עת והשאיר אותנו המומים, ולעולם יהיה לשבר בנפשה של אישתי שאיבדה לא רק אח גדול אלא גם נפש תאומה. נשאר רק להודות על הזמן המשותף שהיה לנו יחד.

השיר זכה לביצוע מחודש, דואט עם הזמרת יסמין לוי, וייצא באלבום האוסף הממשמש ובא בימים אלה. זכינו לשתף פעולה עם זמרת יוצרת שבמשך שנים רציתי לפגוש ולו רק כדי לומר לה שהיא השראה אדירה. כמה כיף לנו. שוב תודה יסמין! את מעל לכל בן אדם יפה עם נשמה ענקית.

"איך אני רוצה" (מתוך האלבום "רני", מילים : איתי שיף, לחן: אמיר אטיאס)

לפני בערך ארבע שנים קניתי אפקט חדש לגיטרה. כשהגעתי הביתה הדבר היחיד שרציתי לעשות היה לנגן עליו. וזה מה שעשיתי. תוך דקות ספורות עלתה לה המנגינה שמובילה את השיר, זה פשוט נשמע מעולה עם האפקט.

אחר כך האפקט נעלם אבל המנגינה נשארה. במשך למעלה משנה שיניתי את מילות השיר אולי עשרים פעמים - כל פעם נמשכתי למקום אחר עם הטקסט. זמן קצר לפני סיום הקלטות האלבום הרביעי, סוף סוף נסגרתי על הטקסט, שמבחינתי יושב הכי נכון על הרגש של השיר. אם אני צריך להגדיר את השיר ברגש מסוים, אלך על תקווה. לא משנה מה יהיה, תמיד אפשר אחרת.

הופעות קרובות

19.5 זאפה ת"א
23.5 חמש על עשר ב"ש
26.5 זאפה ירושלים
31.5 אוסוולדו – קיבוץ ברור חיל
2.6 בית המרזח – רמת ישי
9.6 גריי - יהוד
22.6 זאפה הרצליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully