וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגאל בשן: "פרס מפעל חיים עושה לי חשק לפתוח עוד מפעל"

4.4.2016 / 22:30

בטקס פרסי אקו"ם שנערך הערב (שני) הוענקו פרסים לזוכי שנת 2016, בכללם פרסי מפעל חיים ליגאל בשן ואהובה עוזרי, במעמד שרת התרבות מירי רגב

יגאל בשן, אקו"ם 2016. נועה פרייס, מערכת וואלה!
לאן השיר לקח אותו. יגאל בשן/מערכת וואלה!, נועה פרייס

"פרס מפעל חיים עושה לי חשק לפתוח עוד מפעל", כך אמר הערב (שני) הזמר והמלחין יגאל בשן בטקס אקו"ם. הענקת הפרס לבשן, שעבר שנתיים קשות ואושפז במהלכן בבית החולים, היתה אחד מהאירועים המרגשים שנרשמו במהלך הטקס, כשהקהל נעמד על הרגליים והריע לו. טמירה ירדני הגישה את הפרס לבשן וציינה כי היוצר הוציא 39 אלבומים במהלך הקריירה שלו.

"כשאתה כותב שיר אתה לא יודע לאן הוא ייקח אותך", אמר בשן. "השירים הביאו אותי לכאן הערב. מפעל חיים זה לא פרס- זו הצהרת הון. מסכמים אותך מכל הכיוונים ואומרים 'תנוח, תיהנה, המפעל יסתדר בלעדיך'. אני רוצה להודות לכל השירים שהפגישו אותי עם כל האנשים השונים בחיי, ואני כי רוצה להודות לשיר הכי יפה וחשוב שכתבתי עד היום - המשפחה היקרה שלי".

אהובה עוזרי, אקו"ם 2016. נועה פרייס, מערכת וואלה!
אהובה עוזרי בפעולה/מערכת וואלה!, נועה פרייס

את הטקס פתחה שרת התרבות מירי רגב, ובתחילתו אמרה כי "הערב יעלו אמנים שמייצגים את כל הזמר העברי. מצד אחד אהובה עוזרי, שיש שיגידו שתרמה למהפכת הזמר המזרחי - ואני אומרת שאת עשית מהפכה בזמר העברי. המהפכה הזאת, שאת אהובה תרמת לה רבות, מתרחשת מול עינינו, ואני מתכוונת להמשיך אותה באופן אישי. מצד שני יש לנו את יגאל בשן הנפלא. ממוצא תימני, יש להזכיר, שעשה את הפסקול של החיים של כולנו עם שירי ה'הופה היי' ושאר השירים המופלאים שלו. ביניהם יש לנו את נורית הירש ומיכל חזון".

"אני גאה שפרס אקו"ם מעניק במה ראויה גם לקולות שהודרו בעבר", הוסיפה השרה רגב. "אמשיך לפעול שהקולות השונים יושמעו ואפעל להסדרת זכויות היוצרים לכולם. דאגתי להכפיל מימון לקרן אמנים במצוקה, שיגדיל את מספר הנתמכים ואת גודל התמיכות".

נורית הירש קיבלה אף היא פרס על מפעל חיים, במקרה הזה בקטגוריית של מוזיקה לילדים ונוער. את הפרס היא חלקה עם מיכל חזון. "הפרס הזה נורא יקר לי", אמרה הירש. "הכי חשוב לי בעולם זה לכתוב מוזיקה ושירים לילדים. זה הכיף הכי גדול שלי".

רגב העניקה את פרס מפעל חיים לעוזרי, שאמרה: "אני מעריצה את רגב מאוד מאוד. אני רוצה לומר לכם, לקבל את הפרס - מה זה עושה לי? זה נותן לי עוד כמה שנים לחיות. אני רוצה להודות לקהל הנכבד, שאתם איתי, ואני רוצה להודות למשפחה שלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אהובה עוזרי, אקו"ם 2016. נועה פרייס, מערכת וואלה!
אהבה. מירי רגב ואהובה עוזרי/מערכת וואלה!, נועה פרייס

רשימת הזוכים המלאה

פרס מפעל חיים: אהובה עוזרי ויגאל בשן

פרס ע"ש לוין קיפניס לתרומה מיוחדת בתחום היצירה לילדים: נורית הירש ומיכל חזון.

פרס ע"ש משה וילנסקי לשיר השנה: "דרך השלום". מילים ולחן - אבי אוחיון, עיבוד - יעקב למאי, ביצוע - פאר טסי.

פרס ע"ש סשה ארגוב על הישג השנה: המלחין שמעון בוסקילה על האלבום "למה לי".

פרס ע"ש עוזי חיטמן על הישג השנה לאלבום: "ואם פרידה" של דיקלה (שתחלוק את הפרס עם היוצר עידו אוחיון, השותף לאלבום).

פרס ע"ש ענבל פרלמוטר לתגלית השנה: נצ'י נצ'.

פרס ע"ש יוסי בנאי על הישג השנה: המחברים טונה (איתי זבולון) וניר דנן על האלבום "גם זה יעבור".

פרס ע"ש יאיר רוזנבלום להישג השנה: המעבד דני (פילוני) קרק.

פרסי עידוד היצירה, המיועדים לתמיכה בהפקת אלבומים ליוצרים, מוענקים השנה לשלומי ברכה, למלחינה ענת מלמוד ולמחבר רמי לב. פרסים מיוחדים מטעם דירקטוריון אקו"ם מוענקים לגברי מזור על תרומתו לקידום היצירה והיוצרים הישראלים, ולמהנדס הסאונד יעקב מורנו על פועלו לקידום המוזיקה הישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully