וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופרים אמריקאים בכירים נגד תמיכת ישראל בפסטיבל הספרות הבינלאומי בניו יורק

7.4.2016 / 10:07

יותר מ-100 סופרים, ביניהם זוכי פוליצר, חתומים על מכתב המוחה על תמיכת של ישראל בפסטיבל הספרות הבינלאומי המתקיים בניו יורק. "מצער מאוד שהפסטיבל בחר לקבל חסות מממשלה המונעת זכויות אדם בסיסיות מהפלסטינים", כתבו החתומים על המכתב

אליס ווקר. GettyImages
אליס ווקר/GettyImages

מכתב ועליו חתימותיהם של יותר מ-100 סופרים, ביניהם זוכי פרס פוליצר, קורא לארגון הסופרים האמריקאי לדחות את תמיכתה של שגרירות ישראל בפסטיבל ניו יורק לספרות שיתקיים בין ה-25 באפריל עד ה-1 במאי. כ-3,300 סופרים וכותבים חברים בארגון, שמשתייך לאיגוד הסופרים העולמי (PEN - Poets ,Essayists ,Novelists) המתפרש על פני 100 מדינות בעולם ומחזיק ב-144 מרכזי קריאה. מדי שנה עורך ארגון הספרות האמריקאי את פסטיבל הספרות הבינלאומי בניו יורק המתקיים במשך שבעה ימים, כאשר השנה , כאמור, שגרירות ישראל היא אחת מנותנות החסות לאירוע.

במכתב מוחים החתומים על הכללתה של השגרירות ברשימת התומכים של הפסטיבל, וכנותנת חסות בפאנל בשם "TheNinety Ninutes", בו תשתתף הסופרת הישראלית ממוצא אתיופי דליה ביטאולין-שרמן. "העובדה שהפסטיבל בחר לקבל חסות מהממשלה הישראלית מצערת מאוד, בייחוד לאור העובדה שהיא מעמיקה את המניעה ארוכת השנים של זכויות אדם בסיסיות מהפלסטינים, ומציבה כמטרה לעיתים קרובות עיתונאים וסופרים פלסטיניים".

בין היתר חתומים על המכתב נשיא PEN לשעבר, הסופר ג'יליאן סלובו וסגנית הנשיא הנוכחית קמילה שמסיף; זוכי פרס הפוליצר אליס ווקר, ריצ'רד פורד וג'ונוט דיאס; הסופר הפלסטיני אחמד קטאמש, ששהה שבע שנים במצטבר במעצר מנהלי בישראל ורבים נוספים. מחברת "הצבע ארגמן" אליס ווקר הגיבה לגרדיאן הבריטי ואמרה: "כחברת PEN, אני מעוניינת שהארגון הזה, שאמור לתמוך בזכויותיהם של כותבים, יעמוד על זכויותיהם של כותבים פלסטיניים, חברי אקדמיה וסטודנטים שסובלים תחת השלטון הישראלי המונע מהם את חופש הביטוי. הדבר האחרון ש-PEN צריכה לעשות הוא לתמוך בממשלה שמונעת זכויות אדם בסיסיות מהפלסטינים".

תגובת משרד החוץ טרם התקבלה.

  • עוד באותו נושא:
  • אליס ווקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully