וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכאוס מגיע: כל מה שצריך לדעת לקראת העונה החדשה של "משחקי הכס"

19.4.2016 / 0:28

מה יקרה בפרק הראשון, מה קרה לדאינריז, האם נראה גיבורים חדשים מצטרפים לסיפור השנה, ומה לעזאזל יקרה לג'ון סנואו? כל השאלות הבוערות רגע לפני העונה השישית

צילום מסך

מה יקרה בפרק הראשון של העונה?

למרות המאמצים הכבירים של HBO להסתיר כל פרט שקשור לעונה הקרובה, אנחנו יודעים לא מעט על מה שצפוי לקראת בפרק הבכורה של העונה השישית. שם הפרק "The Red Woman" (האישה האדומה) נראה בתחילה כמו רמז לעיסוק מורחב במליסנדרה (שמככבת בספקולציות המעריצים כמי שתקים את ג'ון סנואו לתחייה). אלא שבעקבות הטריילר שפורסם בשבוע שעבר, כעת נראה שהוא דווקא עשוי להתמקד בכוהנת אדומה אחרת בכיכובה של אניה בוקשטיין.

הקרנת הבכורה העולמית של פרק הבכורה גררה דיווחים על פתיחה חזקה במיוחד. בניגוד לעונות קודמות, נראה שהפעם הסדרה לא מתכוונת לחכות עם התפתחויות דרמטיות להמשך הדרך, ומתכוונת להכות בנו עם אחת כזאת לפחות כבר בהתחלה. על פי חלק מהדיווחים, ההתרחשות הזאת צפויה להתחולל בטירת שחור, שם כזכור גם הסתיימה העונה החמישית בסצנת הרצח (?) ג'ון סנואו. בנוסף, הפרק אמור להסתיים בסצנה שתותיר את המעריצים המומים.

מיהי הכוהנת המסתורית שתגלם אניה בוקשטיין?

קינברה היא כוהנת רבת עוצמה מוולאנטיס, יריבה שווה ביכולותיה לאלו של מליסנדרה. בניגוד למליסנדרה, קינברה תתחיל את דרכה במירין, הרחק ממוקד ההתרחשות ומג'ון סנואו, שריכז אליו את מוקד העניין של חסידי אל האור. עם מותו (?) וההבנה שהנבואה לגביו היתה שגויה, נראה שקינברה נושאת את עיניה אל דאינריז בתור הדמות שתזכה לחסדו של אל האור בדרכה לכבוש את כס הברזל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אניה בוקשטיין במשחקי הכס. צילום מסך
היי קינברה/צילום מסך

מיהן הדמויות החדשות האחרות שיצטרפו לסדרה העונה?

אחרי יותר מעונה של הפוגה, יחזרו איי הברזל - ביתם של בני גרייג'וי - אל חיינו. את יארה, אחותו של תיאון ואת אביו הקשוח באלון, כבר זכינו להכיר. בעונה הקרובה יתווסף גם יורון גרייג'וי, דודו של תיאון, אחיו הצעיר של באלון ומי שרואה בעצמו את יורשו הטבעי כשליט איי הברזל. בספרים נחשב יורון לדמות חשובה, לוחם חסר עכבות שלא בוחל באמצעים כדי להשיג את מטרתו. הוא מפקד על ספינה בשם "Silence" וצוותה המורכב מלוחמים בצלמו ובדמותו.

זוכה האוסקר מקס פון סיידוב יצטרף אף הוא לסדרה בתור המנטור הזקן של בראן סטארק, שהיה ידוע עד כה יותר כ"עורב בעל שלוש העיניים". איאן מקשיין הבריטי ישתתף אמנם בפרק אחד בלבד, אבל דמותו (שזהותה נשמרת בסוד) אמורה להיות בעלת משמעות חשובה לעלילה. בריאיון שנערך עמו לאחרונה חשף מקשיין שדמותו תהיה אחראית להחזרתה לחיים של דמות שאיש לא חשב שנראה עוד (ההימור שלנו הוא על סנדור קלגאן). בנוסף צפויה העונה החדשה להציע לפחות פלאשבק אחד לנד סטארק הצעיר.

דמויות נוספות שלא אושרו רשמית, אבל על פי דיווחים עקשניים יקחו חלק בעונה הקרובה, יהיו בני משפחתו של סאם. אביו רנדל טארלי, שהתעללותו הובילה את סאם להחליט לעזוב ולהתגייס למשמר הלילה. אמו, אחיו ואחותו של סאם הוזכרו אף הם בתיאורי הפרקים של העונה הקרובה.

הספקולציה הגדולה ביותר ממשיכה להיות סביב ליידי סטונהארט. מבלי להיכנס לספוילרים עבור מי שלא קרא את הספרים, מדובר באחת הדמויות המרכזיות שלא נראו עד כה בסדרה. שני היוצרים דן וייס ודיוויד בניוף רמזו בריאיונות שדמויות חשובות שעדיין לא הופיעו, עשויות לצוץ בעונות הקרובות.

מה קרה לדאינריז?

הבריחה הזכורה על גבו של דרוגון מהמארב הקטלני בקולוסיאום של מירין בפרק 9 של העונה הקודמת, החזירה את דאינריז למקום שבו הכל החל מבחינתה. השניים הרחיקו עד השטחים בשליטת השבטים הדותראקים, אבל הפעם אלו השבטים היריבים של חאל דרוגו, שהופכים את דאני לאסירה. על פי הטריילר, שוביה מובילים אותה אל ואיס דותראק, עיר המסחר הגדולה והחשובה של הדותראקים.

בכל אותו הזמן מחפשים ג'ורה ודאריו נהריס אחרי דאני, וכל זאת בלי שהזכרנו את הסצנות שבהן נראה דרוגון מרחף מעל השטחים ההרריים בחיפוש אחרי אמו. תיאור העלילה של הפרק הראשון כולל מפגש של דאני עם "אדם חזק". לא ברור בשלב זה האם האדם הזה הוא חבר או אויב.

מה עבר על בראן בפגרה?

אחרי שלא שמענו מהם כלל במהלך עונה 5, בראן סטארק והודור יחזרו לעונה השישית. כזכור, הפעם האחרונה שפגשנו את בראן היתה כשהרחיק עד מעבר לחומת הצפון כדי לאתר את מקום מושבו של "העורב בעל שלוש העיניים", שהתברר כמנטור זקן. בראן של העונה הקרובה צפוי להיות דמות מפתח בחיבור בין אירועי עבר למה שעוד צפוי להתרחש בהמשך הסדרה. הזמן שבילה תחת פיקוחו של המנטור חידד את חזיונות העתיד והעבר שהוא חווה.

אחד מהם לפחות צפוי לקחת אותנו אל קרב מכריע במרד של רוברט באראתיאון ונד סטארק נגד שלטון בית טארגאריין. הקרב הזה, לפי הרבה מאוד שמועות וספקולציות, עשוי להאיר לראשונה את שאלת זהות אמו של ג'ון סנואו, מנקודות המפתח הגדולות של הסדרה.

סרסיי שוב בדרך למעלה?

אחרי ההרעלה של ג'ופרי, הגיעה גם זו של מירסלה. בתוך זמן קצר איבדה סרסיי שניים משלושת ילדיה, ובסיום העונה הקודמת גם את כבודה העצמי אחרי "מצעד הבושה" ברחובות מעלה מלך. הזעם הזה צפוי להתפרץ בעוצמה בעונה הקרובה כשתתאחד מחדש עם ג'יימי. שני האחים הכואבים יחפשו נקמה בדרורים (שכזכור, סרסיי היתה זו שהביאה לפריחתם מלכתחילה), ויגייסו לצדם את כוחות בית לאניסטר וכמובן את "ההר", או יותר נכון: מי שהיה בעבר ההר והפך כעת ליצור מפחיד בהרבה.

מה קרה לאריה וסאנסה?

שתי האחיות לבית סטארק סיימו את העונה הקודמת בסצנות שהעלו סימן שאלה על המשך דרכן. סאנסה בחרה להימלט מכלאה בווינטרפל על ידי קפיצה מהחומה הגבוהה עם תיאון. אריה נענשה על השימוש האסור בפנים מההיכל בבית השחור והלבן. הטעות הזאת צפויה לעוור אותה לנצח, אבל לחדד את חושיה האחרים. זאת אמורה להיות העונה שבה אריה מותירה את זהותה סופית מאחור והופכת למתנקשת נטולת זהות או נאמנות.

אחותה הגדולה נראית בטריילרים נמלטת ביערות המקיפים את ווינטרפל. סופי טרנר סיפרה בריאיונות שזו עומדת להיות העונה שבה סאנסה סוף סוף שוברת את רצף המזל הרע שלה. חיבור של שברי הסצנות שלה מהטריילרים מרמז שהיא תהיה קרובה מאוד לצבא הגדול שעומד להילחם בצבא בית בולטון. בנוסף, השערה אחרת ברשת גורסת שסאנסה בהיריון, זכר לאונס שעברה בידי רמזי בולטון.

האם ג'ון סנואו מת?

בואו נדלג מעל ההכחשות של יוצרי הסדרה ושל קית הרינגטון. סיפורו של ג'ון סנואו לא הסתיים בעונה החמישית. בין אם יחזור לחיים בכוחות עצמו או בעזרת אדם אחר, ישנם יותר מדי רמזים ותיאורית חשובות להמשך קיומו בעולם "משחקי הכס". ג'ורג' מרטין טוען כבר שנים שדמותו קריטית לעלילה, וסירב לאשר או להכחיש את מותו.

אנחנו כבר יודעים שאחת הסצנות הראשונות בעונה הקרובה צפויה להיות קרב בין אנשי המשמר לנאמניו של ג'ון שלג על גופתו, או לפחות מה שנראה כמוה. גם זאב הבלהות שלו, אוב, נמצא בסצנה (לטובת חובבי תיאוריית הווארג). האם זה יקרה כבר בפרק הראשון או מאוחר יותר? את זה נצטרך לגלות.

האם הסדרה תקלקל את הספרים הבאים?

תלוי למי אתם מאמינים. ג'ורג' ר. ר. מרטין טוען שלפחות מספר אירועים שעדיין לא התרחשו בספרים, יקרו בעונה הקרובה. היוצרים, מצדם, מתעקשים שמדובר בשתי יצירות נפרדות שלא ישתלבו זו בזו. בכל מקרה חשוב לזכור שהסדרה תגיע לסיומה הרבה לפני שהספר האחרון יגיע למדפים. הספר השישי, שעליו עובד הסופר כבר חמש שנים, עשוי להגיע רק בסוף השנה או אפילו בתחילת 2017. כך שבכל מקרה מרטין יידע איך הקהל קיבל את סיום הסדרה, ויוכל לשנות אותו בהתאם.

  • עוד באותו נושא:
  • משחקי הכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully