וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומד על צוק: ריאיון עם סקוט קליפטון, כוכב "היפים והאמיצים"

3.5.2016 / 6:41

סקוט קליפטון עומד בשנים האחרונות בקדמת העלילות השונות של "היפים והאמיצים". בריאיון טלפוני מיוחד לרגל עלילה מטורפת במיוחד הוא מספר מה הוא אוהב בסבונייה, מגלה שהוא מופתע מהיעדר תגובות שליליות קיצוניות ובוחר אהובה פיקטיבית. זהירות - ספוילרים

יח"צ - חד פעמי

השיחה עם סקוט קליפטון, שמגלם את ליאם ספנסר ב"היפים והאמיצים", נמשכה יותר זמן מאורך פרק ממוצע של אופרת הסבון ובכלל לא בטוח שזה דבר טוב. קליפטון מתייחס לעובדה שפרק ממוצע ב"היפים והאמיצים" נמשך כ-19 דקות בלבד כאחת הסיבות שגורמות לאנשים לצפות בסבונייה. "אני מכיר הרבה אנשים שלא צופים באופרות סבון אבל בגלל אורך התוכנית הם צופים ב'היפים והאמיצים'. קל מאוד להיסחף. הדרך בה התסריטאים כותבים את התוכנית, מאפשרת לא לצפות בה במשך כמה שבועות ואז לצפות בפרק אחד ולהבין מה קורה", הוא מספר.

מה עוד אתה אוהב בסדרה?

"יש הרבה דברים שאני אוהב. אני יכול לענות על זה גם כצופה וגם כמישהו שעובד בתוכנית. כמישהו שעובד בתוכנית, בארה"ב נותרו רק 4 אופרות סבון ("היפים והאמיצים", "בית חולים ג'נרל", "ימי חיינו" ו"צעירים חסרי מנוח", א"ק). 'היפים והאמיצים' היא הסבונייה היחידה שלא בבעלות תאגיד, היא בבעלות משפחתית. מאוד קטנה ואינטימית, אתה מכיר את הבוס. יש אווירה רגועה יותר, משהו פחות פורמלי. זו אחת מסביבות העבודה היותר רגועות שעבדתי בהן. כצופה, אני ממש מעריך שהיא נמשכת, עם פרסומות, חצי שעה ולא נחשבת למחויבות ארוכה".

ציינת אופרות סבון אחרות. למרות שב"היפים והאמיצים" אין מעצבי אופנה גאים, היא יותר ריאליסטית מאחרות. אתה נהנה לעבוד באופרת סבון יותר מציאותית או באחרות?

"זו נקודה טובה. (צוחק) באמת אין מעצבים גאים בסדרה, צריכים להיות מעצבים גאים בסדרה. אני נהנה משני הסוגים. באופרות סבון אחרות יש מאפיונרים למשל, ויש כלי נשק. אני גבר, אני נהנה מכלי נשק. ב'היפים והאמיצים' היה רק אקדח אחד בשנים האחרונות ולא השתמשנו בו. זו אופרת הסבון היחידה שמתרחשת בעיר אמיתית עם רחובות אמיתיים. אני אוהב שהיא עוסקת במערכות יחסים ובנושאים הקטנים. אתה לא צריך אקדחים ומאפיונרים כדי להגיע לשיאים יצירתיים ו'היפים והאמיצים' מאמינה בזה. הרבה סדרות לא מאמינות בזה".

סקוט קליפטון. Gilles Toucas,
סקוט קליפטון/Gilles Toucas

אתה זוכר את האדם הראשון שפגשת בסט הצילומים?

"זה לא היה בסט הצילומים אבל זו היתה ג'קלין מקינס ווד (סטפי פורסטר, א"ק). לפני ששכרו אותי, הייתי צריך לעבור אודישן ולהתנשק איתה".

אז בעצם ליאם בגד בהופ עוד לפני שפגש אותה.

"אני יודע! בגלל זה, כשהגעתי לסדרה, חשבתי שתהיה לי עלילה עם סטפי, כי התנשקתי איתה. ובאותו הזמן ג'קי נעדרה כי שיחקה ב'יעד סופי 5'. והעלילה שלי היתה עם קים מטולה (הופ, א"ק)"
.
מדהים, זוג האוהבים הטרגי הוא ליאם וסטפי ולא ליאם והופ.

"בדיוק".

בשנה שעברה, כששוחחתי עם ת'ורסטן קיי, שאלתי אותו למה דמויות בסדרה לא משוחחות אחת עם השנייה. זה יחסוך כל כך הרבה בעיות. כולם מסתובבים שם וממלמלים "אני מניח שהיא בוגדת בי אבל לא אשאל אותה".

"אשתי, שצופה איתי בטלוויזיה לפעמים, אומרת שהיא שונאת את זה שאף אחד לא רוצה לשאול או להסביר שום דבר. 'זה מתסכל!' היא אומרת. אני מבין את התסכול אבל זה מוביל לכל העימותים ולכל המריבות לאחר מכן. כמובן שככה החיים האמיתיים לא עובדים, לפחות לא במערכות יחסים מתפקדות".

הופתעת שהדמות שלך, עד כה, לא זווגה עם ברוק? בכל זאת, עברו שש שנים.

"אני יודע! האם אני היחיד? אני לא בטוח למה זה קרה. זה יכול להיות מצחיק אבל בשלב הזה לברוק יש מספיק מחזרים גברים וליאם לא ברשימה. ברוק היא אישה עם טעם בוגר וליאם צריך להמתין עוד כמה שנים לפני שיתמודד עם 'הברוק'".

seperator

סקוט קליפטון נולד ב-1981. קריירת המשחק שלו בעולם הסבון הושקה עם הצטרפותו ל"בית חולים ג'נרל" בשנת 2003. בשנת 2009 שיחק ב"לחיות את החיים" והחל משנת 2010 הוא מגלם את דמותו של ליאם ספנסר ב"היפים והאמיצים". בנוסף לקריירת המשחק, קליפטון ידוע כאתאיסט וכאדם שאוחז בדעות ליברליות. קליפטון מביע את עמדותיו בטוויטר וביוטיוב ולא מהסס לצאת נגד פוליטיקאים ונגד נושאים שעומדים על סדר היום בארה"ב.

אתה מקבל תגובות שליליות מהבעת עמדותיך הפוליטיות והדתיות בטוויטר וברשתות החברתיות?

"זו שאלה טובה. למען האמת, אני יותר מופתע מזה שאני לא מקבל תגובות שליליות נוקשות יותר. אני מאמין בחופש הביטוי, בדיון ובמחלוקות. אני מצפה שיותר אנשים יהיו מעוצבנים או יאיימו או יכתבו מכתבים להפקה. אבל יש מעט אנשים כאלה. אנשים שמאיימים לאנפל בטוויטר זה בסדר. החשש הגדול הוא שאצור מחלוקת כה גדולה עד שאאבד את משרתי אבל זה לא קרה. תמיד ניסיתי להפריד בין שני העולמות – המקצועי והאישי - אבל עכשיו בסדרה כולם מכירים את דעותיי ואת עמדותיי".

אז למה זה שונה ממה שקרה לפטרישה מוצ'רי שהתבטאה נגד הקהילה הגאה ופוטרה מ"לחיות את החיים" ב-2009?

"יש הבדל בין להגיד משהו מעורר מחלוקת ולהיות בצד הנכון של ההיסטוריה ובין להגיד משהו מעורר מחלוקת ולהיות בצד הלא נכון של ההיסטוריה. לא כל הדעות שוות. הבעיה מתחילה כשמישהו נפגע ומישהו מדוכא. אף אחד לא נפגע כשמישהו מתבטא בעד הקהילה הגאה אבל אנשים נפגעים כשמישהו מדבר נגדה. זה משנה משהו בחיים וזו לא רק דעה בשלב הזה. זה כבר לא עניין של חופש ביטוי. מבחינה עסקית, אני מבין חברה שנאלצת להגן על המותג והם לא רוצים שמישהו שמקדם נזק ופגיעה ייצג אותם".

בוא נדבר על ליאם וקווין. אולי הסיפור הכי מעניין של השנה. ממש בקרוב תשודר העלילה שבה קווין כולאת את ליאם וגורמת לו לחשוב שהוא בעלה. אהבתי את הקטע של התלבושות. כשליאם, שאיבד את הזכרון כמובן, החל את הקשר הרומנטי הפיקטיבי עם קווין הוא לבש לבן ונהיה כהה יותר ויותר ככל שהזמן עבר.

"זה מעניין. אולי זה צירוף מקרים לגבי ליאם. אבל מה שלא צירוף מקרים זה מה שקווין לובשת. לצערי, אני יכול לספר לך שליאם לא עובר לשחור. זה לא שקווין מושכת את ליאם לצד האפל אלא שליאם מושך אותה לצד המואר".

היפים והאמיצים.
סקוט קליפטון ורינה סופר כליאם ספנסר וקווין פולר

זוהי לא הפעם הראשונה שאתה מגלם דמות שסובלת ממאמי אישיוז…

"למען האמת, ליאם לא סובל ממאמי אישיוז. יש לו דאדי אישיוז ותסביך נטישה. לא ברור ממי זה נובע אבל לכן הוא נצמד לנשים בחייו. הוא רוצה לרצות את כולם ולהציל את כולם כפי שלא עשה עם אמו אבל מאכזב את כולם כי הוא לא מצליח להציל את כולם. הסיבה שלדעתי זה לא מאמי אישיוז היא כי הוא לא מתייחס לדמויות הנשיות בחייו כדמויות אימהיות. עם קווין למשל, הוא אפילו לא מתייחס לפער הגילאים. אולי מהצד של קווין יש תסביך בן".

מה יקרה אם קווין תיכנס להיריון מליאם, המוח שלי מתפוצץ, אני רוצה להגיד: וואייט יהיה הדוד של אחיו?

"אנחנו צוחקים על זה כל הזמן בסט הצילומים. אם קווין תיכנס להיריון, למעשה, זה יהיה כמו היחסים של רידג' וברוק וריק. ברוק היא האמא של ריק אבל ריק וברוק, רגע, זה מצחיק, אתה מנסה להסביר אופרות סבון לאנשים ומסתבך".

כשחקן שזכה בעבר באמי, מה שני הסנט שלך לגבי זה שקרלה מוסלי, שמגלמת באופן יוצא מהכלל את מאיה הטרנסג'נדרית, לא קיבלה אפילו מועמדות לפרס השנה?

"ניסיתי להתייחס לנושא בעבר. אין יותר מדי מה להגיד חוץ מלהודות שקרלה נשדדה. אני לא רוצה להאשים אף אחד או לקרוא למצביעים משוגעים. אני חושב שהמצביעים טעו אבל אין לי יותר מדי מה להוסיף חוץ מזה. זו תעלומה בעיניי איך היא לא קיבלה מועמדות על משחקה בעלילה".

ולסיום: משחק זריז - את מי היית מנשק, עם מי היית מתחתן ואת מי היית הורג מבין הופ, סטפי וקווין.

"מנשק? יש לנו גרסה אחרת לזה בארה"ב (צוחק). אבחר כסקוט ולא כליאם - אתחתן עם סטפי, אתנשק עם הופ ואהרוג את קווין. וואו, זה היה ממש קשה".

עוד באותו נושא

מה שיש בקנקן: ריאיון עם קרלה מוזלי, כוכבת "היפים והאמיצים"

לכתבה המלאה
seperator

"היפים והאמיצים" משודרת בימי א'-ה' בערוץ CBS דרמה ב-HOT וב-yes.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully