וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת התרבות: "אקים ועדה שתבחן את הגדרת הבימה כתיאטרון לאומי"

4.4.2016 / 18:50

מעמדו של הבימה כתיאטרון הלאומי של ישראל ייבחן מחדש על ידי ועדה שתוקם על ידי שרת התרבות מירי רגב, כך נמסר הערב בהודעה רשמית של המשרד, בהתבסס על בדיקת מבקר המדינה. ממשרד המבקר נמסר כי מסקנות הבדיקה יתפרסמו רק במאי

מירי רגב ופעילי ליכוד באירוע הרמ כוסית לכבוד פסח. יותם רונן
מסמנת את התיאטרון הלאומי. מירי רגב/יותם רונן

שרת התרבות מירי רגב הודיעה הערב (שני) על החלטתה להקים ועדה שתבחן מחדש את הגדרתו של תיאטרון הבימה כתיאטרון לאומי. בהודעה רשמית מטעם משרד התרבות נמסר כי הקמת הוועדה נעשתה בעקבות דוח מבקר המדינה, שבחן את תיאטרון הבימה.

הוועדה, בראשות יו"ר המועצה לתרבות ואמנות יגאל עמדי, תבחן את ההגדרות והמשמעות של תיאטרון לאומי ותביא את המלצותיה בפני השרה. על פי הודעת המשרד, בוועדה יהיו חברים אנשי ציבור מתחום התיאטרון, האקדמיה וגורמים משפטיים בתוך משרד התרבות מתחום התיאטרון והתקציבים.

בתגובה לפניית וואלה! תרבות נמסר ממשרד מבקר המדינה כי הבדיקה בעניינו של הבימה הינה בדיקה שגרתית, מאחר ומדובר בגוף מבוקר באופן קבוע. בנוסף, נמסר כי מסקנות הדו"ח בעניין הבימה יתפרסמו רק בחודש מאי.

יש לציין כי בחודשים האחרונים העבירה רגב ביקורת רבה על התנהלות התיאטראות בישראל. לאחר הסכסוך הממושך עם תיאטרון אלמידאן, סיפרה בריאיון ל"ידיעות אחרונות" כי בכוונתה לבחון את הגבלת כהונת מנהלי התיאטראות בישראל, וכן למזג בין תיאטרון הבימה לתיאטרון הקאמרי.

מוקדם יותר היום פורסם כי המנהל האמנותי הוותיק של התיאטרון, אילן רונן, יעזוב את תפקידו בחודש אוגוסט לאחר 12 שנים. בשלב זה לא ידוע אם קיים קשר בין החלטתו של רונן והבדיקה בעניין התיאטרון.

תגובה תיאטרון הבימה טרם הגיעה בשעת פרסום הכתבה. מספר שחקנים בכירים בשורות התיאטרון אליהם פנינו, ביקשו שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully