וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי מסיקה, קרולינה, רביד כחלני ושי צברי יפתחו את פסטיבל ישראל 2016

7.4.2016 / 14:00

פסטיבל ישראל מציין השנה 55 שנים לקיומו ויתרחש בין 24 במאי ל-11 ביוני. במסגרתו יגיעו לארץ הבמאי הצרפתי פיליפ קן ובמאי התיאטרון הסיני וואנג צ'ונג. את הפסטיבל יפתח ערב מחווה לזכרה של שושנה דמארי

יח"צ - חד פעמי

פסטיבל ישראל ה-55 יתקיים השנה בין ה-24 במאי ל-11 ביוני ברחבי ירושלים. בנוסף לפרפורמרים ויוצרים מקומיים יתארחו בפסטיבל מופעים מבלגיה, איטליה, אוסטריה, פורטוגל צרפת וסין. .

את הפסטיבל יפתח מופע המחווה "מה אומרות עיניך" לזמרת המנוחה שושנה דמארי במלאות עשור למותה, שיתקיים בכיכר ספרא בהשתתפות מירי מסיקה, קרולינה, רביד כחלני ושי צברי וההרכב אקו וטיטו. את המופע יצר, המפיק והמנהל אמנותי חיים שמש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מופע הפתיחה של פסטיבל ישראל מימין עם כיוון השעון: רביד כחלני/מערכת וואלה!, צילום מסך
הקליק, אני לא בפסקול. זיו רבינוביץ',
בצוללת הצהובה תיערך מחווה ללהקת הקליק/זיו רבינוביץ'

מופעי מוזיקה נוספים שיעלו בפסטיבל: דודו טסה והכוויתים יארחו את יהודית רביץ ומירה עוואד על ראש מגדל הפעמונים של ימק"א בגובה 45 מ'. בצוללת הצהובה יערוך הפסטיבל מחווה ללהקת "הקליק" עם חמישה הרכבי אינדי עכשוויים שהושפעו מהקליק: ועדת חריגים, המסך הלבן, I Was A Bastard, אביב מארק והנצח והילה רוח. בשיתוף עם מועדון הזאפה תתקיים סדרת המופעים "שוברים שורות", בהם יפגשו שלושה משוררים ויוצרים מתחומי המוזיקה והקומדיה בישראל: בהשתתפולת אנסמבל ציפורלה ורוני סומק, הזמרת דיקלה והמשוררת חביבה פדיה ושלומי שבן והמשורר דורי מנור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אהרון אפלפלד אשר ספרו "סיפור חיים" משולב ביצירה "האודיסיאה" שתעלה בפסטיבל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחום המוזיקה הקלאסית: תזמורת "ארמון בזמן" באמצעות 24 נגנים ומחשב תבצע את היצירה "השבת", שנוצרה על ידי שלו נאמן והמנצח מתן דסקל, בהשראת "ספר השבת" של הרב אברהם יהושוע השל. המנצח האמריקאי מור סידלין יעלה את הקונצרט המוזיקלי-תיאטרלי "שעות של חופש: סיפורם של מלחיני טרזיינשטט". האקדמיה למוזיקה בירושלים והתזמורת הסימפונית ירושלים ייפגשו במופע "ממזרח עד מערב". איתן גלוברזון ינצח על יצירות מוכרות כ"שחרזאדה" מאת רימסקי קורסקוב, "הבריחה מההרמון" מאת מוצארט לצד שירים של שושנה דמארי ופיירוז בעיבודים חדשים השאובים מן המסורות הללו.

גם השנה יתקיימו שלושה סופי שבוע של קונצרטים של מוזיקה קלאסית. יוצגו שתי סדרות: הפסנתר הסימפוני – מבחר של יצירות סימפוניות שנכתבו גם לפסנתר, וסדרת הקונצ'רטי מאת באך בביצוע פסנתרנים צעירים. הצ'לנית הבינלאומית סוניה וידר- אתרטון והסופר אהרון אפלפלד ישתפו פעולה ביצירה "אודיסיאה", המורכבת מ-13 פרקים מוזיקליים המבוססים על מוזיקה מאת באך, פרוקופייב, אנדרה היידו,וכן שירים מסוריה, מצרים וביזאנט וקטעים מספרו של אפלפד "סיפור חיים".

פסטיבל ישראל. Wonge Bergmann,
מתוך "הר האולימפוס"/Wonge Bergmann

הצגות תיאטרון שיועלו בפסטיבל: היוצר הבלגי יאן פאבר ו-27 שחקנים יעלו את הפקת התיאטרון "הר אולימפוס" למשך 24 שעות ברציפות. הבמאי הצרפתי פיליפ קן יעלה את ההצגה "המלנכוליה של הדרקונים" על חבורת רוקרים מזדקנים. מסין תגיע "סופת רעמים 2.0" של הבמאי וואנג צ'ונג, סיפור דעיכתה של משפחה עשירה ורוויה בסודות אפלים, במסגרתו יצולמו הבמה והקהל. הבמאי יונתן לוי והמוזיקאי נועם ענבר יעלו את ההצגה "נפילים" על הקשר בין מנחם בגין (בגילומו של מנכ"ל תיאטרון הקאמרי נעם סמל) ובר רפאלי (אותה תגלם סמדר יערון).

במסגרת הסדרה "מרכז הבמה", בעונתה השביעית בניהולה האמנותי של אורי אגוז, יעלו השנה בבכורה שש מונודרמות; "גו סטרייט"- מאת ובביצוע אורי פנירי בבימויו של ציון אשכנזי; "השם המפורש"- בימוי ועיבוד של רון גואטה בהשתתפות השחקן רפי קלמר; "למקרה שלא אהיה בסביבה" - מאת יעל שמחה פזואלו בעיבוד ובימוי של אביגיל גרץ; "דו"צ" – עם רגל אחת בשמיים, מאת ובבימויו של אדם יכין עם השחקן גדי וייסמן; האודישן - מאת לנה פוגסוב ובהשתתפותה ובבימוי רני בלייר; "דו"ח התקדמות"- עיבוד בימתי חדש לסיפור הקצר "פרחים לאלג'רנון". הפסטיבל יזם העלאה מחודשת של המיצג "באה מנוחה ליגע" של היוצרת עדינה בר-און. נאוה פרנקל תעלה את הפקת המקור "Learning Songs" העוסקת במוזיקאי האמריקאי לואיס הרדין.

פסטיבל ישראל. Andrea Salzmann,
More than Naked/Andrea Salzmann

מופעי המחול בפסטיבל כוללים את המופע של הכוריאוגרפית דוריס אוליך "יותר מעירום". בהשתתפותם של 12 רקדנים עירומים על הבמה. מפורטוגל מגיעה היוצרת מרלן מונטרו פריטאס עם "על שנהב ובשר - גם פסלים סובלים" ויוצרת פסלי אדם על הבמה. הכוריאוגרף האיטלקי אלסנדרו שרוני, יגיע עם היצירה "פולק-ס – האם עדיין תאהב אותי מחר?", המשלב מוזיקה מהעת הרומנטית עם היפ הופ. צמד הדי ג'ייז ססיליה בנגולה ופרנסואה שניו, עם המופע "ילידי האלטרנטיב אומרים כן לעוד הגזמה- טוורק".

שירילי דשא. ניב אהרונסון
שירילי דשא מביימת קונצרט המבוסס על הספר "לילה בלי ירח"/ניב אהרונסון

בפסטיבל יתקיימו גם מופעים לילדים: "מרק התזמורת", מופע דו- לשוני בעברית וערבית לכל המשפחה בביצוע הסינפונייטה הישראלית באר שבע למוסיקה של אורי אבנר, בניצוחה של קרין בן יוסף ובימוי של חנוך רעים. הקונצרט השני בבימויה של שירילי דשא למוסיקה של משה זורמן, מבוסס על הספר "לילה בלי ירח" מאת שירה גפן ואתגר קרת, ומשתתפים בו מקהלת העפרוני הצעירה בניצוחה של שלי ברלינסקי.

תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית בניצוחו ובימויו של דני ארליך תבצע מחווה של המלחין רון ויידברג ל"פטר והזאב" של פרוקופייב. אנסמבל "ענבלים" יבצע את היצירה "פעמוני הלב" בהשראת סיפורו של שלמה אבס, ובעיבוד לחרוזים של אפרים סידון ומוסיקה של רפי קדישזון. בתחום המחול-פרפורמנס יעלה מופע המחול החוויתי לילדים "נון טרופו או בית ספר למזג אוויר" שיצר הכוריאוגרף והבמאי גיא גוטמן. בגן החיות התנ"כי תבוצע ורסיה נוספת למופע "פטר והזאב" בביצוע תזמורת הרחוב הירושלמית.

פסטיבל ישראל. באדיבות הגלריה המוראבית בצ'כיה,
יצירה של Saeedi Mehdi מתוך התערוכה אות מאירן/באדיבות הגלריה המוראבית בצ'כיה

עוד ברחבי העיר: בכיכר ציון יוקם מתחם "כיכר העיר" שיארח מדי יום יוצרים ומופיעים שונים ביניהם: פרח אדום, על המקום, ניר חסון, אנסמבל חלוואת, הפורום להסכמה אזרחית, מארק ופרץ אליהו, תזמורת הרחוב הירושלמית, מוריס והאזבסטונים, פרויקט אלקסר ומיכאלה הררי, נינו ביטון ותזמורת המגרב, תיאטרון הקרון, אריק פוטרמן, פרויקט מוסללה ועוד. על חזית הבנין תוקרן עבודת וידאו מאפינג של האמנית נבט יצחק. בלובי התיאטרון, כחצי שעה לפני תחילת המופעים, יתקיים המיצג "באה מנוחה ליגע" של עדינה בראון.

במוזיאון לאמנות האסלאם, יתקיים ערב פתוח לקהל המחבר בין מופעים של אמנים ישראלים לבין התערוכה "אות מאירן", המציגה 60 כרזות שעוצבו ע"י 27 אמנים איראניים. בחללי המוזיאון יתקיימו בנוסף מופעים בהשתתפותם של היוצרים הישראלים: אורית סוכרי (מחול), אנסמבל גולהא בהנחיית מנשה ששון (מוזיקה), צביה מרגליות (ספוקן וורד), קולקטיב המבול (פרפורמנס), כנרת חיה מקס (פרפורמנס) ושלומית יעקב (וידאו). כמו כן יוקרן סרט האנימציה "פרספוליס", העוקב אחר ילדה איראנית על רקע מלחמת איראן-עיראק והמהפכה האסלאמית. ולציון 25 שנים לצוללת הצהובה, יצא הסאבמוביל, אוטו הצוללת- לסיבוב הופעות בשכונות שונות ברחבי העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully