וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי לוי על החייל היורה מחברון: "יש לו את כל התמיכה בעולם. אני מגבה אותו"

30.3.2016 / 12:37

הופעתו של ישי לוי, בה תמך בחייל שירה למוות במחבל בחברון ואמר את שמו שנאסר לפרסום, הועברה בשידור חי ברשת ג' והקלטתה עלתה לאתר התחנה, מבלי ששם החייל יוסר. מנהל רשת ג': "זה מטריד אותי". ישי לוי: "לא צריך לשפוך את דם החייל לפני המשפט"

צילום: באדיבות בצלם, עריכה: גדי וינסטוק

ישי לוי, אחד הזמרים הוותיקים והמוערכים ביותר בז'אנר הים תיכוני, הביע אמש (שלישי) תמיכה בחייל שירה למוות במחבל הפלסטיני בחברון. לוי הביע את התמיכה ואף ציין את שם החייל שנאסר לפרסום בעת הופעה שהתקיימה במועדון ביהוד, והועברה בשידור חי ברשת ג', לרגל הוצאת אלבומו החדש "עכשיו הוא חול". לאחר שני השירים הראשונים אמר לוי לקהל: "לפני הכל, קהל נכבד, אני רוצה להביע תמיכה בחייל (בשלב זה ישי לוי אומר את שמו – ש.ב), זה ממני וזה מהנגנים שלי, ואני מאמין שאני יכול להגיד גם בשם הקהל שלי, שזה עובר עכשיו ברדיו, את כל התמיכה שבעולם אני מגבה אותו". רבים בקהל הגיבו בתשואות, אולם נשמעו גם ביקורות על אמירתו.

לאחר השידור החי, עלתה באתר קול ישראל הקלטת הופעתו של ישי לוי, מבלי שהושמט ממנה אמירת שם החייל, שכאמור נאסרה. "זה מטריד אותי לא פחות ממה שזה מטריד אותך", אמר לוואלה! תרבות משה מורד מנהל רשת ג', "נבדוק את זה, ונדאג שההקלטה תרד מהאתר". בכיר אחר בקול ישראל אמר: "זאת היתה אמירה לא ראויה מצד ישי לוי. אני רואה בעיה בזה, כי האמירה שלו לא קשורה להופעה". תגובתה הרשמית של קול ישראל: "הנושא בבדיקה".

בנוסף, אשה שנכחה בהופעה כתבה בפייסבוק שלה בעת המופע: "אני בהופעה עכשיו של אמן שאני אוהבת. אז מה שקרה הוא שהוא הביע עכשיו תמיכה בחייל שירה במחבל השוכב. הקהל הריע. שידור חי ברשת ג'. בניגוד להרגלי, בסרטון הזה אני צפיתי כמה וכמה פעמים. אז בקיצור אני עצובה".

"אמרתי שלפני שאני מתחיל את ההופעה שלי אני רואה להביע תמיכה בחייל", אומר ישי לוי לוואלה! תרבות, "אמרתי את השם שלו, הקהל שאג שאגות".

- אמרת את שם החייל בעוד שלא הותר פרסום שמו.

"מה זה אסור להגיד?!"

ישי לוי, פסטיבל הפסנתר. נמרוד סונדרס
"היה עליי לחץ מהסביבה שלי, להגיד את זה". ישי לוי/נמרוד סונדרס

"בגלל שזה נושא שנוי במחלוקת אני מביע בו תמיכה. תאר לך שאם היה לחרא הזה ששכב שם, סליחה על המילה, אם היה לו שם איזה כפתור או משהו שהוא מתפוצץ עליהם שם, מה היה קורה? על זה הם לא מדברים".

- לתחקיר המבצעי הגיעו עדויות כי החייל היורה אמר ש"צריך להרוג" את המחבל שדקר את חברם, עוד בטרם ירה בראשו.

"אה, אוקיי... טוב, אני לא ידעתי את זה. אבל... עדיין לא צריך לשפוך לו את הדם לפני המשפט. בכל זאת זה חייל ששומר עלינו ונתן את הגוף שלו בשביל המדינה. אז בסדר, אז ירה. כבר לשפוך אותו? אתה מבין? אני לא מצדיק את מה שהוא עשה, שלא יהיו אי הבנות".

- ברגע שאתה תומך בו, זה נשמע כשאתה כן מצדיק את מה שהוא עשה.

"תשמע, אני לא יודע מה הייתי עושה במקומו, אבל זה מפחיד, אתה לא יודע מה יבוא לך היום. הוא יכול להיות שרוע על הרצפה. עובדה, אחרי שהוא ירה בו הוא עוד הזיז את היד"

- בסרטונים אחרים שפורסמו מהתקרית, נראה חייל אחר הופך ברגלו את גופת המחבל הראשון, שמת במקום, כנראה כדי לוודא שאין עליו חגורת נפץ, מה שעשויי להעיד שנשללה האפשרות שהגופות ממולכדות.

"אני לא מאמין. אני לא מאמין כי אני ראיתי את הסרט בטלוויזיה".

עוד באותו נושא

השר יעלון על הירי בחברון: "חייל שסרח ולא גיבור. רוצים צבא מתבהם?"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך תקרית הירי בחברון/מערכת וואלה!, צילום מסך

- על פי התחקיר המבצעי שהתקיים בפיקוד המרכז התברר שהחייל ירה למוות במחבל הפצוע 11 דקות אחרי שזה נוטרל בירי הראשון, מה שמעלה סימני שאלה לגבי תחושת הסכנה שחש לדבריו החייל היורה.

"אז אה... זה כבר שנוי במחלוקת. אם הדברים האלה ככה, אז זה באמת מצריך חקירה יסודית. אם הדברים שאתה אומר לי נכונים, זה חמור מאוד... אפשר להגיד שהלכתי עם העדר. אני הבנתי שהוא בסך הכל וידא הריגה. לא ידעתי שזה 11 דקות אחרי זה, ולא ידעתי שהוא אמר מי שבא לפגוע בחבר שלי, מגיע לו למות. לא שמעתי על הדברים האלה".

- האם ראוי להביע דעה בנושא טעון זה ולומר שם אסור לפרסום בעת שידור חי של הופעה ברשת ג', תחנת שידור ממלכתית?

"תקשיב, היה עליי לחץ מהסביבה שלי, 'אתה חייב, אתה חייב, אתה חייב'. כי גם אם הוא עשה דבר אל נכון, אז מוקדם מאוד שפכו את דמו. וזה מה שגורם לנו לרחם עליו. הוא שמר עלינו והוא מובל באזיקים. אני הו?בלתי באזיקים פעם, זו השפלה הכי גדולה שיש בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully