וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכודת דבש: "תופסת" היא סרט עוקץ שנקלע לעולמה של שונדה ריימס

29.3.2016 / 6:46

הסדרה החדשה של יוצרת "האנטומיה של גריי" ו"סקנדל" עשויה למשוך גם כאלה שניסו ונכוו ממנה בעבר, דרמה שמצליחה להיות גם קלילה ומהנה כיאה לסיפור נוכלים, וגם טיפה יותר רב שכבתית

מתוך "תופסת" ©2016 ABC TV all rights reserved

המסע אל המסך של "תופסת", הסדרה החדשה מבית היוצר של שונדה ריימס, לא היה קל. הפיילוט שלו צולם מחדש עם ליהוקים חדשים ששינו את הכיוון של הסדרה, בכללם פיטר קראוזה ("עמוק באדמה", "הורים במשרה מלאה") שגויס לתפקיד הגברי הראשי. יוצרת הסדרה ג'ניפר שור עזבה אותה מפאת חילוקי דעות יצירתיים עם ריימס ועם רשת ABC, ומקורות המקורבים להפקה מספרים שהטון שלה היה שונה בתכלית מהתוצאה הסופית, עליו אחראי אלן היינברג, שיודע היטב מה מצופה ממנו במסגרת הזו - הוא שימש ככותב ומפיק ב"האנטומיה של גריי" ו"סקנדל" של אותה שונדה ריימס ושינה את כיוון הסדרה מהקצה אל הקצה.

היצירה החדשה היא מעין סרט עוקץ שנקלע לעולמות שונדה. היא עוקבת אחרי אליס ווהן, המנהלת יחד עם שותפה משרד חקירות יוקרתי העוזר ללקוחות עשירים ללכוד האקרים ונוכלים המנסים לעקוץ אותם ולהניח את ידיהם על הדולרים שלהם. למרות העובדה שזהו תחום עיסוקה, היא מפספסת מבצע עוקץ כזה שנעשה ממש מתחת לאפה, כזה שפוגע בה אישית, ושמה לה למטרה לצוד וללכוד את האחראי. תפסי אותי אם תוכלי.

תופסת.
צוות אטרקטיבי הכולל - איך לא - האקרית מיומנת להפליא

כבר מהתיאור ניתן לזהות מאפיינים מוכרים של שונדה ריימס, וכמובן גם בסדרה עצמה. אישה קשוחה וחזקה במרכזה (מיריי אינוס בתפקיד חייכני ומאופר השונה בתכלית מתפקידה כלינדן ב"דה קילינג"), כמו גם בחזיתה של חברה שהאנשים רבי העוצמה שוכרים את שירותיה, המונה צוות אטרקטיבי הכולל - איך לא - האקרית מיומנת להפליא. בתווך ישנן סצנות "סקסיות" מסוגננות, שיחות בנות שלפעמים נדמה כאילו תכליתן היא לדחות גברים מצפייה בסדרה, וזרזיפי רומנטיקה מכל סוג לכל אורכה. "גם אם זה לא נמשך לנצח, זה לא אומר שלא מדובר באהבה", אומרת דמות לרעותה כבר בדקה השנייה של פרק הבכורה ומגדירה את העניין הרגשי שבבסיסו.

האמת, זה נעשה טוב. גם עבור כאלה שניסו ונכוו משונדה בעבר, ששיוועו ליותר סבון מטורף ופחות מלודרמה דביקה. בניגוד ליצירות הראשונות של המפיקה נדמה ש"תופסת" מצליחה להיות גם קלילה ומהנה כיאה לסיפור נוכלים, וגם טיפה יותר רב שכבתית מהצפוי; עם אימג'ים שמתכתבים זה עם זה (יצירת האמנות והתצלומים שמופיעים בהמשך) ומשפטים שמהדהדים לדברים עמוקים יותר ("לקחת הכל?" שואלת הבוסית את הנוכל אחרי שמוטט את עולמה של הגיבורה. "לקחתי הכל", הוא עונה).

עוד באותו נושא

תור הזהב של הגילטי פלז'ר זוכה לתנופה מחודשת

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יאוזה. פיטר קראוזה ומיריי אינוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפשר כך להיזכר שלפני שהגיע ל'שונדהלנד' כתב היינברג עבור סדרות מעודנות ומתוחכמות מעט יותר כמו "שולחן לחמישה", "סקס והעיר הגדולה" ו"בנות גילמור", ולטפח תקווה שאולי בכל זאת יכול לצמוח כאן משהו שתמיד ייחלנו לו משונדה - כיף נטול משקל סגולי שאינו מעליב את האינטליגנציה ובלי יותר מדי רגעים מביכים. יחד עם זאת, עדיף לא לבנות על זה יותר מדי. ההיסטוריה מלמדת כי הסדרות של מפיקת העל מועדות עד מהרה כולן להילכד באותו שטאנץ מוכר: מלודרמטי מדי, מופרך מדי, מביך מדי. מי שאהב את הסדרות הקודמות שלה סביר שיאהב גם את זו. מי שלא, יוכל גם הפעם לנטוש בלב שקט כשהסדרה תתחיל לאכזב.


"תופסת" משודרת בימי שני ב-20:45 ב-HOT3 ובסלקום TV, ארבעה ימים אחרי שידורה בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully